Nekromanti Förslag: 20 st senaste inlägg

anth

Vetefan
Halloj, jag har ett litet förslag.
Under senaste inlägg visas 10 inlägg - vad sägs om att ändra det till 20 inlägg?

Platsen, nedre högra hörnet, stör ingen så det gör inget om det visas tio inlägg till.

Nu är jag inte van vid just detta forum, men i andra system brukar det finnas en modul som heter "senaste inlägg" och i den modulen skriver man in hur många inlägg som ska visas - så ändringen borde ta c:a 5 sekunder om man vet var man ändrar.

!Paxen

Swashbuckler
Låter bra, så länge det är möjligt (vilket det bör vara) och inte "förstör" något.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
anth said:
Under senaste inlägg visas 10 inlägg - vad sägs om att ändra det till 20 inlägg?
Er önskan är min lag.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
anth said:
Nu är jag inte van vid just detta forum, men i andra system brukar det finnas en modul som heter "senaste inlägg" och i den modulen skriver man in hur många inlägg som ska visas
Fast "Senaste inlägg" (phpBB-system) motsvaras på wrnu närmast av "Bevakade forum", väl?

anth

Vetefan
krank said:
Fast "Senaste inlägg" (phpBB-system) motsvaras på wrnu närmast av "Bevakade forum", väl?
Oavsett vad "senaste inlägg" på WRNU är i phpBB så hittade Dante var det var. :gremsmile:

Petter42

Swordsman
Jag tänkte på det här igår och har två förslag:

Förslag 1: Senaste inlägg baseras i stället på tid för antal. Alltså visas alla trådar som fått inlägg de senaste 24h eller liknande, i stället för de senaste 10/20/X.

Förslag 2: Ta tillbaka senaste diskussioner, då den lättare kombineras med bevakade trådar. Kan man kika på alla nystartade trådar kan man, om man tittar regelbundet, alltså kika snabbt på ALLA trådar och sedan bevaka de man finner intressanta.

Med senaste inlägg riskerar nya trådar försvinna om forumet råkar posta i en massa andra trådar(om man nu ens använder "senaste inlägg"-listan). 24h innebär ju att oavsett hur mycket folk postar missar man ju ingen tråd om man tittar in dagligen. Alternativt kan man ju kombinera och ha en lista med trådar startade de senaste 24h eller liknande.

EDIT: Jag vet att man kan kika på "Active Topics", men det blir ett extra delmoment.

anth

Vetefan
Petter42 said:
Förslag 1: Senaste inlägg baseras i stället på tid för antal.
Om du letar reda på en modul som har den funktionen så... :gremsmile:

Petter42 said:
alltså kika snabbt på ALLA trådar och sedan bevaka de man finner intressanta.
Och du tror att ALLA trådar får plats nere till höger på skärmen? :gremsmile:

Petter42 said:
Med senaste inlägg riskerar nya trådar försvinna om forumet råkar posta i en massa andra trådar
Det var just därför jag tycket att man skulle öka från 10 till 20 inlägg. :gremsmile:

JohanKarlsson

Not the one
10 inlägg + 10 diskussioner ledde till krig och avgångar.
10 inlägg + 10 inlägg är inga problem.

The wrnu works in mysterious ways.

För övrigt håller jag med Petter.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tja, det tog fem sekunder att fixa, och det fanns ändå en del utrymme där nere till höger.

Nu testade jag att stoppa tillbaka senaste diskussioner också. Det tog så stor plats att jag ändrade tillbaka senaste inlägg till att visa senaste 10 (sorry Anth).

Placeringen av senaste diskussioner är inte helt optimal, men den finns där i alla fall.

Vi provar oss fram lite grann, och så får folk känna efter.

krank

Dante said:
Tja, det tog fem sekunder att fixa, och det fanns ändå en del utrymme där nere till höger.

Nu testade jag att stoppa tillbaka senaste diskussioner också. Det tog så stor plats att jag ändrade tillbaka senaste inlägg till att visa senaste 10 (sorry Anth).

Placeringen av senaste diskussioner är inte helt optimal, men den finns där i alla fall.

Det finns nästan inga ord för hur skönt det känns att någon annan gör de här sakerna nu. =)

Keep up the work! =)

Lukas

Mannen i Gult
Dante said:

Nu är allt jätte bra, jag kunde inte bli mer nöjd.
om jag fick bestämma (vilket skulle vara skumt) så skulle jag vilja att allt stannade så här.

//Lukas som är för förändringarna men har saknat senaste diskussioner

krank

JohanKarlsson said:
10 inlägg + 10 diskussioner ledde till krig och avgångar.
10 inlägg + 10 inlägg är inga problem.

The wrnu works in mysterious ways.
Inte alls konstigt. Tjurpellarna, eller möjligen tjurpellen, som tyckte att det skulle vara varken +10 inlägg eller +10 diskussioner, försvann. Kvar finns bara icke-tjurpellar, som gärna ändrar saker.

Under tiden spenderar tjurpellarna sin tid med mer kreativa saker som man får mer positiv feedback på. Som att bygga rollspel.

Alla blir glada.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag gillade 20 senaste inlägg bättre än 10 senaste inlägg plus 10 senaste diskussioner, eftersom med den senare får man en massa dubbletter.

JohanKarlsson

Not the one
krank said:
Tjurpellarna, eller möjligen tjurpellen, som tyckte att det skulle vara varken +10 inlägg eller +10 diskussioner, försvann.
Som tur var försvann de inte helt.

Ibland behöver man en bra tjurpelle,
framför allt kreativa tjurpellar. :gremlaugh:

rjonas

Hero
Genesis said:
Jag gillade 20 senaste inlägg bättre än 10 senaste inlägg plus 10 senaste diskussioner, eftersom med den senare får man en massa dubbletter.
Jag håller med. (Men det är okej så här också.)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Genesis said:
+1

JohanKarlsson

Not the one
Genesis said:
Jag kan inte sånt här,
men skulle det vara möjligt att i diskussioner-listan inte ta med de som finns i inlägg-listan,
och typ kalla diskussioner-listan "Andra nya diskussioner" eller nått?