Nej, det är två olika moduler som inte har med varandra att göra och som visar olika saker.JohanKarlsson said:Jag kan inte sånt här,
men skulle det vara möjligt att i diskussioner-listan inte ta med de som finns i inlägg-listan,
och typ kalla diskussioner-listan "Andra nya diskussioner" eller nått?
Det är så Story Games fungerar, och det går alldeles utmärkt. Men det forumet är mycket mer fokuserat på en viss typ av spel. Om jag bara hade Senaste inlägg att gå efter och tvunget behövde mentalt filtrera bort alla Eon-trådar skulle jag bli trött.rjonas said:Fränt det vore om forumblocket försvann och ersattes med två prat och en 100-radig senaste inlägglåda. Inloggade användare kunde vara kvar i nåt hörn.
rjonas said:Fränt det vore om forumblocket försvann och ersattes med två prat och en 100-radig senaste inlägglåda. Inloggade användare kunde vara kvar i nåt hörn.
PHP + MySQL, sedan bör man även känna till hur UBB fungerar.JohanKarlsson said:Vad programmeras sånt här i?
Vimes said:Det är ju typ samma trådar fast i olika ordning.
Och du tror att ALLA trådar får plats nere till höger på skärmen?Petter42 said:alltså kika snabbt på ALLA trådar och sedan bevaka de man finner intressanta.
JohanKarlsson said:Vimes said:Det är ju typ samma trådar fast i olika ordning.
Medan man sitter framför forumet timme ut och timme in, så blir det lite så, absolut, och det är inte optimalt, men om man tex stiger upp på morgonen och åker till jobbet och sedan loggar in på forumet först på kvällen, så har man utifrån senaste inlägg ingen aning om vad det startats för trådar under dagen om det inte diskuteras i dem just nu.
Just nu har tex senaste inlägg bara info en och en halv timme bakåt i tiden.
Det är vad jag använder här också. Bevakningslitor ftw.wilper said:Det tjusiga med SG är ju att man kan välja vilka forum man skall läsa, att den bumpar och håller reda på vad man läst. Väldigt smidigt system.