Eksem said:
Jag ser också hellre scenarioskrivande under "Rollspel".
Det där kommer jag, som bekant, aldrig att fatta. Att skriva är att skapa, och det faller in under "Rollspelsmakande".
Ett rollspel är inte bara regler, det är också struktur, disposition, tonfall, tilltal, en massa saker som ska bestämmas utifrån vad man vill uppnå. Detsamma gäller för äventyr, ta bort genre och plot, då finns det struktur och teknik kvar.
Och att skapa bra äventyr handlar mycket om att hantera hantverket, att fixa bygget bakom storyn.
Men jag är inte ogin, byt namn på "Rollspelsmakande" till "Regelmakande" så är väl saken klar? Och degradera äventyrsskrivande till rollspelsforumet.
Eller skapa ett "Äventyrsskrivande"-forum.
Fast det enklaste är ju att ha allt som har med att skapa något att göra på "Rollspelsmakarforumet" och att det som har med att använda det som skapats på "Rollspelsforumet".
Tycker jag dårå, men å andra sidan spelar det egentligen ingen roll, eftersom jag inte diskuterar äventyrsskrivande här ändå.
Jag tror inte ett byte av namn eller flytt av fokus på makarforumet skulle påverka så mycket hur mycket som diskuteras, så det är väl bara att göra det om redaktionen så vill.
/M