Konsten att konstruera villkor
Jag menar också att kvalitet inte kan mätas objektivt, men det enda sättet att ens approximera det är att kolla vad som flest människor betraktar som bra.
/Feliath
Det kommer du ju bara fram till för att du klassificerar de egenskaperna (lättsmälthet och lättillgänglighet) som negativa eller neutrala. Det är just sådana saker jag vänder mig mot: du har ingen rätt att villkora begreppet "kvalitet" så. Uppenbarligen, bevisligen ser de flesta just de två egenskaperna som stora indikatorer av kvalitet, eftersom det är det som säljer. Det är precis det här jag menar: du har skapat dig ett kvalitetsbegrepp som inte är helt baserat på subjektivitet, i och med att du utesluter egenskaperna lättsmälthet och lättillgänglighet rakt av. Tjurbajset har du alltså själv tillverkat.Tjurbajs. Det kan man inte alls det. Hur många som gillar något beror rätt mycket mer på hur lättsmält och lättillgängligt något är, än på hur bra det är.
Jag menar också att kvalitet inte kan mätas objektivt, men det enda sättet att ens approximera det är att kolla vad som flest människor betraktar som bra.
/Feliath