Jag förökte starta upp en lunchdiskussion med mina kollegor i ämnet tekniska pryttlar från science-fictionfilmer men som vanligt tittade de bara förundrat på mig och fortsatte diskutera sommarstugor och golf
äh, vad är det där för tråkmonsar!
nu kommer svaren, men till början vill jag säga att jag inte tänker nämna vapenteknologi, det är inte så väsentligt enligt mig.
1. Vet inte om det här är sci fi, men innom läkemedel så tror jag det kommer komma stora framsteg i framtiden, som det som jag nu nominerar: vävnad i 3d, man kan nu bara odla så det blir lager, men i rymden så har man ju ingen jobbig tyngdkraft som motverkar så där går det att bygga på höjden oxå, vilket skulle kunna leda till att man kan göra organ ifall gentekniken utvecklas lite till oxå, vet ej hur giltiga mina källor är på det här ämnet, tyvärr.
2. Rymdhissen, som vår gamle vän Arthur C. Clark har kommit på för att inte vara för orealistisk
3. hologram, och jag är alltid ute efter ny dator, så en ny datorteknologi skulle nog uppskattas av mig personligen
- johan som sitter på en dum pIII på 550mhz som gillar att göra livet surt för honom.