Man Mountainman
Storsvagåret
När jag häromdagen spelledde ett Eonäventyr kom frågan om försvarshandlingar upp. I Eon är svårighetsgraden för en försvarshandling nämligen oavhängig anfallarens resultat. detta betyder att anfallarens skicklighet med vapnet inte har någon betydelse för försvaraens möjligheter att försvara sig, och att alla slag är lika lätta att försvara sig mot, oavsett effekt.
Mina spelare argumenterade för att försvarshandlingar skulle utföras som motsatta slag mot anfallarens anfallslsag: effekten skulle alltså vara tvungen att överstiga motståndarens. Jag skulle nu vilja veta vad Neogames har för skäl till sina regler, för jag tror inte att någon kan neka till att mina medspelares argument är ganska bra.
Mina spelare argumenterade för att försvarshandlingar skulle utföras som motsatta slag mot anfallarens anfallslsag: effekten skulle alltså vara tvungen att överstiga motståndarens. Jag skulle nu vilja veta vad Neogames har för skäl till sina regler, för jag tror inte att någon kan neka till att mina medspelares argument är ganska bra.