Nekromanti Förslag: 20 st senaste inlägg

rjonas

Hero
Fränt det vore om forumblocket försvann och ersattes med två prat och en 100-radig senaste inlägglåda. Inloggade användare kunde vara kvar i nåt hörn.

anth

Vetefan
JohanKarlsson said:
Jag kan inte sånt här,
men skulle det vara möjligt att i diskussioner-listan inte ta med de som finns i inlägg-listan,
och typ kalla diskussioner-listan "Andra nya diskussioner" eller nått?
Nej, det är två olika moduler som inte har med varandra att göra och som visar olika saker.

Teoretiskt skulle man kunna skriva en ny modul som gör det du vill, för jag tror inte att någon har skrivit en sådan tidigare - men då måste du hitta en programmerare som är intresserad. :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
rjonas said:
Fränt det vore om forumblocket försvann och ersattes med två prat och en 100-radig senaste inlägglåda. Inloggade användare kunde vara kvar i nåt hörn.
Det är så Story Games fungerar, och det går alldeles utmärkt. Men det forumet är mycket mer fokuserat på en viss typ av spel. Om jag bara hade Senaste inlägg att gå efter och tvunget behövde mentalt filtrera bort alla Eon-trådar skulle jag bli trött. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
rjonas said:
Hellre Bevakade Forum isåfall, Senaste Inlägg har man ju ingen kontroll alls på vad som ska visas i...

Vimes

Sillkung
Nu när de har varit borta ett tag inser jag hur muppigt det är med "Senaste inlägg" + "Senaste diskussioner" när jag ser dem tillsammans. Det är ju typ samma trådar fast i olika ordning. Nä, jag gör tummen ner.

Helst skulle jag nog vilja ha "Aktiva diskussioner" under småpraten och de inloggade användarna och inget annat.

JohanKarlsson

Not the one
Vimes said:
Det är ju typ samma trådar fast i olika ordning.
Medan man sitter framför forumet timme ut och timme in, så blir det lite så, absolut, och det är inte optimalt, men om man tex stiger upp på morgonen och åker till jobbet och sedan loggar in på forumet först på kvällen, så har man utifrån senaste inlägg ingen aning om vad det startats för trådar under dagen om det inte diskuteras i dem just nu.
Just nu har tex senaste inlägg bara info en och en halv timme bakåt i tiden.

Petter42

Swordsman
Petter42 said:
alltså kika snabbt på ALLA trådar och sedan bevaka de man finner intressanta.
Och du tror att ALLA trådar får plats nere till höger på skärmen? :gremsmile:[/quote]
Tror du missförstod lite där. Det jag menade var att ALLA trådar passerar "senaste diskussioner"-modulen, men det är inte säkert att senaste inlägg håller kvar en tråd särskilt länge. Med "senaste diskussioner" ser man iaf alla trådar passera och kan rensa fram de man vill följa. Som någon sa har "senaste inlägg" ofta bara info en eller ett par timmar bakåt. Tjugo inlägg motverkade det, men om man då utnyttjar funktionen för att följa trådar blir "senaste inlägg" något utdaterat. "Senaste diskussioner" fyller dock fortfarande en funktion då den lättare kan utnyttjas för att hitta nya trådar att följa

Mina förslag var alltså helt och hållet användbara om man faktiskt följer trådar med funktionen för det. Gör man det inte är dom kanske inte särskilt användbara.

Om jag bara kikar nu t.ex. så ser jag i "senaste diskussioner" att en tråd som heter "Speltest EON eller andra tunga spel" har startats, men den syns inte till i senaste inlägg, trots att tråden bara är två-tre timmar gammal("senaste diskussioner" verkar sträcka sig 14h bakåt just nu).

Med allt detta sagt så var det här bara smärre preferenser från min sida. Om det slutar någon annan stans gör det mig inte särskilt mycket(som sagt finns ju funktionen kvar, om än på ett annat ställe. Så endast smärre lathet står i min väg!)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det tjusiga med SG är ju att man kan välja vilka forum man skall läsa, att den bumpar och håller reda på vad man läst. Väldigt smidigt system.

Vimes

Sillkung
JohanKarlsson said:
Vimes said:
Det är ju typ samma trådar fast i olika ordning.
Medan man sitter framför forumet timme ut och timme in, så blir det lite så, absolut, och det är inte optimalt, men om man tex stiger upp på morgonen och åker till jobbet och sedan loggar in på forumet först på kvällen, så har man utifrån senaste inlägg ingen aning om vad det startats för trådar under dagen om det inte diskuteras i dem just nu.
Just nu har tex senaste inlägg bara info en och en halv timme bakåt i tiden.
Nä. Alltså, jag tittade på de två menyerna vid tidpunkten jag skrev inlägget. Och då sammanföll minst 50% av senaste inlägg med senaste diskussioner.

Aktiva diskussioner ftw.

Rickard

Urverk speldesign
wilper said:
Det tjusiga med SG är ju att man kan välja vilka forum man skall läsa, att den bumpar och håller reda på vad man läst. Väldigt smidigt system.
Det är vad jag använder här också. Bevakningslitor ftw.

/Han som inte gillar att det är så omständligt att lägga till nya forum