Eksem said:
2. Åker man till SSK är man en nörd.
Det här tycker jag är en tråkig, kategorisk attityd. Jag förstår inte riktigt vilket syfte det här idoga nördpratandet fyller; vill du helt enkelt exkludera de som inte själva betraktar sig som nördar?
För egen del tycker jag att alla kulturdiskussioner ger mig massor som spelmakare och rollspelare; nästa gång jag vill rollspela i ryssland har jag ju en finfin tråd om inspirerande filmer, även om tråden i sig inte har något rollspelsfokus. Det tycker jag inte att den behöver ha, heller. Jag tycker inte att tråden i sig vunnit något på att vara uppblandad med "hur man rollspelar i ryssland".
Dvs, diskussionen behöver inte vara ur rollspelsperspektiv för att vara nyttig ur rollspelsperspektiv.
Sedan är det såklart lathet. Jag tycker inte om några andra forum på internet, av de jag träffat. Alltså vill jag gärna kunna diskutera sånt jag är intresserad av här. Jag tycker om klientelet och tycker att stämningen här är en biljon gånger bättre än typ alla forum jag sett i övrigt. På svenska iaf.
Visst kan jag diskutera ryska filmer nån annanstans - men inte med Ymir och DeBracy och så vidare. (Nu orkar jag inte kolla vilka som faktiskt postade i tråden utan hoppas att jag är begriplig ändå) Jag vill ju liksom diskutera med DE HÄR människorna. Och det kan jag typ bara göra här.