Nekromanti Förslag: stäng Zinescene

Genesis

Ni dés ni maître
Så var skall jag skriva när jag bygger rollspel som inte är ämnade för allmänheten utan för min egen spelgrupp? Rollspelsforumet?

Liksom, blir inte kontentan av förslaget om publikation som gräns att alla måste hänga på bägge forumen? Eller är det gott om folk som är intresserade av scenariostruktur till äventyr som skall publiceras men inte av scenariostruktur till äventyr som inte skall publiceras? Eller folk som är intresserade av mitt stridssystem om jag tänkte spela det med min egen grupp men inte intresserade om jag hade tänkt publicera det?

Och vad gör vi med rollspelsklur där jag ännu inte bestämt mig för huruvida jag skall publicera det eller ej? Eller trådar om scenariostruktur i allmänhet?

Jag känner att en gränsdragning mellan saker som skall publiceras och saker som inte skall publiceras är väldigt artificiell och knepig.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Genesis said:
Så var skall jag skriva när jag bygger rollspel som inte är ämnade för allmänheten utan för min egen spelgrupp? Rollspelsforumet?
Ja, det var väl så krank menade, som jag fattade det.

Genesis said:
Jag känner att en gränsdragning mellan saker som skall publiceras och saker som inte skall publiceras är väldigt artificiell och knepig.
Jag är inte religiös över om det ska publiceras eller inte. Dock vidhåller jag att om ett äventyr ska publiceras och konsumeras av en allmänhet, så ställer det krav på hantverket som det inte ställs på ett äventyr som inte ska konsumeras av almänheten.

Och resultatet av de kraven är att sådant äventyrsskapande hör hemma på rollspelsmakarforumet.

Men till syvende och sist, det är ganska lätt. Om jag får prata äventyrsmakande på rollspelsmakarforumet (som det är idag) så kan ni andra få prata det precis var ni vill.

Deal?

/M

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Magnus Seter said:
Låter alldeles utmärkt och precis så som jag tycker att det är tänkt att funka idag. So go for it!
Kompromisser är skitdåligt. :gremwink:

Vad det här leder till, vad jag tycker mig se, är att det bara blir svårare att veta var man ska posta äventyrsskrivande-trådar. Det gör gränserna otydliga - och folk kommer posta lite varstans. Hade vi inte kaos redan så kommer vi få det nu. :gremtongue:

Edit: För att göra min position tydlig, jag är med Seter. Äventyr ska postas på makar-forumet. Även om du inte publicerar det så handlar det omn något du SKAPAR. Jag tycker kranks definition först blir aktuell EFTER att han har spelett sitt äventyr. Då kan man möjligen tala om detp å rollspelsforumet.

solvebring

Superhero
För att göra min position tydlig, jag är med Seter. Äventyr ska postas på makar-forumet.
You say true, I say thankee, sai.

... Nå, kan inte redaktionen göra ett klubbslag snart så att den här tråden kan ta riktning?

chrull

Stockholm Kartell
solvebring said:
För att göra min position tydlig, jag är med Seter. Äventyr ska postas på makar-forumet.
You say true, I say thankee, sai.

... Nå, kan inte redaktionen göra ett klubbslag snart så att den här tråden kan ta riktning?
Forumbasen har inte postat en enda gång i denna tråd. Så det kanske inte ens finns något beslut att ta.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
chrull said:
Forumbasen har inte postat en enda gång i denna tråd. Så det kanske inte ens finns något beslut att ta.
Nä precis. Eksems förslag är ju just bara förslag, och inte en starkt finansierad kampanj för att genomdriva hans vilja. Eller min, för den delen, för min vilja är ju redan genomdriven.

Lite snack om forumens indelning, helt enkelt.

Och så tror jag att forumsbasen varit upptagen med att dricka rom, eller nått sånt.

/M