DN är å andra sidan en nyhetstidning, inte en speltidning. Din logik är vriden. Det är ungefär samma sak som att säga att "eftersom varm mat kallnar, om man låter den stå, och kall mat blir varmare om man låter den stå, så blir varm mat som kallnat, varm igen om man bara väntar en stund".
För övrigt har jag redan sett flera artiklar i Codex som handlat om hur man skapar egna rollspelsvärldar. Codex är inte tänkt att handla enbart om TV-spel och film, utan även om rollspel och andra spel. Hade jag inte sett artiklarna om spelvärldar hade jag aldrig ens fått idén att skriva en artikel om hur man gör när man skapar ett helt rollspel...
Fanzinen har en STOR nackdel: De har en VÄLDIGT begränsad förmåga att nå ut till folk, oftast pga höga kostnader för att trycka en tidning. Visst, det finns fanzin på internet, men var finns de då? Men sen handlar det ju om rent nöje också...hur kul är det att få något publicerat på internet? Du kan ju för sjutton göra en egen hemsida istället. Hur kul är det att få sitt alster tryckt i en tidning? Väldigt kul, faktiskt, särskilt med tanke på att du inte kan göra en egen tidning. Största orsaken till min idé om en rollspelsmakarartikel är fortfarande Daniel Schenströms artiklar om spelvärldar. Isåfall, vad har hans artiklar att göra i Codex, om det inte finns intresse för dem?
/Skuggvarg
För övrigt har jag redan sett flera artiklar i Codex som handlat om hur man skapar egna rollspelsvärldar. Codex är inte tänkt att handla enbart om TV-spel och film, utan även om rollspel och andra spel. Hade jag inte sett artiklarna om spelvärldar hade jag aldrig ens fått idén att skriva en artikel om hur man gör när man skapar ett helt rollspel...
Fanzinen har en STOR nackdel: De har en VÄLDIGT begränsad förmåga att nå ut till folk, oftast pga höga kostnader för att trycka en tidning. Visst, det finns fanzin på internet, men var finns de då? Men sen handlar det ju om rent nöje också...hur kul är det att få något publicerat på internet? Du kan ju för sjutton göra en egen hemsida istället. Hur kul är det att få sitt alster tryckt i en tidning? Väldigt kul, faktiskt, särskilt med tanke på att du inte kan göra en egen tidning. Största orsaken till min idé om en rollspelsmakarartikel är fortfarande Daniel Schenströms artiklar om spelvärldar. Isåfall, vad har hans artiklar att göra i Codex, om det inte finns intresse för dem?
/Skuggvarg