Dimfrost
Special Circumstances
Nice! [NT]
NT=Näsjazzande Tapirer
NT=Näsjazzande Tapirer
Så den naturliga fienden blir greenpeaceaktivister?fabeldjur, tja, det är ju helt enkelt bara människor med päls.
Låt mig gissa, du gillar också Brazil?Strunta i ångan. Kör på någorlunda Metropolisk tidig nittonhundratalsteknik - puttrande bensinbilar, radio med stora radiorör, telefon. Lägg till lite koola zeppelinare och eventuellt lite mer radiorörspunk - 'elektronhjärnor' med en massa reläer, primitiv svartvit bild-telefon i de rikas lägenheter
Autogyros är häftiga, men ekranos är mycket häftigare (och kan drivas av en pulsjet (vilket en autogyro antagligen också kan när jag tänker efter)).autogiros istället för motorcykelpoliser
Jag har aldrig sett Brazil, men nu har jag en anledning. Däremot ÄLSKAR jag Luftens Hjältar ('Tailspin'). Cap Suzette låter som en plats i det här universat...Låt mig gissa, du gillar också Brazil?
Se den. Det är som en korsning av Kafka, Paranoia, 1984 och dårskapens hus (från Asterix 12 stordåd).. Vackert filmad, lagom mardrömslik humor med bett i.Jag har aldrig sett Brazil, men nu har jag en anledning.
Tja, varför inte? Jag läste på ett pulsjetforum om en kille som funderade på att göra engångsmotorer av Reynst-modell av kokosnötter och bambu. Tror att han skulle köra dem på kokosolja (Reynst är bra på det sättet, folk har till och med lyckats köra dem på så udda bränslen som koldamm och smält smör.Erik, tror Troberg skulle försökt få in pulsjetmotorer i stenåldersspel också.
Dessutom innehåller Difference Engine typiska cyberpunkteman...Bruce Sterling och William Gibson var ju båda notoriska cyberpunkförfattare då de gav sig i kast med The Difference Engine, så när det inte var cyber utan ånga så måste det ju vara steampunk. D'uh!