Utlovade gubbar, något försenade [Farligt lång]
Först vill jag bara säga att jag delvis håller med Nightowl, vid närmare eftertanke: det finns en tid och en plats för allt, inklusive ånga. Ibland (ofta) är enbart urverk att föredra
Däremot reserverar jag mig för alla liknelser med Talespin
Nåja, personer var det ja. (Med tillhörande simpelt namngivningsschema, för att jag är tråkig, och korta beskrivningar för att jag är dålig.)
Ernest Koala
Författare
Stil 4
Fysik 2
Vighet 3
Intelligens 5
Skriva +1
Svära
Bluffa
Supa
Gatuslagsmål
Ernest Koala är en sur, tvär författare som råkat på obestånd. Förr hade han en våning, jaförfan, och en bil, och på det sättet kan han hålla på i timtal när han fått några under bältet. Nuförtiden, däremot, jammar han med Lewis och gänget. Han svär, kedjeröker eukalyptusblad och super som en flodhäst, och kravlar runt iklädd en solkig ex-vit skjorta med uppkavlade ärmar och flottiga svarta byxor. Alla hans böcker handlar om jazz, vilt festande och gallspyende över allt och alla, och ger sken av att innehålla dolda djupsinnigheter fast de inte gör det.
Lewis Mandrill
Beatpoet
Stil 4
Fysik 2
Vighet 3
Intelligens 5
Spoken Word +1
Spela Jazz
Supa
Köra Bil
Knivslagsmål
Lewis Mandrill är en erkänd beatpoet, som både har egna föreställningar nu och då och driver runt och gör open mic nights osäkra. Han är också en rumlare, slagskämpe och nav i ett gäng av smågalna, försupna lösdrivare. Han gillar att spela kort men förlorar jämt, super som en bisamråtta, och kan spela piano fullt dugligt, om än med något oregerligt sound. Hans dikter brukar följa mönstret "obegripligt vrål-beskrivning av gårdagens fylla-klagan över kvinnor-något med en gatlykta".
Sukey Cat
Vokalist
Stil 4
Fysik 3
Vighet 5
Intelligens 2
Sjunga +1
Supa
Pistol +1
Låsdyrkning
Akrobatik
Sukey är Lewis brud, och vore ett våp av den klassiska skolan om det inte vore för att hon hanterar en puffra bättre än de flesta snutar, knäcker ett genomsnittligt lås på en minut med klorna på vänster framtass och i största allmänhet är betydligt mer hårdkokt än man kanhända väntat. Hon sjunger på det oerhört illegala men högklassiga spel- och sprithaket Blotto Club till ackompanjemang av Gaffy Elephant's Hokey Quartet.
"Slippery" Bear O'Hara
Korthaj
Stil 3
Fysik 4
Vighet 2
Intelligens 5
Spela Kort +1
Gatuslagsmål
Pistol
Bluffa
Supa
Bear O'Hara är, förutom en brunbjörn i röd väst, också en svindlare av rang och mått, särskilt fysiska. Hans omfång inbjuder faktiskt till en hel del skämt från folk som är för packade eller gröna för att veta vad de gör, men det förekommer mycket få återfallsbrottslingar - för all sin list packar O'Hara en rejäl rallarsving och är inte rädd för att använda den. När han inte rumlar eller slåss (vilken är oftare än man skulle kunna tro, han är både fridsam när han inte provoceras och relativt nykter) spelar han av folk pengarna inne på Blotto Club. Han och Lewis är gamla barndomsvänner, och tillsammans med Sukey står han för större delen av gängets inkomst.
"Old Man" Manny Tapir
Saxofonist
Stil 5
Fysik 2
Vighet 4
Intelligens 3
Spela Jazz +2
Supa
Spela Kort
Smyga
Köra Bil
Manny är en av stans bästa blåsare; en legend bland de sötrökiga barerna. Med sin saxofon, fedora och enorma kran är han lättigenkännlig, och som det anstår en arketyp kan han ofta återfinnas spelande blues på fyllan på en bro någonstans framåt småtimmarna. Trots sin färdighet är han fattig; han skulle inte kunna göra av med pengar fortare om han hade hål i fickorna på sin sjaskiga bruna kavaj. I nyktert tillstånd (åtminstone i början) spelar han på stadens barer för skamlöner, eftersom alla krogägare vet att han inte har råd att tacka nej. Nu och då hinner han med att ta ett par klämtare med Lewis och hans anhang också.
Jeremiah Hippo
Skurk/Direktör
Stil 3
Fysik 4
Vighet 2
Intelligens 5
Politik +1
Intrigera +2
Bluffa
Pistol
Muta
En klassisk nemesis, här i form av en väldig, ondsint flodhäst, smidig som ett kylskåp och bakslug som...en mikrovågsugn? Jajamen.
Den kostymklädde kolossen Jeremiah styr stora delar av polisen och försöker förhindra jazzens utbredning. Horrible!
/Feliath - föreslår Basho Frog