Re: Fanfiction
Person och system lever i symbios, vettu. De hjälper varandra.
I grunden är alla yrkesarbetande horor. Som de "riktiga" hororna är yrkesarbetande i övrigt offer för ett system, som vissa har intresse av att upprätthålla och som resten upprätthåller för att det är bekvämt.
Sedan finns det som sagt grader - precis som det finns grader i "vanlig" prostutition.
Sedan kanske jag ska klargöra en sak:
Kultur i sig blir inte dålig förrns man viker sig för kommersiella krafter och slipar bort kanter och gråtonar alltihop.
Kulturproducenten däremot tycker jag illa om och samtidigt synd om så snart denne säljer sig.
(som att skilja på sex och sexsäljare, mao).
Vad tror du det beror på?Det upplevs lätt som att du sparkar på alla/allt inblandade(-at), person eller system.
Person och system lever i symbios, vettu. De hjälper varandra.
Problemet är att det nuvarande systemet liksom leder till de nuvarande effekterna. Det går inte att förbättra effekterna utan att förändra systemet, och just effekten jag talar om är s a s central för ett marknadsekonomiskt system.Den sista meningen där var ju faktiskt lite mer nyanserad. Det kan jag köpa; att en del artisters uppmärksamhet gärna kunde fått delas på fler artister men det är ju en förbättring av nuvarande system snarare än ett fördömande av nuvarande system (och vad det låtit tidigare även artisterna i det).
Beror väl på vad man menar med "OK". Jag skulle nog säga att inget egentligen är OK, eftersom monetära system inte är något jag ställer mig bakom, utan att det snarare finns en glidande skala. "Mest OK", enligt min högst subjektiva uppfattning, ligger sitt arbete om arbetet går direkt till samhällsuppbyggnad - skola, vård, omsorg, vägar.Sedan kan man ju alltid fundrea på vad som är okej att sälja för att tjäna pengar.
I grunden är alla yrkesarbetande horor. Som de "riktiga" hororna är yrkesarbetande i övrigt offer för ett system, som vissa har intresse av att upprätthålla och som resten upprätthåller för att det är bekvämt.
Sedan finns det som sagt grader - precis som det finns grader i "vanlig" prostutition.
Sedan kanske jag ska klargöra en sak:
Kultur i sig blir inte dålig förrns man viker sig för kommersiella krafter och slipar bort kanter och gråtonar alltihop.
Kulturproducenten däremot tycker jag illa om och samtidigt synd om så snart denne säljer sig.
(som att skilja på sex och sexsäljare, mao).