Disney meets Warcraft - Anna by LiberLibelula on DeviantArtNågot annat än vad jag medger jag ursprungligen tänkte för tråden, men det är fantasy bilder och jag vill dela dem. Så här är Disney figurer tolkade genom Warcraft:
Det finns konstnärer som gör väldigt snygga digitala verk. Men nästan alla som är duktiga på digitalt gör ännu finare saker när de ritar för hand.Det finns mycket som går förlorat när man lämnar material (pigment, bindemedel, underlag) och verktyg. Fast å andra sidan, en duktig gör bra saker digitalt som ser lika bra ut … det är mest känslan när man gör och materialets egna uttryck som inte följer med.
materialets egna uttryck […] inte följer med.
Det underlättar en hel del för konstnärerna som använder dem, som de här två stripparna illustrerar:Jag har gått igenom tråden från början till slut (det var en angenäm upplevelse), och det som slår mig är hur lite digitala verktyg egentligen tillfört konsten. Allt en dator kan göra kunde människor redan göra bättre.
Det underlättar en hel del för konstnärerna som använder dem, som de här två stripparna illustrerar:
View attachment 19677
Sequential Art (collectedcurios.com)
Tusen striper senare:
View attachment 19678
Ja, jag känner liksom de flesta andra till ångra-funktionen på datorer. Den är inte relevant för åsikten jag uttryckte.Det underlättar en hel del för konstnärerna som använder dem, som de här två stripparna illustrerar:
View attachment 19677
Tusen striper senare:
View attachment 19678
Lägg ner deltråden om dator kontra handritat och huruvida ni känner till olika funktioner i digitala verktyg.En tråd där vi delar fantasybilder, diskuterar dem om vi vill och kanske kan komma på något om hur fantasy konst, illustrationer och/eller filmer har förändrats genom årtiondena och har för trender, och olika skapares stilar.
Gjorde han omslag till resten av serien också, tro?