J_L_Seagull
Veteran
Så, håller på att titta igenom Fantasy och har även kört lite teststrider. Tycker om regelsystemet (kommer dock nog inte använda orginalskadetärningar utan snarare använda "Lyckade resultat" som skada) och det är lättfattligt och smidigt.
Då jag är van vid att spela individuella initiativ och att man slår och sedan väljer om man slår tillbaka, så dyker följande frågor upp.
1. Om man skulle använda individuella initiativ i detta, är det någon som har förslag på hur detta skall genomföras på ett smidigt sätt, utan att behöva hålla reda på alla tärningar hit och dit.
2.Det verkar enligt mig som om initiativet har lite för stor makt, då den parten som vinner initiativet i praktiken dikterar villkoren för de andras handlingar resten av striden (om man blir anfallen så är man tvungen att slå tillbaka och därigenom redan bundit sin handling utan möjligheten att få välja själv). Är det så? Hör gärna lite info/åsikter om detta från er som kört lite mer.
Då jag är van vid att spela individuella initiativ och att man slår och sedan väljer om man slår tillbaka, så dyker följande frågor upp.
1. Om man skulle använda individuella initiativ i detta, är det någon som har förslag på hur detta skall genomföras på ett smidigt sätt, utan att behöva hålla reda på alla tärningar hit och dit.
2.Det verkar enligt mig som om initiativet har lite för stor makt, då den parten som vinner initiativet i praktiken dikterar villkoren för de andras handlingar resten av striden (om man blir anfallen så är man tvungen att slå tillbaka och därigenom redan bundit sin handling utan möjligheten att få välja själv). Är det så? Hör gärna lite info/åsikter om detta från er som kört lite mer.