Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Bassejr

Hero
Cassius said:
Fast de spelar jag ju i en annan grej! Jag kommer ha mest int av alla. Jag kommer leda gruppen!
Annars, om du har enorma ambitioner, och Recca har enorma ambitioner, kan det bli rätt kul att se er tjäbbla om vem som ska ha makten i sälskapet.

Laowai

Hero
Bassejr said:
Cassius said:
Fast de spelar jag ju i en annan grej! Jag kommer ha mest int av alla. Jag kommer leda gruppen!
Annars, om du har enorma ambitioner, och Recca har enorma ambitioner, kan det bli rätt kul att se er tjäbbla om vem som ska ha makten i sälskapet.
*Thagrim har inga ambitioner. Thagrim och Wernner har bara undertryckt sexuell spänning mellan sig.*

Thagrim. Fast med yxa istället för svärd, och något mindre rustning än vanligt.

Han vill ge Wernner en chans att dra blod.

Bassejr

Hero
VIKTIGT INLÄGG

1. Vad är folk oense om när det gället regler?

2. Vad föreslår folk ska göras åt osämja i regler?

3. Ska spelet starta vecka 4 eller vecka 5?

4. Om någon har frågor, om vad som helst, varken det handlar om regler, världen, de andra karaktärerna, meta-ploten, etc. Skicka ett PM till mig istället för att plöja igenom våra 13 sidor kreativt tjäbblande.

Tack.

Om det fins övriga frågor/problem/någonting annat, skicka PM till mig om det också.

Nu när jag tänker efter, svara på frågorna i PM också, så jag inte behöver leta runt bland era >200 inlägg för att hitta frågeställningen och problemet.

TACK!! Ni är alla underbara spelare, och jag önskar att mina spelare AFK var lika fantastiskt kreativa och engagerade som ni är nu!! PUSS!! :gremlaugh:

EDIT: Grattis recca. Är det idag eller var det igår du fyllde år? Vågar jag också fråga hur ung du blev? :3

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Btw, hur länge har våra karaktärer känt varandra?

Alltså, Ayli är ju rätt obvious, men Wernner och Thagrim? månader, år?

Tänker att det tar ett tag att odla seriöst rivalritet.
Jag tänkte att vi träffades under kriget.

Jag har planer på att skriva ut hur slaget vid det döda berget gick till. Mer eller mindre är det att alverna och orkerna slås vid foten av det döda berget som är en slocknad vulkan.

Orkerna har en svag alians med Hobgoblinsen och hobgoblinsen har lovat att skicka nekromantiker för att hjälpa till mot alverna. Men orkerna blir förråda av hobgoblinsen som använder sin nekromani till att förvandla vulkanan till en zombie vulkan eftersom den ju är "död". Hobgoblinsen ser sin chans att döda en massa alver och bestämde sig för att inte varna orkerna innan de fick vulkanen till att få sitt spökutbrott.

Så vulkanen exploderar i svart ectoplasm som bränner som lava och dödar nästan alla av både alverna och orkerna. Wernner och Thagrim lyckas ducka in i samma grotta och överlever därför utbrottet. Det är här vi har "Det är ingen poäng att slåss, ingen skulle ändå vinna" dialogen.

Efter ett dygn eller så har vulkan utbrottet slutat. Wernner och Thagrim är de ända överlevande. Så de går utan ett ord upp till toppen av vulkanen och dödar hobgoblin nekromantikern.

Sedan grymtar de manligt mot varande och går tillbaks till sina arméer.

Vad tycker du :gremsmile:

Laowai

Hero
Jag är inte missnöjd med reglerna alls, men jag och recca krockade nog lite bara.

typ:

Recca: "Shiit, vad farliga ni är o_O"

Jag och God: "Jaa ^^"

Recca: "Jag vill också vara farlig så jag inte hamnar efter. Jag har kommit på en egen förmåga, duger den?"

Jag: "Wat? Den är ju inte alls särskilt farlig, buffa pronto!"

Hedervärda SL: "Lål, du borde kunna kötta som fan, ta en cool förmåga."

Recca: "Ooh, värt! Vad, tillsammans med det jag sa innan? Awesome!"

Jag: "Öh, brutet much?"

Recca: "Din mamma är bruten! :gremtongue: "

Cassius: "Raawr! You all suck cock!"

Jag, Recca, God: "*sadface*"

:gremwink:

Näe, men seriöst så var det nog bara ett missförstånd.
Jag sa att förmågan med cleave och bonusar nog var lite för bra, jag tror att Recca uppfattade det som att jag sa att hennes karaktär var op.

Jag tycker att om alla karaktärer är skitfarliga/skitskillade men på olika sätt är det awesome, bara att just förmågan as written blev the förmåga to end all förmågor.

Jag har inte gjort Thagrim till ett jävla monster för att kunna sänka alla monster, jag har gjort honom till ett jävla monster för att det passar konflikten mellan honom och Wernner. (Ja, på riktigt. Haters gon' hate)

Jag är jätteglad att spelgruppen ser ut som den gör, alla mina favoritforumiter utom Rh på samma ställe liksom ^^

Edit: Och uber och radio ofc.

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
Btw, hur länge har våra karaktärer känt varandra?

Alltså, Ayli är ju rätt obvious, men Wernner och Thagrim? månader, år?

Tänker att det tar ett tag att odla seriöst rivalritet.
Jag tänkte att vi träffades under kriget.

Jag har planer på att skriva ut hur slaget vid det döda berget gick till. Mer eller mindre är det att alverna och orkerna slås vid foten av det döda berget som är en slocknad vulkan.

Orkerna har en svag alians med Hobgoblinsen och hobgoblinsen har lovat att skicka nekromantiker för att hjälpa till mot alverna. Men orkerna blir förråda av hobgoblinsen som använder sin nekromani till att förvandla vulkanan till en zombie vulkan eftersom den ju är "död". Hobgoblinsen ser sin chans att döda en massa alver och bestämde sig för att inte varna orkerna innan de fick vulkanen till att få sitt spökutbrott.

Så vulkanen exploderar i svart ectoplasm som bränner som lava och dödar nästan alla av både alverna och orkerna. Wernner och Thagrim lyckas ducka in i samma grotta och överlever därför utbrottet. Det är här vi har "Det är ingen poäng att slåss, ingen skulle ändå vinna" dialogen.

Efter ett dygn eller så har vulkan utbrottet slutat. Wernner och Thagrim är de ända överlevande. Så de går utan ett ord upp till toppen av vulkanen och dödar hobgoblin nekromantikern.

Sedan grymtar de manligt mot varande och går tillbaks till sina arméer.

Vad tycker du :gremsmile:

Det är så, så, Manligt!

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
VIKTIGT INLÄGG

1. Vad är folk oense om när det gället regler?

2. Vad föreslår folk ska göras åt osämja i regler?

3. Ska spelet starta vecka 4 eller vecka 5?

4. Om någon har frågor, om vad som helst, varken det handlar om regler, världen, de andra karaktärerna, meta-ploten, etc. Skicka ett PM till mig istället för att plöja igenom våra 13 sidor kreativt tjäbblande.

Tack.

Om det fins övriga frågor/problem/någonting annat, skicka PM till mig om det också.

Nu när jag tänker efter, svara på frågorna i PM också, så jag inte behöver leta runt bland era >200 inlägg för att hitta frågeställningen och problemet.

TACK!! Ni är alla underbara spelare, och jag önskar att mina spelare AFK var lika fantastiskt kreativa och engagerade som ni är nu!! PUSS!! :gremlaugh:

EDIT: Grattis recca. Är det idag eller var det igår du fyllde år? Vågar jag också fråga hur ung du blev? :3
1. Inget vi har att göra med. Du får prata med folk och balansera deras förmågor om någon vill göra sina egna förmågor så att vi andra inte känner oss lurade av att ha tagit de som är i boken. Om någon tex får +2 till rustning blir jag tex inte jätteglad eftersom det inte är balanserat och jag känner mig lurad.

2. Du får bestäma. Du är GM. Slå ner näven i bordet lite när det behövs :gremsmile:

3. Spelar ingen roll för mig.

4. Läs mina coola inlägg på sidan 9. Jag snor typ hela handlingen från Apocalypse now och gör om det till fantasy. Hur kan ni inte vilja läsa det?! :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Bassejr said:
Deeet min gode SL, är hemligt.

Jag fyller idag. Så tajmingen är lyckad om inte annat. :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Jag är inte missnöjd med reglerna alls, men jag och recca krockade nog lite bara.

typ:

Recca: "Shiit, vad farliga ni är o_O"

Jag och God: "Jaa ^^"

Recca: "Jag vill också vara farlig så jag inte hamnar efter. Jag har kommit på en egen förmåga, duger den?"

Jag: "Wat? Den är ju inte alls särskilt farlig, buffa pronto!"

Hedervärda SL: "Lål, du borde kunna kötta som fan, ta en cool förmåga."

Recca: "Ooh, värt! Vad, tillsammans med det jag sa innan? Awesome!"

Jag: "Öh, brutet much?"

Recca: "Din mamma är bruten! :gremtongue: "

Cassius: "Raawr! You all suck cock!"

Jag, Recca, God: "*sadface*"

:gremwink:

Jag sa att förmågan med cleave och bonusar nog var lite för bra, jag tror att Recca uppfattade det som att jag sa att hennes karaktär var op.

Jag tycker att om alla karaktärer är skitfarliga/skitskillade men på olika sätt är det awesome, bara att just förmågan as written blev the förmåga to end all förmågor.

Jag har inte gjort Thagrim till ett jävla monster för att kunna sänka alla monster, jag har gjort honom till ett jävla monster för att det passar konflikten mellan honom och Wernner. (Ja, på riktigt. Haters gon' hate)

Jag är jätteglad att spelgruppen ser ut som den gör, alla mina favoritforumiter utom Rh på samma ställe liksom ^^

Laowai uttrycker sig så mycket bättre än mig :gremsmile: Jag håller med om allt! :gremsmile:

Bassejr

Hero
Haha, that conversation altså, gjorde min dag x3

Recca: För enkelhetens skulle, säg att du håller dig till ducka och stridsvana istället för liten och snabb, skulle du vara bekväm med det?
Hur blev det till sist Liten och Snabb fungerade, och vad var skillnaden mellan den, stridsvana, och ducka?

Jag kan förövrigt avslöja att jag nog är yngst här, om nu inte yngst på hela forumet. Käns som hela palatset är fullt av gamla rävar i jämförelse. Jag har lyx som får så bra träning redan från start.

Recca

Femme Fatale
Laowai said:

Jag inser ju att min Snabb och liten är bättre än ducka som den är. Den är ju det. Jag lyfte det till diskussion precis när jag la fram rollformuläret. Då sa folk att den skulle göra andra grejer istället? Eller jag vet inte. Det var förvirring där. Jag försökte förklara att den gjorde +2 mot avståndsstrid också. Men ingen ville liksom höra det. Och när de väl gjorde det så tänkte de; Jaha så nu ska den ha +1t i närstrid, en extra förmåga och sen +2 avstånd. Från början gav alltså snabb och liten +2 avstånd och +1 närstrid (försvar).
När Mårten började häckla mig och inte brydde sig om att jag klart och tydligt förklarade att jag inte tyckte det var roligt, så blev jag extra sur.

Det var min version.

God45

#PrayersForBahakan
Cissi said:
Laowai said:
Hon gick med igår, blott 13 :gremsmile: she's got you beat. :gremwink:
Men det var fan tragiskt Laowai! Jag hoppas hon hittar kompisar någon annanstans!
Herregud det var en diskution om ifall könshår klarade mer vikt än huvud hår i vrållådan igår.

Vi är monster! :gremfrown:

Bassejr

Hero
I egenskap av SL dikterar jag härmed att färdigheten "Snabb och liten"är accepterad i sin originella betydelse: +1 försvar mot närstrid, +2 försvar mot avståndsstrid.

Några frågor?