Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Ofc. Tror du att jag har valt bilderna med röven eller :gremwink:

Jag ville ju bara få dig att hålla med mig och välja det jag redan hade bestämt :gremsmile:
Vad väldigt professor moriarty av dig. Jag aplåderar :gremgrin:

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
Ofc. Tror du att jag har valt bilderna med röven eller :gremwink:

Jag ville ju bara få dig att hålla med mig och välja det jag redan hade bestämt :gremsmile:
Vad väldigt professor moriarty av dig. Jag aplåderar :gremgrin:
Mwahaha! *Håller ihop fingrarna Monty Burns style*

Recca

Femme Fatale
Laowai said:

Typ såhär ser Thagrims mask ut. Ett tomt, skrikande ansikte.
Och så sitter jag på dina axlar och liksom rider fram på slagfältet och pepprar folk med armborst. :gremlaugh:

Bassejr

Hero
När ska själva rollspelet börja? den klassiska "ni sitter i värdshuset", eller har skatt-andelar lovats ut och ni är på väg till byn?

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
När ska själva rollspelet börja? den klassiska "ni sitter i värdshuset", eller har skatt-andelar lovats ut och ni är på väg till byn?
Jag gillar in media res grejen av att vi är på väg mot byn efter att skatt-andelarna är uppdelade :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
Recca said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">]
Laowai said:

Typ såhär ser Thagrims mask ut. Ett tomt, skrikande ansikte.
</div>Och så sitter jag på dina axlar och liksom rider fram på slagfältet och pepprar folk med armborst. :gremlaugh: </div></div>

Varför fick jag den här bilden i huvudet?

Laowai

Hero
Bassejr said:
Jag tycker också att på resande fot är bra. Vi behöver inte etablera att vi känner varandra, vi kan snacka på vägen medans vi går :gremsmile:

Sen är thagrim rätt mycket kenpachi på alla sätt och vis nu när du säger det cissi :gremsmile:

Cassius

Hero
Alltså jag kan ju inte göra karaktär jag har inga böcker eller någonting. Är jag en loser?

Cissi

Up to no good.
Cassius said:
Alltså jag kan ju inte göra karaktär jag har inga böcker eller någonting. Är jag en loser?
Nej, jag har inte heller någon bok än. Men jag har läst en del i trådarna om Fantasy! som finns under Saga games. Det gav lite.

Laowai

Hero
Det finns en länk till ett epub dokument på första eller andra sidan tror jag. Det var så jag gjorde min innan jag fixade regelboken :gremsmile:

Åk till malmö och införskaffa boken? :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
Det fanns en tråd i Fantasy! forumet där Arfert lade upp en e-publkation med alla regler man behövde för att börja spela. Tråden finns här:

https://www.rollspel.nu/threads/57239Fantasy!-ePub!.html#Post816705

Jag gjorde min karaktär helt med den här e-booken. Det enda som inte finns med är alla magi-reglerna. Så mycket nöje :gremsmile:

Edit: Det finns en diskution om hur man läser e-pub böcker på datorn på sidorna 1 och 2 av den här tråden ifall ni är intresserade av att inte läsa den på en läsplatta :gremsmile:

Bassejr

Hero
Cassius said:
Ni som inte har direkt tillgång till reglerna får skapa karaktärerna i samråd med mig i ett PM. Då kan vi diskutera raser, funktioner i gruppen, osv. lite närmre. Och jag kan hjälpa er skriva ner stats och förklara hur de används.

God45

#PrayersForBahakan
Jag letar Themesong till Wernner så har ni några förslag mottages de tacksamt :gremsmile:

Cassius: Hur känner din karaktär resten av gruppen? Wernner växt upp bland alverna i ett område med ganska mycket frukt som säkerligen behöver konserveras. Har din karaktär varit på affärsresa till alvskogarna där våra karaktärer kan ha träffat på varandra? Eller har du någon annan bra ide? :gremsmile:

För övrigt har jag gärna koplingar mellan Wernner och alla andra medlemar i gruppen som är äldre eller går bortom äventyrar gruppen. Jag har kopplingar till Laowais och Reccas karaktärer redan men jag vill spinna det här spindelnätet bredare än så :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan

God45

#PrayersForBahakan
Cassius: Hur ser din karaktär ut föresten? Klassisk trollkarl med spetsighat eller något annat?