Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

mårten1

Swordsman
Väldigt vad ni spammar! :gremsmile:
(Kommer inte läsa allt men läste det som var omkring mitt tidigare svar innan ni försvann in i internets virvarr igen :))

Nä, vi ska väl inte slåss men vill ju kunna försvara mig lite om en orch får för sig att charga mig :gremsmile:

Och skulle jag skapa en magiker skulle jag troligen försöka skapa honom mera som Neal Caffrey i White Collar stuket om ni har sett den. Anledningen till att han har lärt sig magi är för att han var ingen fighter, orkade inte lära sig hantverk men hade en fallenhet för magi så det var inte svårt och man kunde få folk att göra som man ville med det, men definitivt ingen klänning och stav om man inte måste. Klänningar är till för kvinnor och är ett roligt mål att försöka få dem att ta av sig och stavar är till för gamla män.

Awsome, jag kan få dem att dansa.
En episk strid startar mellan orchen och halv-alven, mitt i den stöter de till magikern som håller på att försöka förföra den tredje barmaiden för kvällen. Arg för att bli avbruten säger han till barden i närheten att starta en låt och säger åt de två faghterserna att dansa vals!

Hmm.... måste hitta på en ny karaktär... Mårten skulle aldrig klara av att spela en förförare... skit, kul ide dock :gremsmile:

Bassejr

Hero
Det har gått tio år sedan kriget mellan orkerna och det Mänskliga-Alviska imperiet Korala slutade i en ansträngd vapenvila. När orkerna samlade sina stammar under gemensam flagga för att, en gång för alla, krossa imperiet och dess invånare, svarade imperiets folk i hundratusental på kejsarens kallelse till krig.
Efter nära femton års krigande hade ingendera sidan åstadkommit någon stor seger mer än att inte ha blivit besegrad ännu, och båda sidor hade förlorat enorma antal soldater och begått grymma krigsbrott mot varandrar. Till sist blev båda sidorna tvugna att acceptera fred som den enda lönsamma utgången, trots att många agg fortfarande kokar i blodet hos både människor, alver, och grönskinn.
Imperiet, som satsat mycket guld på vapen, rustningar, krigsmaskiner, och soldater, låg i en ekonomisk kris när kriget väl var över, och blev tvungen att överlåta nästan all makt till lokala handelsprinsar och landsherrar. Numera är imperiet splittrat, och landet ligger uppdelat i ett kluster av byar, städer, och orkiska vandringsläger, utan någon som helst politisk koppling till varandra.

För de många soldater och krigare som överlevde kriget har livet varit hårt sedan imperiet föll. Eftersom kejsaren redan under krigets sista två år inte kunnat betala ut löner, och soldaterna tvingats leva på krigsbyte, och ingenting blev bättre när deras forna arbetsgivare upphörde att existera, är många av krigsveteranerna fortfarande fattiga och utan plats i samhället.
Även för de orkiska stammarna, och för alla imperiets civila, var imperiets sönderfall missgynnande, med undantag för de giriga och egocentriska handelsprinsarna som tagit över makten där de fått tillfälle.
Ni är alla stackars utstötta gamla rävar som av olika anledningar inte har mycket till rikedom, makt, eller lycka att tala om, Men när mästertjuven [Reccas karaktär] vill anställa folk till en extremt farlig, och framför allt extremt lönsam, kupp mot en av de närliggande handelsprinsarna, ser ni alla en chans att göra ett namn för er, och sätta fot på stadig mark.
Men ingen av er, minst av allt [Reccas karaktär] viste vad som väntade er....

Skrivit lite bakgrund till äventyret. Så ni har kopp på spelvärlden.

EDIT: funderar också på att flytta starten för äventyret från mitten av Vecka 5, till mitten av Vecka 4. Några tankar om det?

Iskaral

Swordsman
Okej jag har insett att jag inte klarar mer än Zombies för tillfället, men jag kanske kan hoppa in i Fantasy senare?

Laowai

Hero
Jaaa, alltså, sålänge det inte kommer att krävas väldigt hög inläggningstakt så är det lugnt för mig iallafall :gremsmile:

mårten1

Swordsman
Läser bakgrunden och ok, verkar som vi alla ska skapa krigare? :gremsmile:

Sen inläggstackten vet jag ju inte, zombispelet försöker jag hålla 2-3 inlägg/dag och tänkte samma borde väl kunna fungera här också?

Bassejr

Hero
Mårten said:
Läser bakgrunden och ok, verkar som vi alla ska skapa krigare? :gremsmile:

Sen inläggstackten vet jag ju inte, zombispelet försöker jag hålla 2-3 inlägg/dag och tänkte samma borde väl kunna fungera här också?
Det fungerar aldeles utmärkt med 2-3 inlägg om dagen, möjligen att det blir fler under helgen ifall folk är på forumet mer då.

Angående krigare: Alla bör i alla fall vara stridskunniga. Vi har redan två stycken Mashing-tanks, så fler av den sorten behövs inte. Jag tror att det vore praktiskt för gruppen om du gjorde en magiker, och det skulle ge dig ett övertag över de eventuella fiender som, med hög närvaro och intelligens, skulle kunna göra riverdancande dårar av våra två plåtberg.

Bassejr

Hero
Iskaral said:
Okej jag har insett att jag inte klarar mer än Zombies för tillfället, men jag kanske kan hoppa in i Fantasy senare?
Om du blir avskräckt av storleken på diskussionstråden så oroa dig inte, vi har mäst bara tjäbblat om intriger. egentligen står allt du behöver veta i startinlägget, och om du har några frågor behöver du bara skriva ett PM till mig och fråga på. :gremsmile:

mårten1

Swordsman
Hmm.... ja jo, men känns som jag får tänka om lite, men jag kan skriva lite tankar jag har till dig på ett PM så får du hugga ner eller säga ok till dem :gremsmile:
Men har beställt grundboken så själva skapandet blir inte förrän de kommer fram så blir väl senare i veckan :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Mårten said:
Hmm.... ja jo, men känns som jag får tänka om lite, men jag kan skriva lite tankar jag har till dig på ett PM så får du hugga ner eller säga ok till dem :gremsmile:
Men har beställt grundboken så själva skapandet blir inte förrän de kommer fram så blir väl senare i veckan :gremsmile:
Plocka upp lite helnings magier! Naturlig helning tar lång tid i Fantasy! så lite helnings magier skulle vara nice! :gremlaugh:

Laowai

Hero
God45 said:
Mårten said:
Plocka upp lite helnings magier! Naturlig helning tar lång tid i Fantasy! så lite helnings magier skulle vara nice! :gremlaugh:
Thagrim utlovar tionde på sitt loot om han kan räkna med att bli helad.

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
God45 said:
Mårten said:
Thagrim utlovar tionde på sitt loot om han kan räkna med att bli helad.
Skit i helning vafan. Ska du göra monstren ännu mäktigare och dig själv till deras bitch eller?

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Asså, du vet att vi är på samma lag?
*Tjuven smyger fram till de andras loot-påsar och tar de dyraste ädelstenarna och plockar i egen pung.*

Laowai

Hero
Recca said:
Laowai said:
*Tjuven smyger fram till de andras loot-påsar och tar de dyraste ädelstenarna och plockar i egen pung.*
*thagrim förvarar sina värdesaker i kalsongerna. Som han aldrig tvättar.*

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Recca said:
Laowai said:
Får de verkligen plats där? *Stirrar stint på Laowai.*

Laowai

Hero
Recca said:
Laowai said:
Recca said:
Laowai said:
Får de verkligen plats där? *Stirrar stint på Laowai.*
Han pressar ihop dem med sina episka rövmuskler till en guldsingularitet.

If you must know...

God45

#PrayersForBahakan
Wernner är inte så där jätteförsiktig med sitt guld, det är bara ägodelar och det är ganska förjängligt när man lever för alltid. vapnen är viktiga för de gör att gruppen överlever, men pengar pfff inte så viktigt. Men om någon åker fast med att ha stulit så får vi väll ha en rättegång enligt de uråldriga alviska traditionerna så att personen kan bevisa sin oskuld.

Rättegång via strid utan vapen vid gryningen! Det är ju ociviliserat och ganska ondskefullt att döda någon över lite pengar. Att bryta någons arm på tre ställen för att se till att rättvisa skipats däremot...

Eftersom Wernner och Thagrim inte kommer stjäla från varandra eftersom det vore ärolöst så jag ser inga problem med att den här rättegångs formen leder till en rättvis utgång där rätt person förlorar striden :gremwink:

Laowai

Hero
Läste lite i regelboken om orcher. Rules as written har de mörkersyn á la värmekikare, kan Thagrim ha det istället för (in addition to?) sina temporära kp, eller ska vi strunta i att de ha det egentligen?

God45

#PrayersForBahakan
När kommer trollkaralen så att vi kan knyta in honom i vår grupp? :gremsmile:

Och har du kommit på vad vår start quest ska handla om Bassejr? Jag vill ha spoilers! :gremsmile:

mårten1

Swordsman
Om det kommer en magiker :gremsmile:
Har en ide... den kommer bara vara väldigt svår för mig att rollspela (dock väldigt rolig ide :gremsmile: ), men ska skapa karaktär tillsammans med Cissi när grundboken kommer så troligen får ni ha tålamod fram till mitten/slutet av veckodagarna om inte posten är allt för långsam :gremsmile: