Bassejr
Hero
the Gamemaster Aprooves.Recca said:Nu måste jag ifrågasätta lite här. Om jag får +1 på att skrämma folk, borde inte orchen då få +2? Det känns jätte-orealistiskt att jag skulle få +1 på det om han inte får det. Och om vi båda får det. Kan jag få komma med ett förslag på vad jag vill ha som min halv-orch-kraft?Bassejr said:Recca, du får +1 om du ska skrämma någon genom att ryta, visa tänderna, eeller på något annat sätt gör personen påmind om din härkomst. Kay?
Jag har en idé nämligen. Jag vill kunna samsas med djur. Jag har redan skrivit den förmågan på mitt rollformulär. Då har jag skrivit att jag får +2t i sammanhang där jag möter djur. Typ, prata med dem, övertala dem, inte bli anfallen av dem. Den sortens grej. Sen att det är lättare för mig att dressera djur oxo. Är det okay? Känns mer roligt än +1t på att skrämmas. Särskilt som min RP är ganska liten.
En fråga dock: Är den färdigheten baserad på Närvaro eller på Intelligens? Känner du djur som i all djur tycker om dig för du är nära naturen eller nåt, eller vet du helt enkelt mycket om hur man psykar gätter till att inte stångas?