Recca said:
Laowai said:
Recca said:
Ok. SL förresten. Ser du att jag hittade på en förmåga som heter Liten och snabb. Den behöver du godkänna eftersom jag kom på den.
Den är ju i princip identisk med "ducka" fast lite sämre iom att den bara gäller i närstrid. Plus, liten och snabb är ju ännu värre att träffa med avståndsvapen
Skillnaden är att liten och snabb ger en extra tärning på försvar mot avståndsstrid. Ducka ger +1 på avstånd och och närstrid väl?
Skulle va kul om den gav nåt mer kanske. Skulle kunna tänka mig +2t mot avståndsstrid och +1t mot närstrid när jag är i rörelse - samt cleaving attack eller nåt. ^^ Är kanske för mäktigt? Men då skulle jag behöva va i rörelse för att få bonusarna. Och jag misstänker att om man strafe'ar och skjuter med båge så får man minus på det. Eller jag vet inte...
Jag uttryckte mig slarvigt.
Liten och snabb är som en sämre version av ducka, eftersom ducka ger rakt av +1 i försvar, medan liten och snabb bara ger +1 mot närstridsattacker.
Att liten och snabb skulle ge något mer än att vara en sämre version av ducka tycker jag definitivt.
Att den ger +2 i försvar mot avståndsattacker, +1 mot närstridsattacker, och därtill låter dig göra två anfall per runda låter för mig som helt ohemult imba.
Eller man kanske bara har ett visst antal tärningar per runda att anfalla med? Typ att om man har 10 i strid, så är de 10 tärningarna alla man har för alla sina handlingar den rundan?
För då är det ju inte alls lika imba att du kan anfalla en extra gång eftersom du får dela upp dina tärningar på två attacker?