Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Jag tänker snarare att du ser ett värde i de förmågor som min karaktär besitter, förmågor som är under din värdighet att själv odla - dvs. tjuvförmågor.
Fungerar också. Låt oss köra på det :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Cissi said:
Hm... Jag tror att jag och Mårten blir ordentligt omsprungna här... Det kommer bli assvårt för oss att komma in i er grupp om ni knyter er till att ni tre har ett eget uppdrag och ett mål som gäller bara er.
Hur ska vi komma in i bilden då?

Lite kort, Jag och Mårten kommer känna varann från tidigare, vi kommer resa ihop.
Mårten är magiker och jag är hans värdelösa blandblod till bodyguard.
Ni är ju förstås välkomna att delta i planeringen.

God45

#PrayersForBahakan
Cissi: Men posta era karaktärs beskrivningar (eller ideer om ni inte är färdiga än) här i tråden och så knyter vi ihop det. Jag vill att min karaktär har band till alla karaktärer utanför gruppen :gremsmile:

Vilken sorts halv-blod spelar du? Är det alv har vi en koppling där som vi kan bygga ut grymt bra :gremlaugh:

Var kommer ni ifrån? Var ni med i kriget? Känner ni alverna? Har vi äventyrat tidigare vid något tillfälle mellan krigets slut och nu?

Posta upp era karaktärer och så knyter vi ihop dem! :gremsmile: Har ni några förslag så skriver jag gärna in dem i min bakgrund :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
God45 said:
Cissi: Men posta era karaktärs beskrivningar (eller ideer om ni inte är färdiga än) här i tråden och så knyter vi ihop det. Jag vill att min karaktär har band till alla karaktärer utanför gruppen :gremsmile:

Vilken sorts halv-blod spelar du? Är det alv har vi en koppling där som vi kan bygga ut grymt bra :gremlaugh:

Var kommer ni ifrån? Var ni med i kriget? Känner ni alverna? Har vi äventyrat tidigare vid något tillfälle mellan krigets slut och nu?

Posta upp era karaktärer och så knyter vi ihop dem! :gremsmile: Har ni några förslag så skriver jag gärna in dem i min bakgrund :gremsmile:
Det är precis det här jag menar. Vi är inte klara än och jag har inte riktigt tiden att sitta och fila på en karaktär just nu så jag har inget att posta.

Men fine, såhär långt.

Ca 1,70 lång, namn ej klart. Blandblod som i människa/ork/alv.
Detta ger mig en underlig hudfärg som varken är mänsklig eller orchisk. Ögonen är olikfärgade, ett är brunt med gula inslag, ett är blått med en grön ring runt iris.

Jobbade under kriget för den sida som betalade mig bäst och var eftertraktad för att jag var jävligt bra på mitt jobb. Vad detta jobb innebär är dock en väl förborgad hemlighet eftersom det gav mig en hel del information som kan vara en risk för mitt liv även såhär långt efter krigsslutet.

Jag reser med en magiker och är hans bodyguard. Tyvärr en fruktansvärt usel sådan.

Stum, lugn och självständig.

Recca

Femme Fatale
Cissi said:
God45 said:

Det är precis det här jag menar. Vi är inte klara än och jag har inte riktigt tiden att sitta och fila på en karaktär just nu så jag har inget att posta.

Men fine, såhär långt.

Detta ger mig en underlig hudfärg som varken är mänsklig eller orchisk. Ögonen är olikfärgade, ett är brunt med gula inslag, ett är blått med en grön ring runt iris.

Jobbade under kriget för den sida som betalade mig bäst och var eftertraktad för att jag var jävligt bra på mitt jobb. Vad detta jobb innebär är dock en väl förborgad hemlighet eftersom det gav mig en hel del information som kan vara en risk för mitt liv även såhär långt efter krigsslutet.

Jag reser med en magiker och är hans bodyguard. Tyvärr en fruktansvärt usel sådan.

Häftig karaktär. :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Cissi said:
God45 said:

Men fine, såhär långt.

Det är ingen brådska, vi spelar ju inte på ett tag än. Vi hinner väva in er innan det. Oroa dig inte :gremsmile:

Karaktären låter cool som fan :gremlaugh:

Jag ser redan 7-8 kopplinar till oss andra så det kommer inte vara ett problem. :gremlaugh:

Har du kommit på hur du blev ork/alv/människa än? Magiska experiment? Är du en messiah som ska bringa fred till folken?

Wernner kommer tycka att du har blandat nobelt alviskt blod emd smutsigt ork blod och att du bör mötas med antingen avsky eller sympati. Eller båda. Du är ju till och med äckligare än orken! det här kommer bli kul :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
God45 said:
Det är ingen brådska, vi spelar ju inte på ett tag än. Vi hinner väva in er innan det. Oroa dig inte :gremsmile:

Karaktären låter cool som fan :gremlaugh:

Jag ser redan 7-8 kopplinar till oss andra så det kommer inte vara ett problem. :gremlaugh:

Har du kommit på hur du blev ork/alv/människa än? Magiska experiment? Är du en messiah som ska bringa fred till folken?

Wernner kommer tycka att du har blandat nobelt alviskt blod emd smutsigt ork blod och att du bör mötas med antingen avsky eller sympati. Eller båda. Du är ju till och med äckligare än orken! det här kommer bli kul :gremsmile:
Hur jag blev alltihop? Tja, pappa var människa/orch, mamma var människa/alv. Av mitt alviska och orchiska blod syns bara en underlig hudfärg och ögonfärg. Ni vet, om man korsar två raser en gång så blir det det bästa av allt, om man korsar halvbloden en gång till så blir det... märkligt. Eftersom hon inte pratar heller så är det jävligt svårt att knyta nya kontakter.

Jag ser inga kopplingar alls till er. Kan vara så att jag inte har orkat läsa tråden för ni har ju spammat den i fyra dagar så man kan ju bli stressad för mindre. :gremwink:

Det som jag tycker är skitsvårt är att jag inte riktigt ser hur hon ska kunna passa in i ert tjuvagäng. Jag fattar inte vad ni är ute efter och det känns som om jag har tänkt mig en karaktär som är alldeles för ärlig för att hänga med er bunch.
Men som sagt, jag är inte klar än och uppskattar lite input och förslag.

Tack, tack.

mårten1

Swordsman
Ok, då är det väl bara min karaktär kvar då. (Men kanske moddar lite men detta är i alla fall i huvuddrag hur han kommer att vara)

Ras: Människa
Läng: Runt 190 lite drygt
Vikt: ca 80-90 (vet inte vad man ska ha för vikt till den längden men han ser bra ut)
Namn: Kommer troligen fem minuter innan start... hatar namn :gremsmile:
Yrke: Magiker, typ

Han kommer troligen inte varit med under kriget, han är inte direkt stark eller bra på att slåss, till sina adobtivföräldrars förtret var han även väldigt lat. De ville att han skulle fortsätta i snickarebranchen som dem men det var inte riktigt hans grej, hans grej var, kvinnor. Han ska vara lite av en player, han märkte sin fallenhet för magi och märkte att det gick att imponera på kvinnor med dem så han lärde sig ett och annat mest för den delens skull. Dock ledde det ofta till att han fick rymma ur hus från arga pappor men det såg han som en del av spelet.
Han var sällan seriös, utan levde livet och klarade sig mest genom charm och tur. (Inte minmaxad alls :gremlaugh: )

Dock har på senare tid har han fått ett riktigt brinnande intresse för magi som gjort att han börjat träna (troligen för första gången i sitt liv) på allvar för att bli bra inom något. Han bär inte kjol, det är för kvinnor, eller ännu hellre ska de ligga på golvet, stavar är till för gamla män. Han väver sin magi med röst och handrörelser för att på ett så effektivt sätt som möjligt väva in dem i sitt förförande.

Reser sedan ett par år tillbaka med Cissis karaktär och hon är hans bodyguard.

Cissi

Up to no good.
Mårten said:
Ok, då är det väl bara min karaktär kvar då. (Men kanske moddar lite men detta är i alla fall i huvuddrag hur han kommer att vara)

Ras: Människa
Läng: Runt 190 lite drygt
Vikt: ca 80-90 (vet inte vad man ska ha för vikt till den längden men han ser bra ut)
Namn: Kommer troligen fem minuter innan start... hatar namn :gremsmile:
Yrke: Magiker, typ

Han kommer troligen inte varit med under kriget, han är inte direkt stark eller bra på att slåss, till sina adobtivföräldrars förtret var han även väldigt lat. De ville att han skulle fortsätta i snickarebranchen som dem men det var inte riktigt hans grej, hans grej var, kvinnor. Han ska vara lite av en player, han märkte sin fallenhet för magi och märkte att det gick att imponera på kvinnor med dem så han lärde sig ett och annat mest för den delens skull. Dock ledde det ofta till att han fick rymma ur hus från arga pappor men det såg han som en del av spelet.
Han var sällan seriös, utan levde livet och klarade sig mest genom charm och tur. (Inte minmaxad alls :gremlaugh: )

Dock har på senare tid har han fått ett riktigt brinnande intresse för magi som gjort att han börjat träna (troligen för första gången i sitt liv) på allvar för att bli bra inom något. Han bär inte kjol, det är för kvinnor, eller ännu hellre ska de ligga på golvet, stavar är till för gamla män. Han väver sin magi med röst och handrörelser för att på ett så effektivt sätt som möjligt väva in dem i sitt förförande.

Reser sedan ett par år tillbaka med Cissis karaktär och hon är hans bodyguard.

Jävla kul att min karaktär på smidiga 1,70 ska skydda din karaktär och hans 1,90. :gremsmile:

mårten1

Swordsman
Han är nog rätt nöjd bara du står lite framför, sådär en halvmeter meter så får han fin utsikt :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Cissi said:
Hur jag blev alltihop? Tja, pappa var människa/orch, mamma var människa/alv. Av mitt alviska och orchiska blod syns bara en underlig hudfärg och ögonfärg. Ni vet, om man korsar två raser en gång så blir det det bästa av allt, om man korsar halvbloden en gång till så blir det... märkligt. Eftersom hon inte pratar heller så är det jävligt svårt att knyta nya kontakter.

Jag ser inga kopplingar alls till er. Kan vara så att jag inte har orkat läsa tråden för ni har ju spammat den i fyra dagar så man kan ju bli stressad för mindre. :gremwink:

Det som jag tycker är skitsvårt är att jag inte riktigt ser hur hon ska kunna passa in i ert tjuvagäng. Jag fattar inte vad ni är ute efter och det känns som om jag har tänkt mig en karaktär som är alldeles för ärlig för att hänga med er bunch.
Men som sagt, jag är inte klar än och uppskattar lite input och förslag.

Tack, tack.
Vi är ganska mycket ett gäng av tjuvar och mördare det är svårt att förneka :gremwink:. Mycket mer Elric och Conan än Lancelot och Aragon.

Kopplingar:

1. Kriget. Wernner var löjtnanten ansvarig för en av black-ops divisionerna tidigt i kriget och gick sedan över till att leda en grupp av halv-alver vid fronten. Är du ung nog kan en av dina föräldrar varit med i den här gruppen. Thagrim var en ledare för en platon orker på andra sidan kriget. Om du var en legosoldat kan du ha jobbat för någon av oss om du är gammal nog.

2. Föräldrar. Det finns extremt få halv-alver. De halv-alver som finns gör sig ofta namn dessutom. Så chansen att Wernner känner din karaktär är rätt hög.

3. Rasism. Wernner tycker som sagt att du är en styggelse om han vet om vad du är. Så att försöka få halv-alven att bli mindre äcklad och rasistisk mot dig är en bra side-plot. Thagrim kommer nog inte heller vara glad för ork/alv blandningen så du kan göra samma sak där.

4. Unik? Är du det? Det finns väll inga andra som du levande just nu? Finns det någon profetia om dig? Nämns gruppen i den? Ska du leta upp gruppen för att göra någonting enligt profetian. Är det en bra eller en dålig profetia? Försöker folk döda dig innan du kan uppfylla den?

5. Vi sitter i samma båt. Din och Reccas karaktärer är både delvis orker och har säkert saker att tala om. Är du mycket äldre kanske du till och med kan gå in i en mamma roll.

6. Lojalitet. Din arbetsgivare är du väll mer lojal mot än mot lagen? Så när han börjar vara med och stjäla för att kunna lägga händerna på guld som han kan omvandla till lösa kvnnor är du väll bunden av din ed att skydda honom fortfarande?

7. Blodig hämnd! En ork/halv-ork har ju våldtagit din mamma. Du är ute efter hämnd! Resten av oss kan också vara ute efter den jäklen av andra annledningar.

8. De har stulit från dig! Adlen har stulit det som din moder lämnade till dig. Både guldet och sakerna du hade kvar som minnen. Det är alltså ok att stjäla från adeln. Det du inte behöver ger du till de fattiga.

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
Näej vafan, tally ho gnolls är ju kul :gremsmile:

Plus, ofta Thagrim skulle lära sig alviska *ryser*
Ah, trodde du inte gillade tally ho gnollsen. Då behåller vi det som det är :gremlaugh:

Du fick mig föresten att komma på min back-up karaktär när du tog upp det här: Sherlock Gnoll. En gnoll med 7 i inteligens som har en clerick side-kick. De löser brott.

"Jag såg att han var en fiskare på ärren efter krokarna han har på händerna. Jag såg att han var arbetslös eftersom ärren var ganska gamla och nästan helt läkta. och jag visste att hans diet bestod mest av hårt bröd på smaken när jag åt hans ben. Elementärt min käre Gnolsson." :gremlaugh:

HAHAHAHAHAHA!!!! Gud det är ju helt jävla lysande!!! xD

Cissi

Up to no good.
Kopplingar:

1. Kriget. Wernner var löjtnanten ansvarig för en av black-ops divisionerna tidigt i kriget och gick sedan över till att leda en grupp av halv-alver vid fronten. Är du ung nog kan en av dina föräldrar varit med i den här gruppen. Thagrim var en ledare för en platon orker på andra sidan kriget. Om du var en legosoldat kan du ha jobbat för någon av oss om du är gammal nog.
Jag var delaktig i kriget, men inte i strid. Det ligger mycket tyngd på just "oduglig bodyguard" här. Själv tror jag att Mårtens karaktär bara hänger med mig för att jag är snygg och inte pratar. Var dessutom aktiv på båda sidorna i kriget vilket gör henne till lite av en förrädare i båda lägren.

2. Föräldrar. Det finns extremt få halv-alver. De halv-alver som finns gör sig ofta namn dessutom. Så chansen att Wernner känner din karaktär är rätt hög.
Tja, hur gammal är du? Kan min mamma ha varit din syster? Så du är min morbror? Lite mer familjeband kan väl aldrig skada? Det kan vara så att bara den ena av oss känner till släktbandet också.

3. Rasism. Wernner tycker som sagt att du är en styggelse om han vet om vad du är. Så att försöka få halv-alven att bli mindre äcklad och rasistisk mot dig är en bra side-plot. Thagrim kommer nog inte heller vara glad för ork/alv blandningen så du kan göra samma sak där.
Försök nu se bortom det och inse att jag är din systerdotter! :gremwink: Nej men, det är en bra tanke. Men handlar väl inte så mycket om hur vi känner varandra utan hur vi kommer bete oss mot varandra (Cissi besserwissrar)

4. Unik? Är du det? Det finns väll inga andra som du levande just nu? Finns det någon profetia om dig? Nämns gruppen i den? Ska du leta upp gruppen för att göra någonting enligt profetian. Är det en bra eller en dålig profetia? Försöker folk döda dig innan du kan uppfylla den?
Hm... Kanske inte. Det känns för högtflygande.

5. Vi sitter i samma båt. Din och Reccas karaktärer är både delvis orker och har säkert saker att tala om. Är du mycket äldre kanske du till och med kan gå in i en mamma roll.

Jag tror att det finns två sidor av det här. Min karaktär är inte den omhändertagande typen och Reccas karaktär verkar inte vara den omhändertagna typen.

6. Lojalitet. Din arbetsgivare är du väll mer lojal mot än mot lagen? Så när han börjar vara med och stjäla för att kunna lägga händerna på guld som han kan omvandla till lösa kvnnor är du väll bunden av din ed att skydda honom fortfarande?
Ack, ja. Men vad har han för anknytning till er? Dessutom är han den enda som förstår mig... bokstavligt talat.

7. Blodig hämnd! En ork/halv-ork har ju våldtagit din mamma. Du är ute efter hämnd! Resten av oss kan också vara ute efter den jäklen av andra annledningar.
This I like!

8. De har stulit från dig! Adlen har stulit det som din moder lämnade till dig. Både guldet och sakerna du hade kvar som minnen. Det är alltså ok att stjäla från adeln. Det du inte behöver ger du till de fattiga.
Kan också vara en plan.

------

Tack, God45, du är en pärla.

God45

#PrayersForBahakan
Cissi said:
Tack, God45, du är en pärla.
Jag gör mitt bästa :gremsmile:

Syster-dotter är inte jättebra men kusin-dotter fungerar utmärkt :gremlaugh:

Nu har jag en hel idee til och med tror jag... Min karaktär är ju utkastad för att han var lite för... ivrig... med att ha ihjäl orkerna. Så han är driven i exil och ingen alv som förstår vem han är vill ha något att göra med honnom. Din karaktär har ork blod och alverna har därför inte accepterat dig som en av dem och du har inte fått bo i alv hemlandet. Men dina släktingar har hållit ett öga på dig för de bryr sig fortfarande. Så när din mormor, min faster får reda på att du ger dig av ensam för att söka hämnd på din halv-ork fader så kontaktar hon Wernner för att sätta er på samma spår.

Så en dag när du är ute på vägarna och letar efter din fader/skyddar din arbetsgivare dyker Wernner bara upp och är på väg åt samm håll som er. Wernner och Mårtens karaktärer blir snabba vänner. Wernner berättar om att han är på väg för att möta upp med Reccas karaktär för den här kuppen som ska utföras och att lite mer magi aldrig är dumt. Han berättar också hur snygga tjejerna är i den regionen för att locka trollkarlen lite extra. Sedan nämner han att de får vara lite på sin vakt eftersom den fruktade halv-ork banditen, Goblieur, härjar i trakterna. Din karaktärs ögon lyser upp när namnet nämns eftersom det är din faders namn. Ingen vet ju dock var Goblieur gömmer sig, men om du äventyrar i området där du vet att han är kommer du ju träffa honom för eller senare! :gremsmile:

Så Wernner vet vem du är men du vet inte att han vet och har nog ingen koll på att ni är släkt. Han verkar extremt dedikerad till att ha ihjäl Goblieur dock. Nästan lika dedikerad som du. Nästan som om det vore personligt...

Vad tror du? Funkar det? Du behöver inte svara nu men tänk på det när du har tid längre fram. Det är ju gott om tid tills att vi ska börja spela :gremsmile:

cyberbanan

Veteran
Morsning.

Får man vara med och leka här, eller är det en intern historia detta?

Har ingen erfarenhet av Fantasy!, och bara begränsad erfarenhet av rollspel överlag. Har spelat Drakar & Demoner, samt Dungeons & Dragons några enstaka ggr, fast det var några år sedan nu. Hittade epub-reglerna som var länkade och hoppas att dessa kan räcka?

Det verkar i alla fall riktigt skojigt detta, så jag tänkte jag skulle höra ifall man kan vara med på ett hörn. Om ni inte vill ha med newbies så är det helt ok, så ni behöver inte må dåligt för det isåfall.

Hursomhelst så har jag rätt hyggligt med tid att skriva inlägg. Kanske inte lika mycket som spamfesten ni verkar haft här i tråden, :gremwink: men nåt inlägg om dagen borde jag kunna greja i alla fall.

Så, what's the verdict?

mvh
Magnus

mårten1

Swordsman
Då är vi tre :gremsmile:

Men fick just en tanke, måste vi starta som en grupp? Jag menar vi har en... våldsam mercenary/tjuv grupp som vill infiltrera och stjäna en ring på en fest.

Vi har en grupp på två där den ena antagligen vill festa och flörta och bodyguarden följer med :gremsmile:
(EDIT: Och vi är ganska laglydiga... :gremsmile: )

Och en magiker som verkligen har utsökta plommon som har kommit till förlovningsfesten pga att han har blivit inbjuden för att bjuda på något exklusivt...

Kan inte SL sedan få den trevliga uppgiften att hitta på en alnedning till att något händer där som får oss att bli en grupp?
(Och så är vi snälla spelare som kör med "you seem trustworthy" stilen :gremsmile: )

Och visst, kul med fler och om inte SL har något emot det är det helt ok :gremsmile:
(Vi har ju alla varit nybörjar någon gång)

Laowai

Hero
Cassius said:
JAG FÅR LITE INTRYCKET AV ATT MIN KARAKTÄR INTE PLATSAR I ERT TUFFA GÄNG!
Fastasså, är inte du en sjukt bitter magiker?

Vad bättre än att ha en grupp tvärfarliga thugs som du kan lura vidare på fanskap?

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Cassius said:
JAG FÅR LITE INTRYCKET AV ATT MIN KARAKTÄR INTE PLATSAR I ERT TUFFA GÄNG!
Fastasså, är inte du en sjukt bitter magiker?

Vad bättre än att ha en grupp tvärfarliga thugs som du kan lura vidare på fanskap?
Men va ska han med er till. Han är ju en magiker. Enligt Bassejr kan ju han bara titta på folk för att då dem att slå ihjäl varandra...