Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Mårten said:
Hehehe jajajaja, men ni hade ju inte haft några planer på att ta ducka i första taget?
Menar ju självklart dem som funderar på ducka troligen vill ha "Liten och Snabb" istället eftersom den ger samma plus lite till :gremsmile:
Jag skämtar mest :gremwink: Både min och Laowais karaktär är så jäkla min/maxad att det ända som skulle kunna göra dem mer brutna vore om de lade vantarna på dvärgrustningar. Men ingen gm värd sina tärningar hade någnsin låtit oss göra det :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:
Fyller du år Recca? Grattis :gremsmile:

Varför tar du inte bra smyga, fäktning och backstab förmågan om du vill vara den smygande döden från skuggorna? Släng in stridsvana också vet jag för extra whumpf! :gremsmile:
Men jag vill ju inte vara det. Jag gjorde min karaktär i god tro. Jag vill ha henne som jag tänkt ut henne. Men om det senare visar sig att det finns en hög deus-ex-machina-förmågor i spel eller "ett rätt sätt" att göra sin rollperson på så känns det riktigt tråkigt. Måste jag göra en stridsmaskin oxo för att inte vara sämst? Ni har gjort monstergubbar och SL kommer balansera motståndet efter er. Så då måste jag göra ett monster också eller helt avstå från stridigheter. Det är inte ens jag som föreslagit att min karaktärs förmåga ska ge cleaving attack, extra handlingar eller annat. Det är SL. Så kommer folk och pikar mig om att försöka förbättra förmågan ännu mer. Jag skrev den som jag skrev den och sen har folk sagt att den är dålig och att den ska göras bättre. Mårten är fan den enda som fattat vad förmågan gjorde från början, att den var bättre än ducka men jävligt mycket sämre än Stridsvana. Jag vill bara göra en karaktär som överhuvudtaget kan bidra i spel. Men då ska man tydligen ha 7 i en stat och sen massa specialiteter och förmågor så man har tärningar som rullar ut ur rumpan.

*End rant.*

/Recca, olycklig.
Jag sade egentligen inte att den var för mäktig, jag sade att den inte fungerade bra med reglerna om den hade en cleave attack.

Min karaktär må vara en stridsmaskin men han suger på allt annat så du kommer kunna vara rejält mycket bättre på allt som inte har att göra med att döda folk. Plus, det är inte som om du är dålig i en strid. Du är bara inte bäst.

Så jag tyckte kanske det var lite fuskigt om folk fick förmågor bättre än de i reglerna när jag dumpat allt annat för att kunna slåss bra.

Recca

Femme Fatale
Mårten said:
Hehehe jajajaja, men ni hade ju inte haft några planer på att ta ducka i första taget?
Menar ju självklart dem som funderar på ducka troligen vill ha "Liten och Snabb" istället eftersom den ger samma plus lite till :gremsmile:
Hitta på en egen förmåga, du kör ju magiker - stensköld = +2t försvar i närstrid.

Reglerna säger så här:
Extraregel: Spelarna och spelledaren kan i samråd hitta på nya Förmågor själva om de känner att det behövs. En kampanj som mer fokuserar på andra saker än äventyrande, som palatsintriger, kanske ska ha Förmågor som Lärd, Politik och Lönnmord.
Jag har tagit upp förmågan till diskussion och jag blir väldigt förolämpad när du hånar min spelidé.

Laowai

Hero
God45 said:
Men jag vill ha en kampanj där farligaste legosoldaterna i världen jobbar för en 14-åring med tonårs humörsvängningar :gremfrown:

Det låter som komedi och drama guld :gremlaugh:
Öh, särskilt som en av dem är hennes farsa.

Det låter som typ en komedi med Arnold, sylvester stallone och jag vet inte, en ung Cameron Diaz som bara:

They, were the world's most lethal assassins. *explosion*

She, a most-wanted jewel thief.
*sexigt inbrott*

And now, she needs their help.
*hon dyker upp utanför en byggnad de just sprängt*

To pull off the greatest heist in history.
*En feeeet diamant i ett uppenbart ointagligt valv som stängs framför kameran*

But there is one little problem

Arnold: "Ayli?"

Cameron Diaz: "Um, hi dad."

Stallone: "You gotta be kidding me!"

She, is his 14 year old daughter!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/IdkAgP_nDg4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/IdkAgP_nDg4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Arnold! *explosion!*

Stallone! *Ännu större explosion!*

And Cameron Diaz! *Trycker på en avtryckare och ett hotell exploderar i ett eldmoln stort som Texas*

In: Hired Guns 2: The Heist!

God45

#PrayersForBahakan
Fuck yes! Ingen annan är Recca kan vara gruppledare! Vi måste spela den här kampanjen! :gremlaugh:

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
God45 said:
Men jag vill ha en kampanj där farligaste legosoldaterna i världen jobbar för en 14-åring med tonårs humörsvängningar :gremfrown:

Det låter som typ en komedi med Arnold, sylvester stallone och jag vet inte, en ung Cameron Diaz som bara:

*sexigt inbrott*

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/IdkAgP_nDg4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/IdkAgP_nDg4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Arnold! *explosion!*

And Cameron Diaz! *Trycker på en avtryckare och ett hotell exploderar i ett eldmoln stort som Texas*

Hahaha. Lol. Så sjukt bra. Blev genast på bättre humör. Tack. :gremsmile:

Laowai

Hero
God45 said:
Så jag tyckte kanske det var lite fuskigt om folk fick förmågor bättre än de i reglerna när jag dumpat allt annat för att kunna slåss bra.
^This.

Plus, Werner och Tagge kommer ju att slåss med varandra om äran att få knacka ihjäl sista monstret.

Besides, hur ska vi kunna ta oss in i typ, låsta kistor och grejjer? Utom att slå sönder dem är vi ju fucked.

Sen är det för mig mest intressanta med min karaktär hans rivalitet med Werner, och hans kultur. Hans stats är ju för att vi ska kunna ha en kalla kriget "världen kommer att gå under i vår sista strid" stämning mellan oss två. För att det är awesome. =)

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Det här är vad vi måste fokusera på :gremlaugh: Världens bästa kampanj! Inte reglerna :gremsmile:

Laowai

Hero
Recca said:
Laowai said:
God45 said:

*sexigt inbrott*

Arnold! *explosion!*

^^ Varsågod, din födelsedagspresent :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Sen är det för mig mest intressanta med min karaktär hans rivalitet med Werner, och hans kultur. Hans stats är ju för att vi ska kunna ha en kalla kriget "världen kommer att gå under i vår sista strid" stämning mellan oss två. För att det är awesome. =)
Min karaktär skulle bokstavligt talat begå rituellt självmord innan han dödade någon i gruppen. Förutom orken... :gremwink:

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
Min karaktär skulle bokstavligt talat begå rituellt självmord innan han dödade någon i gruppen. Förutom orken... :gremwink:
Thagrim lär bli skitlessen om Werner dör mot något monster tbh. Det var ju meningen att HAN skulle döda Werner.

Orka vara ärkefiende med någon om man inte får sänka skithögen i ädel strid :gremfrown:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
God45 said:
Laowai said:
Thagrim lär bli skitlessen om Werner dör mot något monster tbh. Det var ju meningen att HAN skulle döda Werner.

Orka vara ärkefiende med någon om man inte får sänka skithögen i ädel strid :gremfrown:
Thagrim håller på att bli skjuten av en pil. Wernner hoppar emellan och dör istället.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lgI2ZQVyrBo"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/lgI2ZQVyrBo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Jag skulle döda dig!!!

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
God45 said:
Laowai said:

Thagrim håller på att bli skjuten av en pil. Wernner hoppar emellan och dör istället.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lgI2ZQVyrBo"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/lgI2ZQVyrBo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Jag skulle döda dig!!!
Haha! Vad fint :gremlaugh:

mårten1

Swordsman
Hitta på en egen förmåga, du kör ju magiker - stensköld = +2t försvar i närstrid.
Nja, tror jag kommer ta några av dem som finns, orkar inte hitta på nya :gremsmile:
Skulle jag hitta på någon skulle det väl vara typ som förföra eller vad den nu heter i DoD... (min karaktär kommer inte kunna slåss :gremsmile: )

Riktigt nice NOOOOOOO film :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Jag har en krypande anning att första fienden vi stöter på kommer rulla en crit och mörda Wernner. Det brukar hända karaktärer jag skapat, jag är ingen vidare taktiker.

Om det händer kommer jag skratta i 10 minuter över ironin och sedan göra krigaren Fightor som inte har ett enda ord backstory. Han har minnesförlust :gremwink:

Bassejr

Hero
Cassius said:
Jag hade gärna fått en kommentar på min helt underbara karaktär! SE MIG!
Jo, jag gillar hur du vävt en historie runt karaktären, och jag ser fram emot att eventuellt få med den i spelet senare.

Laowai

Hero
Btw, hur länge har våra karaktärer känt varandra?

Alltså, Ayli är ju rätt obvious, men Wernner och Thagrim? månader, år?

Tänker att det tar ett tag att odla seriöst rivalritet.