Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Alltså, om jag inte har missat något vitalt kommer vi vara rätt jämna i direkt strid God.
Ja, vilket kommer vara perfekt :gremsmile:

Laowai

Hero
Seriöst, ser du hur mkt stryk Thagrim tål? ^^

/me älskar att spela karaktärer som är helt omöjliga att ha ihjäl

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:

Båda våra karaktärer är vandrande stridsvagnar :gremlaugh: De andra får fixa allt annat, vi dödar folk och står framför gruppen så att inget når dem.

Recca

Femme Fatale
Jag tänker vara en smygare som smyger med båge. Men jag stör mig på att krigarna börjar med utrustning som är mycket mycket mycket mer värd än tjuvarna. Vad är jag för dålig tjuv egentligen? Jag har en slunga och stenar. Krigaren har världens rustning. Hur funkar den logiken? Borde inte jag ha råd att köpa en båge iaf? Eller ett armborst? Va!? Va!?

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
Jag tänker vara en smygare som smyger med båge. Men jag stör mig på att krigarna börjar med utrustning som är mycket mycket mycket mer värd än tjuvarna. Vad är jag för dålig tjuv egentligen? Jag har en slunga och stenar. Krigaren har världens rustning. Hur funkar den logiken? Borde inte jag ha råd att köpa en båge iaf? Eller ett armborst? Va!? Va!?
Du kan få mitt armborst. Jag bär ändå bara runt på det som ett tredje backup vapen.

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:

Båda våra karaktärer är vandrande stridsvagnar :gremlaugh: De andra får fixa allt annat, vi dödar folk och står framför gruppen så att inget når dem.
Haha! Åh, det skulle vara rätt skoj ifall båda våra karaktärer när de möts synar varandra, och inte ens bemödar sig att dra vapen.

"You. Your fighting style. Steel slug style right?"

*nod*

"There is no point in us crossing blades. The only thing that is going to get hurt is the edges of our swords, and fuck if i'm going to waste an hour sharpening it because of some orc."

"Likewise elfakyn. We shall settle the matter of who is the strongest by other means. Later."

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
God45 said:
Laowai said:

Haha! Åh, det skulle vara rätt skoj ifall båda våra karaktärer när de möts synar varandra, och inte ens bemödar sig att dra vapen.

"You. Your fighting style. Steel slug style right?"

*nod*

"There is no point in us crossing blades. The only thing that is going to get hurt is the edges of our swords, and fuck if i'm going to waste an hour sharpening it because of some orc."

"Likewise elfakyn. We shall settle the matter of who is the strongest by other means. Later."
Det här är nu det officiella sättet vi möttes på. Vi ska visa för den andra att vi är bäst och det är meningslöst att slås eftersom det kommer ta en hel dag och sedan vinner den som får back-up först. Så vi slåss tillsammans för att visa att vi är bättre än den andre. :gremlaugh:

Alla strider börjar med:

"I will take care of the 50 bandits and you can feed the horses."

"You wish! I will kill twice as many bandits as you!"

Oh, och vi borde tala något språk som de andra inte talar. Typ något vi plockade upp i kriget så som Gnnoliska eftersom båda sidorna hade Gnoll legosoldater. Så det är det här skumma språket de andra inte försårt som vi kan sammarbeta på utan att de andra ska förstå att vi sammarbetar för ingen vill erkänna att man respekterar den andra :gremsmile: De bitarna borde vi skriva på engelska för att markera att det är ett annat språk vi talar.

Laowai

Hero
*fäller en tår*

Hedervärda fiender. Jag har velat spela ett sånt par i flera år.

Ååh.

*kramar God45*

Bassejr

Hero
Recca said:
Rent logiskt sett vore enstenslunga rätt lätt att improvisera ihop, och ett armoborst borde du i alla fall ha råd med,

mårten1

Swordsman
Ok, kommer nog inte orka läsa med allt ni skriver i sådan takt, men slänger in en fråga :gremsmile:

Magiker, skada någon hade svårighetsgrad motståndarens fysik.... så alltså våra två monster är immuna mot magi? :gremsmile:

Laowai

Hero
Mårten said:
Ok, kommer nog inte orka läsa med allt ni skriver i sådan takt, men slänger in en fråga :gremsmile:

Magiker, skada någon hade svårighetsgrad motståndarens fysik.... så alltså våra två monster är immuna mot magi? :gremsmile:

Thagrim vrålar på magin så att den dissiperar och blir till skit!

mårten1

Swordsman
Saker att skapa:
dvärg krigare notis: ingen ide med två monster
magiker notis: monstrena är immuna
... hmm... får vänta på regelboken som är beställd :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Mårten said:
Saker att skapa:
dvärg krigare notis: ingen ide med två monster
magiker notis: monstrena är immuna
... hmm... får vänta på regelboken som är beställd :gremsmile:
Men vi ska väl inte slåss mot varandra?

Förresten kan du ju höja närvaro till 7. Då har du ju lika mycket i magi som de har i fysik väl?

Bassejr

Hero
Mårten said:

"Vill du påverka någon annan person på något sätt så är svårighetsgraden prsonens närvaro (eventuellt modifierad av spelledaren beroende på situation, det är till exempel lättare att få någon att berätta en hemlighet än det är att få samma person att döda en vän, eller falla i sömn."

Deras närvaro är inte hög. :gremlaugh: du kan få dom att dansa riverdans tillsammans om du vill det och råkar ha mana för det. :gremtongue:

Såhär, om du gör en rent fysisk attack mot någon (Kasta eldklot, binda honom i rötter, få en sten att flyga mot honom, knycklaihop hans nylle) kommer han ju att försvara sig rent fysiskt eftersom det är ett rent fysiskt angrepp. Men om du använder magin mot hans svaga punkter, i det här fallet att dom båda två är rätt korkade och inte har något högt värde i närvaro, kan du göra en helt annan sorts skada.

Och tänk typ Placebo effekten. om du kan övertyga någon genom magi om att han är ett försvarslöst barn, och SEN kastar ett eldklot på honom, Då kan du nog göra rent fysisk skada, eller om du övertygar personen att han redan är alvarligt skadad och på väg att förblöda.

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Mårten said:

Och mitt överlägsna alviska blod gör mig immun mot era fjutiga dödlig trollkonster :gremlaugh: Förutom fuskiga tanke magier :gremtongue:

Men jag älskar människor, fint folk har jag alltid sagt. Min far var ju människa till och med. Väldigt modiga och uppfinnelserika. Inte alls som vissa andra raser...

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
Mårten said:

Och mitt överlägsna alviska blod gör mig immun mot era fjutiga dödlig trollkonster :gremlaugh: Förutom fuskiga tanke magier :gremtongue:
Thagrim och Werner sitter och surar över en öl och muttrar manligt om att det är bögigt med trollkonster

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
God45 said:
Laowai said:
Mårten said:

Thagrim och Werner sitter och surar över en öl och muttrar manligt om att det är bögigt med trollkonster
Riktigt bögigt! Alla trollkarlar har ju klänningar på sig!

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
God45 said:
Riktigt bögigt! Alla trollkarlar har ju klänningar på sig! [/quote]

Precis! Och de är för svaga för att kunna gå utan käpp! *Thagrim höjer sin mugg med sprit i en skål*