Ape of Wrath
DOWN WE GO
Tusen tack för alla bra svar hörni!
Hoppas ni alla får en god jul och ett gott nytt år!
Hoppas ni alla får en god jul och ett gott nytt år!
och det härBMOC said:mordet på prinsen i huvudstaden.
och det härBMOC said:Jag vill inte ha några jättedetaljerade regler.
är viktigtBMOC said:Drakar & Demoner Expert.
Legend är ett försök att "fixa" d&d 4:ed och jag skulle inte direkt rekomendera det.BMOC said:Det blev att jag hittade Legend för 1$ på drivethrurpg så jag börjar med att kika på det och för att se om det möter mina behov.
Vet ingenting om det men för 1$ är det väl värt en genomkoll i alla fall.
Jag tippar på att är Legend från Mongoose det är frågan om. I så fall är det fråga om reglerna från Mongoose RuneQuest II, dvs. en modernare BRP-motor.God45 said:Legend är ett försök att "fixa" d&d 4:ed och jag skulle inte direkt rekomendera det.BMOC said:Det blev att jag hittade Legend för 1$ på drivethrurpg så jag börjar med att kika på det och för att se om det möter mina behov.
Vet ingenting om det men för 1$ är det väl värt en genomkoll i alla fall.
Nu tänker du på ett annat Legend. Legend är en light-version av Mongoose Runequestregler. Nysläppta RQ6 är en tyngre, fullständigare och bättre versin av samma regler.God45 said:Legend är ett försök att "fixa" d&d 4:ed och jag skulle inte direkt rekomendera det.
Nä, men det där var ett bra tillägg! Kom på det efteråt att jag borde ha skrivit nåt om relationen till RuneQuest 6.Etepete said:Nu tänker du på ett annat Legend. Legend är en light-version av Mongoose Runequestregler. Nysläppta RQ6 är en tyngre, fullständigare och bättre versin av samma regler.
…
P.s. Hoppsan, inte snabb nog