Nekromanti Favorit i repris: Hjälp Dnalor välja glasögon!

Man Mountainman

Storsvagåret
I helgen gjorde jag något riktigt klantigt. Jag drack en smula för mycket, och när jag vaknade var det bara mos av mina glasögon:

Nu måste jag alltså skaffa nya, och liksom Krank och Jambu innan mig, så tänkte jag be forumet om hjälp.

Kandidat 1: Standard, fyrkantiga glasögon med smala ramar. Inga konstigheter.

Kandidat 2: Ovala. Får mig att se ut som en vetenskapsman från 1700-talet, enligt en kines i min korridor. Tanten på Optikaffären hävdade dock att den här varianten är på väg att bli trendiga igen. They've been long due...

Kandidat 3: Kompromissen mellan ettan och tvåan.

Kandidat 4: Tjocka, svarta ramar. Hippt och trendigt.

...Så, vad passar Dnalor bäst i?

/Kalle

Ackerfors

Alas, your rapids!
Alt. 2 eller 3 enligt min flickvän

Du ser äldre ut i nummer två och smartare ut i nummer tre. Ettan var för stora för din ansiktsform och fyran gör att du ser ut som en kulturnörd.

(Jag gillade också tvåan och trean bäst, måste jag erkänna, men jag kan näppeligen komma med smakråd - bara se på mig liksom :gremgrin: )

Genesis

Ni dés ni maître
Ettan: Ja.
Tvåan: Tja, visst.
Trean: En värld av nej.
Fyran: Endast om du tar på dig svart polotröja och börjar sippa latte på trendiga caféer.

Dimfrost

Special Circumstances
Fyran. Fast egentligen borde du skaffa enorma 70-talsbågar i plast som tar upp halva ansiktet. Det borde passa dig.

Kulturnörd är en bra sak, se.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Först: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Nu till frågan;

Alt. 4 passar ju jävligt bra till indie-mustaschen... men jag gillar nog 2:an bäst. Tycker de får dig att se... lättillgänglig ut. De lämnar ansiktet öppet på nåt sätt. Ung och dynamisk. Jojo. Inget val är katastrof iaf.

Nightowl

Champion
De första glasögonen
En stressad stadstjänsteman, plikttrogen men med magen förstörd av kaffe och äktenskapet av karriären. Som George Smiley fast han jobbar åt socialvården istället för brittiska kontraspionaget.

De andra glasögonen
En lätt förgrämd akademiker inom något flumämne som analytisk konstifikationsvetenskap eller så. På väg till en konferens i Toronto om hur brakotjeterna uttala bilabiala frikativer. Överväger läge vilken sprit han ska köpa i Taxfree-shopen, som inte allt för mycket skadar något utvecklingsland.

De tredje glasögonen
Trebarnsfar anställd inom barnomsorgen. Troligtvis pedofil, definitivt otrogen sin hustru som jobbar inom detaljhandeln och käkar piller. Det inskränker sig dock till personalfesterna, där alla dagisfröknar blir pilska på honom ungefär vid femte sidan i allsångshäftet.

Så, frågan är bara vilket intryck du vill ge.

Erik

Pilzefrau

hon/henne
Spridda tankar:
När jag läste "...en kines i min korridor" och samtidigt tittade på bilderna till alt. 2, tyckte jag att du såg ut som kinesen i fråga.

Försöker du påverka våra val genom att ha en annan min i andra bilden till alt. 4? Eller blev det bara så?

Slutgiltigt: Ettan. Typ passar bäst i största allmänhet.

Dimfrost

Special Circumstances
Det beror på alternativen. Det är skyhögt bättre än att se ut som en nörd, till exempel. Eller stekare.

Nightowl

Champion
Re: Fyrorna, då? :(

Alltså, jag räknade inte ens med glasögonen på den första bilden, det trodde jag var dina pajade, du ser ut som en bakfull snubbe spelad av en dålig svensk buskiskomiker i dem, typ en bifigur i en Stfan och Krister-komedi.

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
Nämen...

...det finns ju fyra kandidater, utöver de trasiga på den första bilden. Nummer fyra är de där tjockbågade.

Foggmock

Myrmidon
Det som för mig känns uppenbart (efter att du gnällt på kostnaden) är att laga dem. Brukar inte kosta många hundralappar.

Annars alternativ tre. Tvåan ser lite väl... äsch, jag vet inte, ut.

Feliath

Swashbuckler
Tvåan får dig att se sofistikerad ut, trean får dig att se ut som en bonnläpp, fyran som Hipsterdjävulen och ettan som Dnalor. Välj därefter. :gremwink:

/Feliath — men bäst tycker jag om de gamla

walium

Ganska töntig, faktiskt
Numero uno

Jag tycker inte att du passar i runda glasögon, ens om de bara är lite avrundade. Nummer fyra är lite för högljudda och ansträngt hippa. Det säkra alternativet är alltså det första paret, som dessutom är mest lika dina gamla glasögon.

Sodivra

Champion
2!

Jag avläser i din text att det är tvåorna du tycker bäst om egentligen. Jag gillar dem också!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Nummero 1

Men vad gör du med dina glasögon, trots att jag boffrat, kastat boll, legat snett (pressat bågarna mot ojämna underlag), tränat med svärd, slipat ädelstenar, jobbat med trä, byggt och en rad andra potentiellt farliga situationer för glasögon så lever fortfarande mina gamla bågar efter tio år... iofs har jag bytt skalmar vid ett tillfälle - men nota bene då var plasten på skalmen borta efter att ha slitits ned (bågarna ligger an mot sidorna på skallen) av fysiskt gnag och svett mm (svett är inte en bra kombo med plast vet jag numera).

Ok, tillbaka till ditt dilemma, 1:an är snyggast på dig, lagom attityd parat med lagom osynlighet så att ditt ansikte framträder och det inte är bara glasögonen som tar hela scenen. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Kandidat nr. 2 får bli mitt val här. Du pasar helt enkelt bäst i detta par.