Skogsalv och smugglare
Åh, han är död sedan länge men det måste vara en skogsalv från DoD... Vi spelade tre bröder, och vilka äventyr vi var med om! Vilka tider det var... Minnena bara väller fram /images/icons/smile.gif
Tyvärr blev alla tre dödade av en annan spelare som spelade orch. SL var tyvärr ganska partisk (Jo, Christoffer, det var du!)
Ja den orchen var rolig han...
Annars var det en smugglare i ett hemmagjort sci-fi spel. Hmm. Frågan är om inte han kommer före skogsalven vad gäller favoriter... Han var emot allt vad cybernetik hette, men hans kompisar gick runt med allehanda inlägg... Ja smugglare var roligt det... Mycket fick man vara med om. Åkte runt i sitt gamla skepp och utförde suspekta uppdrag åt folk i mörka kläder som vägrade berätta vilka de var. Men vill man ha snabba pengar så frågar man inte...
Det bästa var nästan att han inte hade några kopplingar eller likheter med Han Solo.
"Är den levande så tar vi extra betalt vet du va?"
"Ja, men den är inte levande."
"Nå, bra. Då ska det nog gå bra."
"Men ni måste mata den med innehållet i de här lådorna två gånger varje dag"
Men även han blev dödad av en rollperson! Sällskapet flög ovanför en djungelplanet där smugglaren ville att de skulle gömma sig för militära skepp som jagade dem i rymden. Viss meningsskiljaktighet uppstod med en trilsk dvärg, som sköt smugglaren ett flertal gånger med sin laspistol. Kräk. Smugglarens kumpan, den andra rollpersonen, sköt ihjäl dvärgen och smugglaren pumpades full av piller och konstiga sprutor. "Jag kanske kommer klara mig!" tänkte smugglaren. Sen skulle kumpanen ta över kontrollen på skeppet, eftersom smugglaren (som var den enda piloten) var för skadad för att göra något alls. Det gick inte alls, så skeppet störtade och alla dog.
Varför blir alla mina favoritrollpersoner dödade av de andra spelarna?
Mattias