Ja här är väl min lista då... Lite motvilligt svarar jag på detta då du vann får lilla kamp (först till 1k poster)
Men här kommer den... GRR Martin har jag i bokhyllan men oläst, så det får bli senare.
1: Neil Gaiman, Allt jag har läst av honom är jättebra, Neverwhere och American Gods står ut i mängden även om Sandman också är fantastiska verk.
2: Terry Goodkind: Nu var det ett tag sedab jag läste nått av honom (i sommras typ)... men Sword of truth är en väldigt bra serie med som du säger alldeles lagom med karaktärer. jag längtar efter nästa del i serien.
3:Rober Jordan: Har många karaktärer men skriver bra och har en väldigt bra värld. Vissa karaktärer är mycket bra. Tävlar om andraplatsen. Läser WoT just nu... Välsigt bra.
4: Raymond E. Feist: Tävlar med Goodkind om förstaplatsen. Magician är bland det bästa jag har läst. Shadow of a dark Queen är bra den med.
5: Två författare som skriver tillsammans, Margaret Weis och Tracy Hickam: Dragonlance Chronicles och legends är fantastiska böcker, mer stämning än så går helt enkelt inte. Många av karaktärerna är mycket bra de med.
6: J R R Tolkien: Ett måste att ha med. Hur kunde jag glömma honom? Jag älskar bara miljöerna i de böckerna, han skriver på ett sådant sätt att det känns riktigt verkligt, och det kan man inte säga om många författare i genren. Sedan är det en fängslande historia också
7: C. S. Lewis: Narnia är de böcker jag har att tacka för mitt fantasy intresse... De är väldigt bra och harmoniska. Stämningen är på topp.
8: Michael Moorcock: Mörkt och härligt... Elric är en väldigt bra karaktär...
9: Terry pratchet: har bara läst två av hans böcker, mycket bra! Härlig komik, och parodi. Rinswind är underbar!
Hittar faktiskt inte en tionde värd att nämna... det är underligt men sant... Robin Hobb platsar möjligtvis på listan...
Och en jag bara måste nämna: Nick Hornby: Har bara läst Fever Pitch, men det är verkligen en underbar bok.
Ja, det var väl allt från mig.
/Herr Balderk, som tycker att det var rätt svårt att göra listan...