Nekromanti Favoritmusik

chrull

Stockholm Kartell
tuggumipop

Jag lyssnar enbart på pojkband och tjejer som nästan viker ut sig i sina egna musikvideos. Och det som sänds på NRJ då.

Äh. Jag ljuger. Jag vet inte varför jag riktigt svarar på det här. Kanske för att klara upp de stora missuppfattningar som finns gällande min musiksmak.

Jag lyssnar faktiskt på annat än 30-minuterspass av vitt brus.

...

Men det blir ju mycket sånt också:

Noise
Japanoise blir det ju mest. Masonna och Merzbow är kungar. Merzbow är ju mest kung förstås, och med över 75 album släppta så blir han fortfarande bara bättre. Förra årets bästa släpp hette Merzbird och är sjukt jävla bra, och är en uppföpljare av 2002 års Merzbeat när Masami Akita när han prövade att använda hyfsat konventionella beats till sina mattor av brus och högfrekventa attacker.
Värt att notera är att jag inte klarar av det som brukar kallas för power electronics (vanligtvis en tjock tysk som skriker om blod och död och ibland hitler samtidigt som han har tre programmerade synthar bakom sig som samtidigt försöker låta så mycket som möjligt över så många frekvenser som möjligt.) det är kul i typ 5 minuter, men när första låten tar slut brukar jag vänta kvar lite till och när nästa låt låter exakt likadant går jag ut ur hallen för att köpa mig en till billig mellanöl och prata med alla andra fylkingenbesökare som inte står ut.

Mer då?

Crossover
Crossover är tidig industri fast i en rockigare eller poppigare variant. Nine Inch Nails ep broken och album the downward spiral är en del av det. Ministry är mer än en del av det. Ministry är bra. Sen kanske jag syndar när jag slänger dit Skinny Puppy också. jag vet inte. Jag är egentligen inte intresserad av genren. jag är bara intresserad av några få band, och de har jag nog redan nämnt.

[f]glitch mm.[/f]
Typ allt som släppt på Tigerbeat6. kid606 och knifehandchop framförallt.

Det här är musik som ogenerat snor från all annan musik och förändrar, klipper och tja... förbättrar. Knifehandchops stölder från Street fighter alpha 3, kid606 uppsnabbade klipp från d12 - purple pills, mfl.

[f]break/fuck/noise-core[/f]
Äh. vafan. Venetian Snares räcker det att säga. Aaron Funk är guden av sjuka beats. Och han blir också bara bättre och bättre. Jag trodde typ att Doll doll doll var den bästa plattan som någon någonsin kunde göra men de två senaste släppen Szerencsétlen Rossz Csillag Allat Született och Winnipeg is a frozen shithole är minst lika bra.
Fanny och Hecate är två till trevliga artister...

[f]Mutant Ragga[/f]
Det var väl venetian snares låt Hand Throw som väckte intresset för grymma beats med samplad ragga/reagge/dancehall-sång till. tigerbeat6 startade en underlabel vid namn shockout som släpper massor, the bug, bong-ra och shitmat är andra favoriter.

[f]Muslimgauze[/f]
Muslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimg auzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemu slimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgau zemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauze

om Merzbow är en egen värld med sina 75+ släpp så är muslimgauze ett nytt universa med sina 190+
Och nästan allt är fan skitbra.
Musiken är oftast till största delen slagverk av diverse slag, alltid är det inspirerat av muslimer och deras situation i världen.

Några plattor jag gillar särskilt mycket:
Sarin Israel Nes Ziona
Islamophobia
Speaking with hamas
Box of silk and dogs

muslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimg auzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemu slimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgauzemuslimgau zemuslimgauze

[f]Övrigt[/f]
Flogging Molly, the meteors, blandad svensk punk, björk, elektroaukustisk musik, blandad elektronika...

äh vafan. Det är inte så jävla konstigt som det låter. ni är bara trångsynta

chrull

Ulfgeir

Swashbuckler
Blandad lyssning

Min musiksmak kan nog enklast beskrivas som blandad.
Vad hittar man då i min samling av skivor, kasettband och mp3'or? Msåte dock erkänna att det som finns på vinyl inte lyssnas på alls just nu då jag inte har en vinylspelare. Kassettbanden lyssnas inte heller så mycket på..

Här är en del exempel i alla fall på saker jag lyssnar på/har lyssnat på.

Folkmusik: Garmarna, och Hedningarna, lite Dubliners och Pogues, Marie Boine Perssen

Världsmusik: Urga, Hawai'ian Style Band, Dead Can Dance, Ofra Haza, Portugisisk fado, Clannad

Medeltida musik: Mediaeval Baebes, Gravrost, Falsobordone, Wisby vaganter, Wolgemut, Joculatores Upsalienses, Compadre Cantare (heter numera Amicas Cantare har jag för mig)

Klassiskt: Mozart, Vivalid, Bethoveen, diverse boxar från Naxos

Lugn electronisk musik: Jean Michel Jarre, Kitaro

Synth + Industri: Front 242, Frontline assembly, Apoptygma Berzerk, S.P.O.C.K., Covenant, Kraftwerk, Funker Vogt, Welle: Erdball, Rammstein, Cat Rapes Dog, Pain

Hårdrock: Joan Jett, Nightwish, Iron Maiden, Evanescence, Doro, Warlock, Drain

Massa filmmusik: Blues Brothers 2000, Matrix, Dark Crystal, Mortal Combat, The Crow, Soundtracket till de gamla Star Wars-filmerna, Akira, Bubbelgum Crisis

Musikaler: Chess, Phantom of the opera, Les Miserables

Övriga skumma saker: Arcana, Massa Techno Trax-skivor, Sisters of Mercy, In extremo, Abba, Boney M, Niagara

/Ulfgeir

fusk

Warrior
Re: Cool rap! Har dom en hemsida? :)

De har ingen hemsida som jag känner till tyvärr,
jag kan inte Monogliska så det är svårt att hitta information och så. :gremwink:
Men de har många låtar på www.download.mn... Musikvideos och hela köret.
Kolla på www.download.mn/hiphop där kan du ladda ner tills du storknar.
Jag rekommenderar framför allt Tatar.
Vad jag har förståt skall tydligen "Lumino" vara de största i Mongoliet. Men vem vet. :gremsmile:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Girl's stuff

Det mesta som är soft, vackert och lättlyssnat går ned för mig, så länge det har ett någotsånär eget sound. Riktig Ymir-musik är lugn och drömsk, mörk och vemodig eller lättlystnad och dansant med etniska eller medeltidsaktiga tongångar - det ska vara mjuka, kvinnliga vocals, hymner eller körer. Jag tycker mycket om när man blandar moderna och mycket ålderdomliga tongångar, stilar och instrument. Engelska som sångspråk är för slentrian för mina trumhinnor - Det är mer intressant att språket låter vackert än att jag förstår vad som sjungs. Sanskrit, franska, tyska, latin, ryska, uzbekiska och mandarin är mest på just nu.

Favoriterna är:

Darkwave är bäst!. Holländaren Fulber och tysken Horns håller fanan högt med projekt/band som Qntal, Helium Vola, Synaesthesia och Deine Lakaien. Det sistnämnda har aldrig gått ned för mig, dock - alldeles för gåffigt och manligt. Dead can Dance, Stoa och Black Tape for a Blue Girl är andra band jag gillar som kanske kan ramas in i genren.

I Electronica/New age-svängen finns en massa artister/band jag bara älskar: Amethystium, Delerium, Conjure One, Makyo, Nåid. Enigma, mitt absoluta favoritband (synd bara att Michael Cretu är så kass nuförtiden), borde också kunna krystas in här, liksom Shpongle och Deep Forest. Gränsen mot trance och goa känns rätt flytande; sån musik brukar iallafall gå ned fint för mig.

Världsmusik/New age. Enya, Adiemus, Wench, persiska Axiom of Choice och sinotibetanska Dadawa är favoriterna. Ataraxia håller väldigt blandad klass, men ligger väl nånstans mitt emellan det här och:

Medeltidsbös, som egentligen är lite för glättigt och kakafoniskt för min smak. Lugna varianter med sparsamt med skalmejor och krumsprång a'la Mediaeval Babes är dock njutbart, och jag tröttnar aldrig på att höra Saltarello i tusen olika versioner - Ophelia's Dreams tolkning är bäst. Till den medeltida musiken hör också Hildegards av Bingen kompositioner, men hon gör sig bäst i technonissarnas hypno-trance-remixer.

Folkmusik eller musik inspirerat av det är jag också väldigt svag för. Jag erkänner att jag älskar Nordman, men kan också namedroppa några mindre uttjatade band - Garmarna, Triakel, Otyg, Gåte och Gjallarhorn - som jag gillar mycket. Keltisk musik bör väl också nämnas under denna kategori - Áine Uí Chellaigh, Cappercaille, Clannad, Loreena McKennit och Enaid är bäst.

Turkskval, Hindiepop, Kebabmuzak, etc vägrar jag stoiskt kalla 'världsmusik'. I andra kulturer än den västerländska har de inte alla gånger glömt bort musikens rötter, och artister som Yulduz Usmanova, Karmix, Daler Mendhi och Hani Shaker får till fantastiskt svängiga blandningar av västerländsk pop och sina egna kulturers musikala traditioner. Jag blir glad av det.

Tuggummipop, Shibuya-Kei och Jpop/Cpop i största allmänhet fyller samma funktion - det är sorglöst, mysigt och lättlyssnat. Ayumi Hamasaki, The Tops, Ai Otsuka, Spike, Jam & Spoon och Le Tone är på. Cantopopens artister är ofta lite mer varierade med många vemodiga, vackra låtar och några superglättiga och poppiga, men det tycker jag nästan om ännu mer - Faye Wong, Zhao Wei och Shirley Kwan är favoriterna där.

Dark ambient är suverän bakgrundsmusik till rollspel, läsning, sömn, och allt annat man kan tänkas syssla med i livet. Coph Nia låter ondast och är därför bäst, men det finns mycket i genren som faller mig på läppen - Controlled Bleeding, Binaural Sun, Endura, Raison'être, The moon lay hidden beneath a cloud, etc. Brighter Death Now är också bra, men är väl snarare noise, grindcore eller soundtracket till 'Eraserhead' egentligen.

T.A.T.U passar knappast in i någon av de här genrerna, så jag förstår inte varför jag gillar dem egentligen - jag antar att det är ryskan som gör det.

Neofolk. Och så, till sist, måste jag erkänna att jag är nykär i Ghosts of Breslau. Den där ambienta blandningen av dystra toner, marschkörer och Hitlersamplingar är bara så...sexig.

...fast då har jag förstås inte sagt att jag gillar Shakira än, men det tänker jag inte gå in på ytterligare.

- Ymir, har också skelett i garderoben

Whizzman

Warrior
Re: Favoritmusik/millencolin?

när du skriver skejtpunk hoppas jag verkligen att du menade millencolin...

...för jag dyrkar deras musik å anser att punk är den ultimata genren...

annars lyssnar man på en del Techno/trance bara för att f¨å in rätta känslan...

Marcus J

Hero
lite så här efter alla andra så kommer jag och berättar vad jag tycker om. Jag listar inga genrer eftersom jag helt utgår från artisten/bandet eller kanske till och med bara en låt. Jag kan helt enkelt rådigga en artist/låt men hata restan av genren

Lars Winnerbäck.
Det började för et par år sedan med att en i min gamla klass rekommenderade hans musik och jag lyssnade på några låtar. Sedan dess sitter jag i träsket. Bästa låtarm är helt klart Hjärter dams sista sång, Stackars, Hugger i Sten och Kom Änglar
Längtar redans till Augusti då han ska spela i Halmstad igen

Anna Ternheim
Hörde henne när hon var försångerska till Lasse(Lars Winnerbäck) på hans höstturné ifjol. Underbar röst.

Hammerfall
Mest skivan Crimson Thunder bara eftersom jag tycker den är asbra.

Metallica
Brukar det bli ibland. Jag är inget stort fan men det finns flera riktigt bra låtar.

Bryan Adams
Med Summer of '69. Den låten är bara så förbannat bra. Den börjar bli lite ut tjatad nu men den är ändå bra.

Jay-Z And Linkin Park
Collision course. Fetare album får man leta efter. Grym hip hop.

Kent
Plockar man fram ibland. Om man är deppig så kan man lyssna på dem. Annars med men mest när man är deppig

/Marcus som som vanligt är lite efter.

Cohen

Swordsman
Jag lyssnar på nästan allt, men främst metal, hårdrock, rock, country, folkmusik, sea shanties, dryckesvisor, krigssånger, och polka.

Bland de absolut bästa grupperna finner man: Iggesundsgänget!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Favoritmusik/millencolin?

när du skriver skejtpunk hoppas jag verkligen att du menade millencolin...
Läs mitt inlägg igen.

Troberg

Sinister eater
Bland de absolut bästa grupperna finner man: Iggesundsgänget!
Tja, en grupp som vågar gå upp på scen i Vansbro och live framföra en sång om hur de hatar Gunde Svan kan man inte låta bli att älska!

Basenanji

Postd20modernist
Den ni hatar

skitsvår avantgarde-jazz som låter som två bilar som krockar om och om igen. Fast orytmiskt.

eller

skitsvår nutida opera som låter som en avtänd tjackhora som ska föda trillingar genom arslet samtidigt som hennes påtände man går bärsärk i en finlandsfärjespritbutik i värsta stormen.

Hata mig bara, gör det! :gremgrin:

/Basse

Organ

Out of time, out of mind
Nu svarar jag LÅNGT efter att alla andra slutat intressera sig för den här tråden och de enda som kommer att läsa det är Vulf plus de som brukar använda senast-gjorda-inägget-funktionen men va fan :gremtongue: Nedan finns ett antal musikaliska genrer jag gillar, dock utan någon speciell ordning, och en kort kommentar om varje:

SKA
Om jag ska kora någon genre till min favorit så kan det inte bli någon annan än just denna. Det hela började 1980 då min äldre syster släpade hem The Specials debutplatta. Storögt tittade den inte ens tonårige Anders på konvolutet. Nått var skumt. Killarna på omslaget hade ju KOSTYM och SLIPS! Hårda rocksnubbar hade ju skinnjacka och spretigt hår, så mycket visste jag. Fast de så ju LITE coola ut i sina solglasögon. När jag sedan lade nålen till den svartglänsande vinylen började en konstig rytm strömma emot mig från högtalarna. Alla verkade spela i olika takt, men ändå lika. På nått konstigt sätt lyckades de udda rytmerna tillsammans bilda nån slags enhet, nån slags gungande mysighet. Nånting som både lyckades med att vara rogivande och tillbakalutad, men ändå kaxig och cool. Sedan kom det in en blåssektion. ”Vafanisatansjävlahelvete?” tänkte jag. Blås var ju sådant som bara fanns i tråkig vuxenmusik, jazz och sånt, det hade jag minsann sett i Hylands hörna och Sveriges magasin. Fast det här blåset var på nått sätt annorlunda det med. Med sitt ”Ta, ta-da, ta-da, taaaa” var det på nått sätt lika coolt som den underliga rytmen. När sedan första versen började, med att någon med en omisskännlig jamaica-accent sjöng ”Stop you messin´ around, ahhh-ahhh-ahhhh, You better think of your future, ahhh-ahhh-ahhhh”, blev jag alldeles kall. När sedan refrängen började med sitt ”Rudy, a message to you Rudy, a message to you” och blåssektionen började spela igen, var det, som man säger, helt kört. Totalsåld blev jag emellertid först när jag upptäckte att The Specials med samtida kollegor (Madness, The Selecter, The Beat, Bad Manners mfl.) var del av en andra våg av en musikstil som uppstått redan i på 60-taletets Jamaica, med artister som Prince Buster, The Melodians (som gjorde orginalet till ”By the Rivers of Babylon”, Toots & The Maytals, The Wailers (med en ung Bob Marley), Derrick Morgan, The Skatalites, Desmond Dekker mfl. Min senaste upptäckt i genren är svenska The Bustups.
Favoritartister i genren:
The Specials
Madness
Toots & The Maytals
Stubborn All-Stars

HÅRDROCK
Jag hade i början av 90-talet en svårartad Metal-period där jag nästan inte lyssnade på annat än Death, Doom och Gothic Metal. Banden som snurrade flitigast på skivspelaren var Entombed, Candlemass, Cathedral, Unleashed, Death, Morbid Angel, Solitude Eaturnus och My Dying Bride mfl. Anledningen till att jag i rubriken kallade genren ”Hårdrock” och inte ”Metal”, är att jag samtidigt hade en passion för den rock ur vilken Heavy Metal.genren uppstod, på den tid då den bestod av lika delar rock, psychedelia, folk och progg/symfoni-tendenser. Jag talar om band som t.ex. Black Sabbath, Uriah Heep, Jethro Tull, Led Zeppelin, Deep Purple, Thin Lizzy och Captain Beyond. Jag har vissa reservationer mot sk ”Nu-Metal”, med System of Down som ett stort undantag.
Megadeth
Candlemass
Paradise Lost
Captain Beyond
Judas Priest
Alice in Chains

SOUL
Jag tycker det på nått sätt är omöjligt att vara seriöst intresserad av populärmusik utan att gilla klassisk soul. Delar av det som 1960-1975 gavs ut på bolag som Motown, Stax och Atlantic mfl. tillhör pophistoriens mest hisnande ögonblick.
Aretha Franklin
Curtis Mayfield
Marvin Gaye
Stevie Wonder
Ray Charles
Bobby Bland

PUNK
Punk är en genre som ligger mig minst lika varmt om hjärtat som Ska. Enligt mig så är The Clash inte bara det största punkbandet, utan även det största rockbandet genom tiderna. Punkt. Då jag är så gammal att jag var med i punkens gryning (njaaa….. nästan i alla fall) är det den tidiga musiken (1976-1984) som gäller för min del med band som t.ex. nyss nämda The Clash, GBH, 999, The Ruts, UK Subs, The Exploited, Dead Kennedys och The Cockney Rejects. Även svenska storheter som Dag Vag, Ebba Grön, KSMB och Asta Kask har gått ner utan problem. Det sagt vill jag dock poängtera att det gjorts en hel del bra punk även efter det, som t.ex. Rancid, Goldfinger, Mighty Mighty Bosstones, Distillers och Green Day.
The Clash
Stiff Little Fingers
GBH
The Exploited
The Jam

REGGAE
I kölvattnet av min upptäckt av Ska kom naturligtvis även Reggaen in i mitt liv. De två genrerna är egentligen så tätt förknippade med varandra att det är öppet för debatt om man inte ska behandla dem som en enda. Hursomhelst så ledde min kärlek till baktakten även till att artister som Bob Marley, Peter Tosh, Black Uhuru, Burning Spear, Lee Perry och Culture flitigt pumpats ur Anders stereo.
Bob Marley
Steel Pulse
Jimmy Cliff

BUBBLAR-FAVORITGENRE (with a bullet) – VOKALJAZZ
Jag har fått utstå mycket hån av mina närmaste för att jag uppenbarligen blivit gubbe, eftersom det den senaste tiden mest hörts svala, tillbakalutade kvinnoröster från min stereo. Naturligtvis klassiska damer som Ella Fitzgerald, Sarah Vaughn, Billie Holiday, Bessie Smith och Monica Zetterlund, men även nyare uppkomlingar som Diana Krall, Stacy Kent, Madeleine Peyroux och Jane Monheit har gjort sina röster hörda. Jag antar att mina kritiker har rätt och jag helt enkelt börjar bli gammal. :gremwink:
Billie Holiday
Diana Krall
Nina Simone

Några av Anders favoritartister som inte tillhör någon av genrerna ovan:
Tom Waits
Pink Floyd
The Beatles
Pugh Rogefelt
Elvis Costello
The Pixies
The Band
Peps Persson
Van Morrison
Billy Bragg
The Pogues
Elton John
Kate Bush

Anders favoritplattor: (Men det går ju inte!!! Precis som Robbie i Hi-Fidelity tycker jag att det är OMÖJLIGT att, bara sådär, utse ett fåtal plattor som ”bäst”. MÖJLIGEN om man begränsar det lite grand; som t.ex. ”Bästa Live-platta” eller ”Bästa debutplatta” eller så, men bara ”bästa platta”!?!?! Det går liksom inte! Nåväl, nog gormat. Här kommer i alla fall tio av Anders öde ö-skivor utan speciell ordning.)

Black Sabbath – Master of Reality
The Beatles – Abbey Road
The Clash – London Calling
Toots & The Maytals – Funky Kingston
Captain Beyond – Captain Beyond
Bobby “Blue” Bland – Two Steps in the Blues
Thin Lizzy – Jailbreak
Pink Floyd – The Wall
The Specials – The Specials
Van Morrison – Astral Weeks
Stone Roses – Stone Roses
Tom Waits – Rain Dogs
Jimmy Hendrix – Electric Ladyland
(Ja, det blev tretton stycken istället för tio men ge mig ett brejk för fan!!!!!)

PINSAM BEKÄNNELSE
Det finns vissa saker som inom musiknörderiet som inte anses vara särskilt PK. En sådan är att erkänna att man gillar vissa artister. Så nu är det ”komma ut”-dags för min mörka hemlighet! Håll i er! Här kommer den:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> JAG GILLAR MELANIE C. </font></td></tr></table>

”Vadå?” frågar ni, ”Menar han en av tjejerna från Spice Girls?” ”Ja, just hon” svarar jag, med en blandning av förlägenhet och trots. När Spice Girls härjade som värst på listorna föraktade jag dom som alla andra i den rättänkande fårskocken. Jag tänkte dock; ”Fan, hon med den ljusa rösten kan ju för 17 sjunga”. Sedan blev jag inte alls förvånad när hon visade sig var den enda av tjejerna som i alla fall fick en tillstymmelse till solokarriär. Hennes största problem har hittills varit en viss ojämnhet i låtmaterialet. Men vänta bara, snart sitter hon där med en helgjuten monster-platta. Sådeså!

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: Den ni hatar

[ QUOTE ]
skitsvår avantgarde-jazz som låter som två bilar som krockar om och om igen. Fast orytmiskt.

eller

skitsvår nutida opera som låter som en avtänd tjackhora som ska föda trillingar genom arslet samtidigt som hennes påtände man går bärsärk i en finlandsfärjespritbutik i värsta stormen.

[/ QUOTE ]

Låter intressant :gremgrin: Kan du ge några exempel på artister som passar in de något "udda" genrerna?

[ QUOTE ]
Hata mig bara, gör det!

[/ QUOTE ]
Glöm det grabben, det kommer aldrig att hända! Inte ens om du börjar digga Papa Bue's Viking Jazz-band. :gremgrin:

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: Brassblås

Vangelis
Räknas tammefan nästan som en egen genre. Vad genren han tillhör heter annars kan jag inte riktigt föreställa mig.
I den skivaffär jag tillbringar mina arbetsdagar klassas han som "Modern kompositör".

Men Blade Runner och Portraits är i alla fall ett par av mina favoritskivor alla kategorier
Min favorit bland hans grejor är "Heaven & Hell" "Hell"-delen är downright scary :gremblush: Om du vill gräva ännu djupare i hans katalog föreslår jag att du skaffar "666" med hans tidigare band "Aphrodite's Child" (som han hade tillsammans med Demis Roussos).

Annars rekomenderar jag Tangerine Dream och Philip Glass.

/Anders

BaronGünther

Veteran
The Haunted, At The Gates, Dark Tranquillity, In Flames, Blümchen, Decapitated.

The Donnas, Dusty Springfield, Evanescence, Exhumed, Finntroll, Iron Maiden, Ramones, Judas Priest.

Kyo, Nazareth, Manowar, Metallica, Mojo Nixon, Mörk Gryning, Rammstein, Rolling Stones.

Sahara Hotnights, Ruslana, Big Fish, Arch Enemy, Björn Afzelius, Children of Bodom, Clawfinger.

Deathstars, Creedence Clearwater Revival, De Lyckliga Kompisarna, Entombed, Eddie Meduza :gremgrin:, Lars Winnerbäck, Nightwish.

Pain, Otyg, Soilwork, The Kristet Utseende, Within Temptation.

Och sen många till som jag har glömt.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vovvoriter

Men äschdå

Jag älskar gammal musik...
Vilket innebär

Irländskt
Medeltida kyrkomusik
Medeltida ballader
Klassisk musik
Filmmusik (av massa olika slag... typ star wars... titanic osv)
Björn Skifs
Gammal jazz (lillbabs, dominique etc)
Tom Lehrer
Sextiotal (mainstream för tiden)
Sjuttiotal och åttiotal (Abba, Sting, Cher, Chicago osv)
Nittiotal, men här blir jag smalare... mainstream och håller mig till början av nittiotalet.
Så är det en rad av musik som faktiskt har en och annan bra låt... hårdrock (ja av det äldre gardet)
Dagens smörlåtar kan slinka ner... men det finns mycket jag inte skulle lyssna på om jag fick välja...
Allätare... Nehedu. Men höra kan jag ju, även om jag inte lyssnar och sedan finns ju oljud också...

Fast visst ja, mig vill ni ju ändå inte lära känna så det här var onödigt.

Rävnos

Warrior
Hejsan,

Jag gillar

Nu-metal: KoRn, Linkin Park, Slipknot, System of a down.

Goth/Rock/Darkwave/Vad fan ni vill: Marilyn Manson, The Cruxshadows, My Dying Bride, Skinny Puppy.

Hip-hop: Bubba Sparxx, Chuckie Akenz(V-UNIT FOR LIFE!!!111ettettett), 50 Cent, Cypress Hill, Looptroop, Timbuktu.

och nu orkar jag inte skriva mer för jag är trött.. Så var tacksamma som fan!

Godnatt
puss