Nekromanti Favoritutomjordingar

jimpe

Veteran
rättelse

fel i listan över raser från Nights Dawn

LayMil - utdöd ras som beskrivs i gamla inspelningar. De är trisymmetriska.

Kiint - stillsam och storvuxen sexbent ras som inte verkar ha någon teknologi alls men som designar egna solsystem

Tyrathca - Insektiod hivekultur som saknar nyfikenhet och kreativitet. De sprider sig genom universum endast av nödvändighet, men hur har de utvecklat rymdfarkoster?

LyCilph - nyfiken energivarelse.

å så en ras till som jag inte orkade slå upp.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Svårt att välja

Jag har lite svårt att välja mellan tuffa utomjordingar men jag är mäkta förtjust i StarCrafts Protosser, StarTreks Cardassianer, och B5s Vorloner.

Det finns fler som jag tycker väldigt mycket om, men dom tre översta är dom som jag gillar mest.

/Naug

Troberg

Sinister eater
Re: Svårt att välja

StarCrafts Protosser
Får man ha med datorspel så är det ju helt klart Leather Goddesses of Phobos! :gremgrin:

Härolden

Warrior
Traveller hade rätt skoj aliens. Själv gillade jag Hivers - de ser totalt mysko ut, är jättepacifistiska och är otroligt bra på att manipulera folk. Gemensamt för rätt många av aliensarna var att de "troligen" inte utgjorde nån fara för människorna, men man var aldrig helt säker.

Knnn och Tc'a från Cherryhs böcker är bra också... Knnn har inte riktigt koll på skillnaden mellan handel och stöld, och går bara att kommunicera med via Tc'a. Tc'a i sin tur är ormliknande och har flerdelade hjärnor som funkar i en matris, så man måste ha dator för att förstå vad de säger, och sen får man nåt i stil med:
<table border=1><tr><td>Humans</td><td>Tc'a</td><td>Tc'a</td><td>Knnn</td><td>*</td></tr><tr><td>ship</td><td>station</td><td>ship</td><td>ship</td><td>ship</td></tr><tr><td>come</td><td>self</td><td>trade</td><td>trade</td><td>come</td></tr><tr><td>danger</td><td>danger</td><td>danger</td><td>danger</td><td>danger</td></tr></table>

Tc'a hittar man oftast tillsammans med Chi, men ingen vet om Chi är slavar, allierade eller husdjur.

Knubbhövding

Veteran
Ojdå, aliens från SciFi... Finns det ju ngra intressanta. :gremsmile:

Protoss (StarCraft). "I do this for Aiur!". Dessutom, rymd-ninjor med lie och personal cloak (Dark templars) är ju bara för gulligt...

Jättebabyn från Half-life (nej, jag menar inte kofots-fetischisten med den oranga spandex-overallen). The leather godesses of phobos, som ngn redan har nämnt :gremwink:. Vogoner. Hynerians och Luxans (från Farscape), Narns, Iiya (sp?, SW-D6) Oortolans (blåa pachydermerna från SW, som bara tänker på mat)...

Hmm... Vorox är rätt mysiga, Frants (från Bears "Eon") är intressanta också...

WhitePaladin

Veteran
Mina personliga utomjordingar är Minbarerna i Babylon 5.. på andra plats kommer Centauri, dekadenta... ärelystna... saknar sina forna glansdagar... en spegling av dagens britter kanske?

Annars gillar jag starkt Protoss i Star Craft... påminner faktiskt delvis om Vorloner...