Nekromanti Favoritvapen- skriv ditt/dina favorit vapen

Avslagen_Cola

Warrior
Jag är ju SL, men mitt favoritvapen skulle nog vara staven, den är ofta underskattad men grym :gremgrin:
+Ob1T6 på brytrisk för krosskadan samt hög SI är bra om man inte vill hacka sönder utan bara slå ned :gremwink:

GlueBall_UBBT

Warrior
Måste säga att det nya Hedersvärdet i Thalamur är grymt coolt. Speciellt det att klingorna samlas in när dess ägare dör och förvaras i "hall of heroes". :gremlaugh:

k7e9

Hero
Dolkar och stavar... Svärd ligger också ganska högt rankade...
*hmmh*
Stridshammare är kul... :gremwink:

Men, dolkar med demoniskt aggregat... :gremwink: Wunderbaaar! :p

Kanturi

Swordsman
Krossvapen är ju riktigt sköna, men ingen av rollpersonerna brukar ha det... annars är det nog armborst och kastkniv (som de inte heller brukar ha)... riktigt sköna vapen asså... :gremwink:

//Emil "Kanturi" Nises

AnVili

Warrior
Håller med Kanturi! Älskar krossvapen, det måste vara det grymmaste i hela EON! Även långa och spetsiga spjut ligger mig varmt om hjärtat. :gremgrin:

Kanturi

Swordsman
Älskar krossvapen, det måste vara det grymmaste i hela EON
Precis, de har (oftast) ganska hög skada och om man får in en allvarlig skada så blir det oftast nån kul effekt (motståndaren
spottar ut tänderna, trillar ner till marken med benet utstickande ur armen eller bara faller bakåt och tappar andan...), slutstats: KROSSVAPEN ÄR BÄST (iaf enligt oss :gremtongue: )

Hjalle

Swashbuckler
[citat] Heja mig, nu är jag tillbaka via pappas bärbara dator efter att min hårddisk (innehållandes bland mycket annat ett äventyr på drygt 20 sidor) kraschat.... Jaja, sånt får man... ta.

Något som slår alla andra vapen är de mångtaliga tillhyggena. Att drämma till någon med en marmorbyst eller ett bordsben, att sticka en gaffel i sin tyranniske borgarherres rinniga grisöga eller att som vresigt grottroll grabba en levande gûrd och använda som vapen när trädstammen gått av mot ledartrukhens (nu före detta) hjälm är helt enkelt bara... underbart. Tillhyggen slår allt. Men, om jag ska försöka mig på att välja den sexigaste av de prylar som är gjorda för att döda så.... Kan jag väl göra det.

Bland dolkarna är tokonkniven bäst. Lång, kraftig och tung är den ganska bäst - radarden och morchandolken kommer strax efter i obestämd ordning.

Det snyggaste svärdet är lätt omelett med kaninsvett något av de 'legendariska'... Jag är oheligt förtjust i drapurk, det thalaskiska hederssvärdet, jissaly-neath och Turhans klinga.... Särskilt de först- och sistnämnda - designen på Turhans klinga är så... snygg. Snygg.
Annars, bland de mer allmänna svärden, är det gasnka rikligt nämnda carwelanssvärdet, den genomcoola huggaren, slagsvärdet i sin enkelhet och de cirefaliska klingorna favoriter...
Och juste - vi får inte glömma favoriten nummer ett - Kumbanigash den Svartes megaslaktasvärd. Jag spyr av vällust!

Bland yxorna... Tja, confarz är ganska självklar, och jag gillar både lång- och storyxan, särskilt i händerna på tirakiska legoknektar. Öh, ja.
Annars måste jag säga att även de legendariska yxorna tilltalar mig... Thaars yxa spelade en stor roll i min tirakkampanj (avslutades ganska abrubt pga att gûrden försökte ta en fäldd hjorts hjärta ifrån tiraken, som svarade med... Tja, ingen överlevde.) och jag bara älskar lhunzilt (yxa eller svärd? whatever...). I och med B&M har dessutom en del nya yxor tillkommit, och jag gillar de flesta - skägyxan och raunyxan toppar listan i sin sköna skönhet.

Spjut,,, Tja, inget av dem. Jag saknar ett riktigt snyggt spjut i Mundana. Men jag håller med om att dvärgspjuten, och då främst Dar-Zhon, är väldigt snygga. Bland lansarna är riddarlansen jättesexigast.

Däremot finns det gott om snygga, mundanska klubbor. Binderakkhammaren är snyggast, men påken är favoriten. Den är så... mums! Jag gillar helt enkelt grova busar i mörka gränder med klubbor och påkar som vapen, så både påken och klubban tilltalar mig, inte minst med sin sexiga utstrålning. Annars är storhammaren, kraggvapnet nummer ett, och stridsklubban i sin enkelhet, älskobjekt.

Stridsgissel har jag lite svårare för, men Kumbanigash den Svartes kobolding till häxmästargissel kan jag inte låta bli att älska... Helt enkelt så självklar, och i sin kombination till hans svärd gör det honom råsexig.

Hillebarden är favoriten bland stångvapnena, tack vare sin enkelthet - jargbilan och glaven går inte heller av för hackor. Ishanin kan vara nog så sexigt i sin graciösa dödlighet...

Skjutvapen är också något som jag gillar - speciellt långbågen är jag förtjust i. Annars är chineramoz, den cirefaliska hornbågen, samt det vackra dubbelarmborstet trevliga ting. Men de flesta är bra... Ja, utom serinaé då.

Och så kastvapen! Vet inte vilken jag ska väääälja........ Hm,,, Kastyxan? Frakkan? Kastkniven? Slungan? Pharrzakkan? Stridsstjärnan? Kastspjutet? Sahlamdolken? Blåsröret? Duhrrabat? ... Eller en vanlig sten? Tja, det finns många godbitar som kan slängas på sin fiende.

Slutligen, sköldar... Tja, raunskölden får jag säga, vacker och vacker. Och sexig. Dvärgasköldarna är bra, och riddarsköldarna. Och de flesta andra.

Se, det var några av mina favoriter....

-Hjalle, öser på.

[/ QUOTE ]

Kanturi

Swordsman
Liten sjuåring? (OT)

sexigaste(...)jättesexigast(...)sexiga(...)råsexig(...)sexigt(...)Och sexig
Haha, du låter som en liten sjuåring som just har lärt sig ordet "cool" :gremtongue:

//Emil "Kanturi" Nises

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Liten sjuåring? (OT)

Hjalle tycker helt enkelt att många saker är väldigt sexiga. Och jag måste hålla med om att "sexigt" är ett bra adjektiv att applicera på vapen. För vapen är sexiga, eller ja i alla fall de som förtjänar att vara sexiga.

- Jocke, vapen _är_ sexiga.

Duddmannen

Hero
Knytnäve och Gûrd

Enkelt, alltid nära till hands (det är faktiskt handen) - Knytnäven. Ett underskattat men väldigt praktiskt vapen och som är hyfsat lätt att lära sig, inte kräver särskild vapenvård (annat än helt normal hygien) och som inte kostar något.

Minst lika coolt, fast något svårare att bemästra är Gûrden. Inte alls speciellt stryktåligt, gör inte heller så mycket skada, men mycket, MYCKET imponerande rent psykologiskt att svinga.

Nightowl

Champion
Re: Knytnäve och Gûrd

Minst lika coolt, fast något svårare att bemästra är Gûrden. Inte alls speciellt stryktåligt, gör inte heller så mycket skada, men mycket, MYCKET imponerande rent psykologiskt att svinga.
Är vapnet Gûrd bara besläktat med Missla eller är det samma vapen?

Kastmissla låter som en bra attack, fastball special i Mundana. Misslan beväpnas bäst med kniv och gaffel.

Erik

Boldtaar

Warrior
Hade en grupp som var i en strid med några vandöda. En spelare blev nöjd när han högg av armen på en av zombie. Men han blev förvånad när Zombien plocka upp den avhuggna armen och drog till honom med den.

Annars tycker jag att kombination med två dubbel armborst är väldigt kul.

Duddmannen

Hero
Re: Knytnäve och Gûrd

Är vapnet Gûrd bara besläktat med Missla eller är det samma vapen?
De är visserligen snarlika, men inte så nära att man kan kalla det samma vapen. Jag skulle säga +Ob1T6 svårare att svinga Missla om man är tränad med Gûrd. En Gûrd har i ren närstrid en något bättre "längd" än en Missla, fast en Missla blir snabbare att kontra/vinna tillbaka initiativet med.

Och som du säger, en Missla kan även kastas med god precision, så det är väl det bättre vapnet. Dock är Gûrd vanligare och därför något lättare att få tag i.

Ymir

Liten kantbaron
Yzri-svärdet är det häftigaste vapnet i Eon, såklart, det är ju skräddarsytt för att trigga min kopeshfetisch samtidigt som det ser oheligt brutalt ut. Dessutom torde det numera räknas som officiellt, iochmed illustrationen till kamorfartikeln i Fenix (även om svärdets blev alldeles för litet där).

Utöver det...hmm...

Jag är svag för den skenbara brutaliteten hos tiraksabeln och confarz-yxan. Melorsvärdet, Krell-Lukh och det thalaskiska hederssvärdet har snyggast design, och adasierhuggaren förstås (mera kopesh!). Vad avståndsvapen beträffar, är noloinbågen favoriten - jag gillar inte långbågar, alldeles för otympliga, och fattiga västerländska bågar har inget att komma med mot kompositbågar. Stålklubban är rätt härlig också.

Eleas gjorde ett väldigt bra jobb med designen på Zhat-kur-thorakh.

Men äh, va faen. KRAGGSVÄRD! är förstås häftigast egentligen. :gremsmirk:

- Ymir, det gör ju mera ont.

DesertRain

Hero
Jad gillar thalaskiskt hederssvärd, så snygg design!!
Narunda är grymt coolt (min RP har faktiskt det) kraggsvärdet ser grymt ut men det är för stort för min smak. Bland avståndsvapnen gillar jag noloinbågen och kortbågen. långbågar är för stora och klumpiga. stridsgissel är också elaka att använda mot klena personer

Hjalle

Swashbuckler
stridsgissel är också elaka att använda mot klena personer
Jo, det är fegt att slå sådana som är klena. Särskilt med stridsgissel. :gremsmirk:

-Hjalle, föredrar sauronska morgonstjärnor.

Pottan

Veteran
*första inlägget på forumet, jippii*

Personligen gillar jag Cinneach mest av alla för
användandet av den är lik en Katana. =D

efter det kommer Klyvyxan, ooh mamma den ser ut att kunna
hugga igenom en Ek i ett hugg.

Ishani ser rätt trevlig ut också, synd att alver ser det som ett
extremt feminint vapen, (orkar inte lira tjej igen hon blev slaktad av ett vildsvin ju ^^ ).