Fetischisten trillar in till sist...
Nu har jag nyligen gått igenom Offensiv ganska grundligt eftersom jag meckade ihop en rollperson och tänkte lägga lite tankemöda på vapenvalet. Det slutade med att min själ fängslades i nån sorts beslutsångestlimbo somd et tog ett par dar att ta sig ur.
Nåja... till saken:
Pistoler:
Är man bara ute efter prestanda så är Glock 50 och 60 bäst. De är liksom sådär omtiverat bättre än alla andra pistoler på nästan allt, möjligtvis med undantag för H&K USP 2000 FAMC.
Detta betyder dock att de är tråååkiga!
Nej, jag gillar Walthrarna (P-790, MP-790 och P-810) och de riktigt rejäla dongingarna som DO Smearer och Interdynamics monsterpistol. Martin SFP är också läcker, men det är alla maskinpistoler. Att den har ett frontgrepp och är liten och kompakt spär bara på det.
Colt Baby Anaconda är utmärkt som diskret artilleri på en armskena om man behöver ge nån en snabb överraskning.
Vanligtvis tycker jag att japanska pistoler i hopplösa meskalibrar går fetbort, men Hiroki Screamer är ändå teh äg. 120 skott i magasinet, sjuk eldhastighet och INGEN SOM HELST REKYL ATT TALA OM inte ens när man skjuter med en hand. Underbart. Ta två för att vara på den säkra sidan. Det kommer att behövas då kalibern har problem med att penetrara tuffa kroppsskydd som skinnjackor och MC-hjälmar.
Mauser '96:an är alltid rätt oavsett epok eller kaliber.
Större bössor:
Jag fetdiggar 8,2mmDLP-vapnen, speciellt Interdynamics och CWS-karbinerna. Klassiskt 1900-tals stuk med FAMAS, Steyr AUG och G36 är också äg. K-pistarna är ganska tråkiga, och inte alls lika coola som maskinpistolerna. SPAS-24 och Ultraripper äger på hagelgevärsfronten. Beretta ACR är cool bara för att den har ett inbyggt hagelgevär.
Ännu större!?:
Granatpistoler har (nästan) alltid varit overkill i de kampanjer jag spellett (inte för att det hindrat nån från att använda dem) och därför har jag inte kikat så nära på dem. Det gjorde jag nu.
De går visst att använda dem under någorlunda diskreta former, om man laddar dem med hagel- eller flechetteammo. Det är dessutom i ett format som får t o m ultraripper att skämmas. Och ett underliggande pumpmatat vapen är alltid råcoolt, synd bara att hagelammo finns till såpass få granatkalibrar.
/Joel - fetischist