Olle Linge
Snigel
Jag har kommit fram till att jag gärna vill prata om spelmötet och hur det har fungerat. Det kan gälla hur jag har skött mig som spelledare, hur regler har fungerat, hur gruppen har fungerat och så vidare. Vad som helst, egentligen. I princip är gruppen överens om att det här är en bra idé, men det är ändå svårt att få igång en bra diskussion kring det hela så att man känner att man får ut något som man kan använda vid ett annat tillfälle. Det här tycker jag är synd.
Så min frågeställning är: Hur får man igång en givande diskussion med feedback och metasnack efter ett spelmöte? Förutsättningarna är att alla tycker att det är en bra idé, men att gruppen samtidigt är lite seg på att komma igång och att det lätt blir att man hoppar över det. Kan man använda något skriftligt stöd? Fokusera på olika saker efter olika spelmöten? Hur gör man egentligen?
Så min frågeställning är: Hur får man igång en givande diskussion med feedback och metasnack efter ett spelmöte? Förutsättningarna är att alla tycker att det är en bra idé, men att gruppen samtidigt är lite seg på att komma igång och att det lätt blir att man hoppar över det. Kan man använda något skriftligt stöd? Fokusera på olika saker efter olika spelmöten? Hur gör man egentligen?