Nekromanti Feedback på min rollspelsblogg

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hej på er,

Nu har jag drivit min lilla rollspelsblogg Ormberget i snart två månader (se banner i signaturen). Tänkte bara be om lite feedback från er som läser den.

Hur upplever ni bloggen? Är den rolig att läsa? Är tipsen nyttiga? Hur är textkvaliteten? Är inläggen för korta eller för långa? För smalt ämne? Vad skulle ni på sikt vilja se mer av?

Finns det ett intresse av att bredda ämnet lite? Jag kommer t.ex. att recensera Kingmaker snart, och undrar om det är ett inlägg som skulle kunna funka på Ormberget? Skulle det vara intressant om jag skrev spelrapporter om Rappan Athuk?

Ös på, all feedback tas tacksamt emot.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag tycker att du sköter dig fint på? (i?) Ormberget. Textkvaliteten går jag inte in på eftersom du troligen har en betydligt högre kvalitet på dina texter än jag själv. Det du skriver är tydligt och bra.

Bilderna är ju det jag går igång mest på så mer bilder! Spelrapporter med bilder är helt rätt. Kingmaker krönikan här på wurrnu är ju underbar att läsa och när det slaskas fram lite bilder blir den ju ännu bättre.

Recca

Femme Fatale
Jag spelar ju inte de här spelen men jag tyckte ändå det var lite fascinerande och lite underhållande att läsa bloggen. Skulle gärna läsa recensioner på typ convent och sånt, annars äre väl bra som det är.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Användbart, intressant, asbra.

Lagom långa inlägg, mycket informativa. Dessutom precis sånt som jag är nyfiken på, så nybörjare jag är i den delen av hobbyn som du täcker. Du har ett bra tilltal, som inte förutsätter en massa förkunskaper.

Fienden

Hero
Finns inte så mycket feedback jag kan ge, eftersom jag är rätt dum i huvudet. Däremot kan jag säga att jag älskar att läsa den. Har gett mig en hel del funderingar om hur jag borde spelleda i framtiden.

Xyas

Swashbuckler
Jag sæger lite som Recca och krank. Du tæcker bitar av hobbyn som jag sjælv inte håller på med, och jag læser bloggen som underhållning snarare æn som konsumentinformation (lite tillyxat, men jag tror du førstår hur jag menar). Och på så sætt funkar den fin-fint. Kortare spelrapporter vore ett uppskattat tillskott.

Ögat

Hero
Jag gillar den. Och jag tycker det är roligt att den fokuserar på pyssel-aspekten av rollspel istället för regelaspekten. Bäst är det gamla foruminlägget om att göra en snusdosa till ett jättemonster. Mer sånt!

Tomatalven

Hero
Spelrapporter är kul, vore också nice med ett inlägg om miniatyrer! Blev sugen på en RA-rapport efter inlägget om det.

Storuggla

Champion
Spelrapporter vore najs, men hittills har du ett bra fokus på saker andra sällan behandlat. Du skriver lagom långa inlägg så man inte suckar när man ser en hel jävla vägg av text dessutom, plus i kanten. Det negativa jag ser med din blogg är att du raderar mina arga utfall av en sexuell natur jag gör mot din person när jag lämnar dem i kommentarerna. Något om vetenskapliga tärningar vore najs dock.

Storuggla, kör bara kör

IcarusDream

Anti-populist
Jag gillar sidan. Även om jag själv inte spelar den stilen med tiles m.m. Dock så ska jag säga att sidan är inspirerande, ag blir lite sugen på att använda mer miniaturer när man ser de snygga terrängdelarna.

Det enda jag kan klaga på är att sidans bakgrund och textfärgen är lite för mörka. Det blir lite för otydligt, men annars får allt tummen upp.

Vitulv

IcarusDream said:
Jag gillar sidan. Även om jag själv inte spelar den stilen med tiles m.m. Dock så ska jag säga att sidan är inspirerande, ag blir lite sugen på att använda mer miniaturer när man ser de snygga terrängdelarna.

Det enda jag kan klaga på är att sidans bakgrund och textfärgen är lite för mörka. Det blir lite för otydligt, men annars får allt tummen upp.
Tack allihopa för fina och uppmuntrande ord, det värmer. Ni får gärna vara lite hårdare i kritiken om ni vill, det klarar jag av utan att ta det personligt. Särskilt önskemål är jag väldigt intresserad av.

Hittills tolkar jag det så här:
* gärna mer RA, eller andra äventyrsrapporter
* det var rätt beslut att satsa på korta blogginlägg
* skriv något om vetenskapliga tärningar
* gör textfärgen lite ljusare (är det en allmän uppfattning? Jag tycker att den är ok nu, men om fler av er håller med IcarusDream så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig)
* fortsätt posta bilder (nobrainer :gremwink: )

Några till frågor:
* skulle det vara av intresse med videoinlägg eller föredrar ni text/bild?
* finns det intresse för andra typer av props? Alltså handouts och sånt?
* hur intressant är det med målningstips för minis? (det finns ju väldigt många andra resurser på nätet för sådant)

Storuggla

Champion
Nej fy fan inga minismålningar, det finns en hord av folk som håller på med tips om sådant redan, ser jag ett sådant inlägg på din blogg så kommer jag bajsa i ditt bankfack.

Storuggla, swedbank eller nordea

Vitulv

Storuggla said:
Nej fy fan inga minismålningar, det finns en hord av folk som håller på med tips om sådant redan, ser jag ett sådant inlägg på din blogg så kommer jag bajsa i ditt bankfack.

Storuggla, swedbank eller nordea
Nå, det var raka puckar. Då säger vi så!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Några till frågor:
Text och bild! Ofta besöker jag bloggen på jobbet, och har inga hörlurar.

Vitulv said:
* finns det intresse för andra typer av props? Alltså handouts och sånt?
Absolut!

Vitulv said:
* hur intressant är det med målningstips för minis? (det finns ju väldigt många andra resurser på nätet för sådant)
Tja, jag har inget emot det alls. Man kan alltid lära sig nytt, och du har hittills varit väldigt pedagogisk. Så kör på! Men inte om det tar tid och ork från annat såklart. Jag ser hellre recensioner av och instruktioner/tips kring annat rollspelspyssel främst.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag gillar verkligen den inriktningen som du har nu och tycker att det format du kör med är väldigt trevligt. Får långa blogginlägg blir jobbigt att läsa så jag tycker du har hållit dig på en perfekt nivå än så länge.

Jag skulle inte ha några problem om du valde att bredda områdena du skriver om lite, för jag tycker ditt system med kategoritagar funkar bra och så länge det inte blir oöverskådligt så kommer det alltid att vara lätt att hitta inlägg om det som intresserar en.

Jag tycker att du ska tuta och köra och låta ditt eget humör och din egen lust styra skutan åt det håll du känner för! Det kommer säkerligen inte att bli dåligt.

Vitulv

krank said:
Vitulv said:
Några till frågor:
Text och bild! Ofta besöker jag bloggen på jobbet, och har inga hörlurar.
Det kommer i så fall inte bli standardformatet, utan snarare vid något enstaka tillfälle, och då i kombination med text och bild. Jag gillar inte heller när video är det enda alternativet som erbjuds (av samma skäl som du anger + att jag vill att det ska vara mobilvänligt på tunnelbanan).

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Storuggla said:
Däremot kan du recensera rollspel med video.
En ny recension av Pathfinder varje månad? Jag tar hellre målningstipsen!

Dum Panda

Warrior
För mig som nyligen gett mig på att spelleda Pathfinder så är dina inlägg guld värda! Är inte så inne på hela miniatyr-grejen så alla tips väldigt bra!
Vi spelar Jade Regent och just det där med proxies var jättefint att läsa då det finns rätt sjuka monster i den kampanjen.
half-fiend decapus någon?