Nekromanti Felringningar?

Krille

Super Moderator
Vem är Lars Stenberg? Och varför ringer han mig klockan 9 på en lördagsmorgon när jag knappt ens är vaken?

Storuggla

Champion
"Vem är Lars Stenberg?"

Lars Stenberg
Telnr. 0500-410119
Öm Norra Nolgården 2, 541 93 SKÖVDE
En bonnläpp!

"Och varför ringer han mig klockan 9 på en lördagsmorgon när jag knappt ens är vaken?"

En uppenbar distraheringsmanöver. Hans dräng stal bergis din cykel medan du svarade i telefonen. Har du inventerat?

Storuggla, privatsnok

Krille

Super Moderator
"En uppenbar distraheringsmanöver. Hans dräng stal bergis din cykel medan du svarade i telefonen. Har du inventerat?"

<ul type="square">[*]Antal cyklar före telefonsamtal: 0
[*]Antal cyklar efter telefonsamtal: 0[/list]

Och som avledningsmanöver så var den ovanligt korkad. Det hade varit smartare att helt enkelt låta bli att ringa - jag låg ju och sov, så hade han velat sno min eventuella cykel så hade jag inte märkt ett jota ändå.

Bönder!

Storuggla

Champion
"Bönder!"

Karln bor ju mitt i obyggden, så vad kan man vänta sig? Jag googlade på hans namn och Skälvde också och fick upp han tydligen är bas för "Volvo Motorklubb Skövde". Bonnigt. Och hans cykelkupp mot dig sög ju värre än en valross i en jazzkvarett.

Alla vet ju att valrossar lirar blues.

Storuggla, de facto delicto

Hellzon

Långsamma Vargen
Skälvde???

Ugglo said:
Jag googlade på hans namn och Skälvde också
Nog för att det är läbbigt med bönder, men att skälva var väl att ta i. :gremgrin:

Lindenius

Swashbuckler
Då är det ju självklart

En bonnläpp!
Jamen då är det ju inget konstigt.
Hans hönor är stulna av räven. Han misstänker helt enkelt Tuva.

//erik. Problem solved.

Dewain

Veteran
Jag tror att det kan vara en sammansvärjning :gremshocked:, har blivit terrad jag med i dag och det började redan vid halv åtta..... Visserligen så var det inte Lars Stenberg utan en Barbro Carlsson som har ringt mig men helt klart är det något skumt på gång..... :gremooo: desutom så har jag terrad från ett Lund nr med... Men jag har inte kunnat finna den skyldige till det..........än. :gremelak:

/Dewain mer paranoid än vanligt :gremgrin:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag är mer fundersam på vem Torgny är. Inte för att han ringt mig utan för att hälften av alla som ringer frågar efter honom... skoumt.

Organ

Out of time, out of mind
Jag är mer fundersam på vem Torgny är. Inte för att han ringt mig utan för att hälften av alla som ringer frågar efter honom...
Jag har varit med om något liknande då olika människor, en sådär var tredje månad eller så, i flera år nu ringt till mig och frågat efter en Andreas Berntsson. Det kan inte röra sig om samma människor som ringer om och om igen med tanke på att de alla säger "Jaså, då ber jag om ursäkt för att jag störde" när jag försäkrar att någon sådan minsann inte finns här, utan det måste tillkomma nya hela tiden. :gremconfused: Nästa gång det sker ska jag ordentligt fråga ut personen om vem Andreas Berntsson egentligen är för filur :gremmad:

/Anders

Storuggla

Champion
Ett tips

Nästa gång någon har ringt fel och ber att få tala med någon som inte finns där, gör som min slaige morfar brukade göra: Ljug.
"Javisst, men han sitter på dass och sjunger sjömansvisor", "Bord klockan sju? Javisst, ni får bord tre!" och "Nej, och kommer han hit så jagar vi honom med hund!". :gremgrin:

Storuggla, it will not repeat

Dewain

Veteran
Re: Ett tips

Javisst, men han sitter på dass och sjunger sjömansvisor", "Bord klockan sju? Javisst, ni får bord tre!" och "Nej, och kommer han hit så jagar vi honom med hund!".
Underbart :gremgrin:
Jag tror att jag ska tillvara på detta tips :gremelak:

/Dewain börjar bli trött på alla som ringer och frågar om kaffeautomaten

Tidigare hade min familj ett telefonnummer som var väldigt likt en av de lokala pizzeriornas. Då kunde det hända att vi framåt elva på kvällen fick samtal från folk som ville beställa. Jag tröttnade på att vidarebefordra samtalen, så till slut tog jag bara emot beställningarna och lade på.

Foggmock

Myrmidon
Det har hänt flera gånger att folk som skulle till LV6 i Halmstad har hamnat i vår vakttelefon i Hemliga berget.

Fast det bästa är när det ringer folk som skulle till någon av inrättningarna i hålan som Hemliga berget ligger vid. De har lite svårt att fatta att de hamnat på en militär anläggning eftersom vi artigt svarar med bland annat ortens namn om man ringer. De flesta lägger sen bara på luren när man säger att de hamnat på en hemlig militär anläggning(den är egentligen inte så värst hemlig). Högst oartigt av dem, men ändå mycket roande när timmarna i vaktkuren känns långa. Vilket de alltid är. :gremgrin:

Storuggla

Champion
Hehe, jag blir påminnen om när vi skulle skicka en signal till något efterblivet bergrum nere i Blekinge. De hade bara, på grund av fan vet vad, ett gammalt modem a la hedenhös som krävde att han som sände ringde upp, tryckte på knapp A medan han som svarade var glad och tryckte på knapp B. Sedan skickades den krypterade texten och alla var glada.
Okej, telefonlur lyfts, nummer slås, signaler går fram. En dam svarar.
Signalexpeditör: "Okej, slår du Bertil så slår jag Adam."
Äldre Dam: "...va?" *klick*
Signalexpeditör: "Öh?" *slår nummer igen* "Hallå! Slå Bertil så att jag kan slå Adam då!"
Äldre Dam: "Nä..."

Den som inte begripit att vi fått fel nummer och ringde en gammal bonnkärring klockan elva på natten och väste något om att vi skule spöa Adam och Bertil och att hon blev skitskraj och funderade på att ringa polisen får tre risingpoäng.

Storuggla, grötrockabilly

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tycker annars oväntade samtal kan vara rätt kul. När jag satt på pass i sjöcentralen i H-sand så ringde det plötsligt i sambandscentralen sent en kväll. Sjöledaren svarade och i luren var det nån som sa ungefär "Tjena! Vad har Torinos för nummer?" Torinos är ju då givetvis en pizzeria. Sjöledaren, som själv varit värnpliktig på bygget, svarar givetvis direkt med numret. Personen i luren tackar så mycket och förklarar att han gjort tjänst i vaktstyrken och förstås visste att vi nere i centralen skulle kunna numret. Vilket rykte man kan ha. :gremblush:

Mindre kul var väl den gången nån ringde till samma central och började väsa nåt om att han inte kunde andas och behövde hjälp och dessutom mumlade nåt om nån typ tryckkammare?!?!?11 Förbryllad och ställd som jag blev så uppmanade jag i alla fall honom till att ringa 112 om han var i behov av akut hjälp. Varpå han sa förlåt och la på. :gremsuck:

Feuflux

omjonasson.se
Jag har aldrig råkat ut för återkommande felringningar... jo en gång. Återkommer till den. Vanligtvis så svarar jag "Hej det är Olof." och möts av "Oj, då har jag ringt fel.". Inte så kul alls. Roligare är det när de inte lyssnar utan snackar på.
*ring*
"Hej det är Olof."
"Hej. Vi står utanför kinesrestaurangen nu, var är du någonstans?"
"Jag sitter i en buss, men det är nog inte mig ni skulle ringa..."
"Eeh, hoppsan."

Den där återkommande grejer då?
*ring*
"Hej det är Olof."
"Hej jag söker Åke" (eller vem det nu var)
"Finns ingen Åke här tyvärr."
"Förlåt, då har jag ringt fel nummer."
*klick*
3 sekunders paus
*ring*
"Hej det är Olof."
"Hej. Det är jag igen. Verkar som om Åke gett mig fel nummer."

Sen när jag var liten (och inte svarade i telefon vad jag minns, åtminstone inte om nån annan var hemma) så var det nån langare-typ som hade liknande nummer som vi. Bytt plats på de två sista siffrorna eller nåt liknande. Så då kunde det på kvällstid ringa sluddriga typer som undrare vad för sprit vi hade hemma... mycket stämningsfullt.

The_Gorger

Hero
På bion... +lite OT

... som jag jobbar på (som också är restaurang, men de har annat nummer), så händer det att folk ber om mat och bord, trots att jag svarar Park BIOGRAFEN. Då brukar de få svaret att vi idag tyvärr bara serverar popcorn, och att vi vanligtvis inte har bord i salongen, men att vi kan ställa in ett.

För övrigt brukar jag svara "Mentalsjukhuset vilda oxen" när folk ringer till vår sommarstuga. Det roligaste med detta är när folk frågar "Är Ellen där?" (Namnet på min syster)

/Gorger

Storuggla

Champion
Re: Ett tips (ANT)

Slaig betyder "Salig, men kattfan är ute efter mina mackor så jag hinner inte stavningskolla".

Storuggla, just så