TheSod said:
...Paxen, om du tycker att detta att ge fullt ut lika lön är att kvinnor PRIVILEGIERAS, snarare än ges det som är deras förbannade rättighet, eller att det bara "påstås" att det är en overall fördel att ha kuk när det gäller hur samhället behandlar en, så förstår jag att alla dessa feminister har varit arga och elaka mot dig.
Du förstod nog inte vad jag menade. Vi tar om det du anmärker på.
tid inlägg said:
Majoriteten håller inte med mig, utan tycker att kvinnor ska priviligeras fram till att det råder fullt ut lika lön och andra priviligier som män har eller påstås ha. Ett fåtal håller med mig.
Det som är rött är det väsentliga. Det jag menar, som du inte förstår, är att dom flesta feminister som jag har träffat, och som har pratat om vad dom tycker, är att inga lönehöjningar ska ges till män under tiden som kvinnor har lägre lön. Visst låter det bra, för på det sättet så går det ju snabbare. Men jag tycker att det först och främst är viktigare att sätta lika lön för lika arbete från början. Att vissa män har en annan lön kan ju bero på en mängd olika anledningar, som exvis arbetserfarenhet, utbildning och liknande. Men självklart så ska en kvinna och en man som är exakt likadana gällande ålder, utbildning och erfarenhet, få exakt lika lön.
Sen så handlar det inte bara om privilegium ang lön. Flera pratade om att det även skulle finnas en extraskatt för män, då män hade det bättre. Huruvida hbt- personer skulle krävas på samma skattehöjning är jag inte säker på. Ej heller om kvinnor skulle få skattelättnader.
Åh, så har vi den klarsynte läraren jag träffade en gång. Hon menade, på fullt allvar, att män skulle vara tvungna att registrera sitt DNA för att polisen lättare skulle hitta våldtäcksmän! Hon tog jag aldrig seriös dock, så jag ska inte lägga henne på feminismen.
I vilket fall som helst hoppas jag att du förstår bättre vad jag menar nu. Det var slarvigt skrivet av mig, det erkänner jag, men att det ska ge upphov till en sån irritation. Vi kollar på det igen.
TheSod said:
...Paxen, om du tycker att detta att ge fullt ut lika lön är att kvinnor PRIVILEGIERAS, snarare än ges det som är deras förbannade rättighet, eller att det bara "påstås" att det är en overall fördel att ha kuk när det gäller hur samhället behandlar en, så förstår jag att alla dessa feminister har varit arga och elaka mot dig.
Näe, det är.. Det är.. Obeskrivligt. Man känner ditt förakt mot mig där.
Paxen, om du tycker att detta att ge fullt ut lika lön är att kvinnor PRIVILEGIERAS, snarare än ges det som är deras förbannade rättighet.
Tänk på det, gott folk. Skriv inte slarvigt.