solvebring
Superhero
Jag har tänkt att äntligen göra bruk att mina Feng Shui-böcker och dra igång att spela det.
Dock, även om engelskan är lätt, så är den slangig och pladdrig vilket gör att jag på så vis tappar tråden ibland.
...Inte tappar tråden riktigt, men förirrar mig i vad de egentligen vill framföra eller menar.
Så att göra en rollperson då?
Det vore ju bra om jag SL kunde tala om hur det hela går till för spelarna... Annars blir det ju inte mycket till spelande om jag inte vet vad jag gör.
<ul type="square">
[*]Först så väljer man Type.
[*]Så inför vi allt från den typen på formuläret till att börja med.
[*]Lägger till ett önskat namn och en önskad Melodramatic hook.
Eller hur?
[*]Sedan kikar man på vilka modifieringar som tillåts att göra.
Låt oss säga att jag ska vara en Big Bruiser...
[*]Alla Attributer med ett = innan sitt handlingsvärde tillåts inte att andra, eller hur, så gravt borde jag väl inte missuppfattat?
[*]Så jag höjer Ref med +2.
[*]För därefter in mina skills.
[*]Så moddar jag sedan skilsen utefter tycke med de skillbonus-poäng som finns angivna, eller köper nya skills med dess poäng, om så tillåtet. Får dock inte ändra skills med = och inte heller överstiga Max.
[*]Så för jag in schticks och utrustning och vapen.
Klart?
Har jag fått allting rätt nu?
[/list]
Dock, även om engelskan är lätt, så är den slangig och pladdrig vilket gör att jag på så vis tappar tråden ibland.
...Inte tappar tråden riktigt, men förirrar mig i vad de egentligen vill framföra eller menar.
Så att göra en rollperson då?
Det vore ju bra om jag SL kunde tala om hur det hela går till för spelarna... Annars blir det ju inte mycket till spelande om jag inte vet vad jag gör.
<ul type="square">
[*]Först så väljer man Type.
[*]Så inför vi allt från den typen på formuläret till att börja med.
[*]Lägger till ett önskat namn och en önskad Melodramatic hook.
Eller hur?
[*]Sedan kikar man på vilka modifieringar som tillåts att göra.
Låt oss säga att jag ska vara en Big Bruiser...
[*]Alla Attributer med ett = innan sitt handlingsvärde tillåts inte att andra, eller hur, så gravt borde jag väl inte missuppfattat?
[*]Så jag höjer Ref med +2.
[*]För därefter in mina skills.
[*]Så moddar jag sedan skilsen utefter tycke med de skillbonus-poäng som finns angivna, eller köper nya skills med dess poäng, om så tillåtet. Får dock inte ändra skills med = och inte heller överstiga Max.
[*]Så för jag in schticks och utrustning och vapen.
Klart?
Har jag fått allting rätt nu?
[/list]