Ja!! Vore skitkul att höra din respons!Kanske borde passa på att köpa Fenix ändå, om inte annat för att se hur Fasettögats hemlighet blev när det blev färdigt!
Ja!! Vore skitkul att höra din respons!Kanske borde passa på att köpa Fenix ändå, om inte annat för att se hur Fasettögats hemlighet blev när det blev färdigt!
Jag minns inte vem det var, men håller med om att det kan bli ganska otrevligt på forum. Särskilt här. Självklart stöter man bort folk om man är otrevlig, här som annorstädes. Jag känner mig inte helt bekväm med detta forum. Tror på lite hårdare moderatorer. Och faktiskt nån sorts maxgräns för hur många inlägg man får skriva under en viss tidpunkt, allt för att ett fåtal inte ska dominera. Jag vet (?) att du inte håller med mig om det sista, krank, så för mig räcker det att vi är överens om att vi inte är överens.krank said:En grej jag undrar över... Har inte tidningen framför mig, men vilka var det som gnällde över mottagande på forum? Jag tyckte att det var lite konstig kritik, iaf delvis.
Nästan rätt.Gurgeh said:Jag ser ingen anledning att rätta dig, eftersom du redan har rätt.
Ännu mer rätt. Det var ju flera personer som gnällde på att användare på internetforum inte skriver rätt saker.Det krank främst skriver om i sitt inlägg, gällande sexistiska kommentarer och klockkurvediskussioner, kom däremot från Mindless Gamings Daniel Olsson.
Yaaraer said:Tja, vi i Kaleidoskop är inte så aktiva här längre, nej, förutom Gurgeh (som gott borde kunna nämna De som minns Atlantis lite då och då). Vi gillar fortfarande att skriva rollspel (i mån av tid, för det konkurrerar med andra, liknande sysselsättningar för de flesta) och spela rollspel (även det i mån av tid, för det har blivit för lite av den varan på sistone), men vi har väl tröttnat på forumet lite till mans. Och det kan man ju beklaga.Poppe said:Tja, det var ganska många konstruktörer och spel som inte syns alls eller i liten utsträckning här på wrnu (numera). Sägen/Legend, Hjältarnas tid, nytt Haragada, Nostalgia (nytt Nostalgi men på engelska), Magneter och Mirakel, De som minns Atlantis, Action! Reloaded... Kanske var fler. Sedan snackade fick även Järnringen och Riotminds komma till tals och berätta om sina planer, och även om de inte är några doldisar direkt, ser man dem sällan här.NilsH said:För nyfikenhetens skull, för en person som inte köper Fenix: är man redan bekant med alla nya spännande rollspelsprodukter via wrnu, eller görs det massa ute i skogarna som faller utanför wrnu-världen?
Jepp, och jag svarade. Vet inte varför det inte kom med dock. Kanske var jag för bitter? =)NilsH said:Kaleidoskop var ju i och för sig med, och Marco var väl tillfrågad?
Någon som har koll på här ?chryckan said:Tror att ett historiskt skulle gå bäst hem hos lärare, bibliotekarier och föräldrar men samtidigt så har ju könsrollerna historiskt sett inte varit så roligt för tjejer och det vore ju kul och få med fler sådana också.
Ge oss din bitterhet! På vilket sätt? Kring vad?Den Upplyste Despoten said:Jepp, och jag svarade. Vet inte varför det inte kom med dock. Kanske var jag för bitter? =)NilsH said:Kaleidoskop var ju i och för sig med, och Marco var väl tillfrågad?
Jag läste den förra hösten när jag skrev uppsats på liknande ämne. Den handlar inte om bordsrollspel, utan behandlar pedagogiskt drama. Lite matnyttiga råd om man vill anordna grejer som FN-rollspel och liknande, inte riktigt (bords)rollspel som vi/Fenix snackar om. Dessutom kändes den rätt futtig; inom pedagogiskt drama var den här betydligt mer intressant.NilsH said:Någon som har koll på här ?
Det är i rätt hög grad den logiken som ligger bakom supplement till framför allt D&D: man släpper framför allt regeltunga böcker ämnade att ge spelarna fler regelmässiga möjligheter (nya förmågor och liknande). Fluffet är det tunnare med.chryckan said:Så varför inte i fortsättning skriva bakgrunds supplement riktade till både SLs och spelare med syftet att de skulle läsas av alla i spelgruppen. Det skulle inte bara lösa min favorit noja men i ett slag så skulle målgruppen till ett spel/supplement utan vidare minst tre dubblats.
Det skulle jag kunna garantera att det skulle sälja en hel del bland min 10-åriga son och hans kompisar.Terje said:Angående rollspelsdöden, har någon funderat på ett rollspel baserat på SVT's lajvprogram Barda? Ett startset med regler och ett äventyr skulle kunna laddas ned från deras websida. Kanske skulle ett Bardaspel lämpa sig för Krilles idé att distribueras som tidning i kiosker (med en tidning kan man ju också ha prenumeranter = stabila kunder). Helst skulle reglerna vara så enkla att de kunde finnas med på ett uppslag i varje nummer av tidningen som sedan skulle vara fylld med färdiga äventyr och snygga bilder och kartor. Ett Drakar och Demoner för 2010-talet kanske?
Jag tror inte att ett rollspel i en historisk setting som vänder sig till skolor, bibliotek, föräldrar och tjejer kommer att vända trenden. Hur hippt vore ett sådant rollspel på en skala? Skulle man själv spelat ett sådant spel när man gick i mellanstadiet? Knappast. Det som behövs är ett rollspel som vänder sig till alla åldrar men särskilt till ungdomar i åldern 10-16 år. Spelet ska handla om sådant som kidsen tycker är coolt -- inte sånt som läraren eller konfirmationsledaren tycker är "lämpligt".chryckan said:Gillade skarpt tanken på att det skapades ett lite och enkelt tryckt svenskt rollspel som kunde skickas ut till bibliotek och skolor för att få nytt folk intresserade.
Frågan är vilken setting som skulle vara populärast? Fantasy, SF, horror eller ett rent historiskt i still med viking. Tror att ett historiskt skulle gå bäst hem hos lärare, bibliotekarier och föräldrar men samtidigt så har ju könsrollerna historiskt sett inte varit så roligt för tjejer och det vore ju kul och få med fler sådana också.
Jag skulle också gärna höra vad du hade att säga. Speciellt om du var bitter.Den Upplyste Despoten said:Jepp, och jag svarade. Vet inte varför det inte kom med dock. Kanske var jag för bitter? =)NilsH said:Kaleidoskop var ju i och för sig med, och Marco var väl tillfrågad?