Nekromanti Fetaste spelrummet hittills?

chrull

Stockholm Kartell
Jag tar för givet att platsen för detta rum är i Solna och din nya lägenhet?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
chrull said:
Jag tar för givet att platsen för detta rum är i Solna och din nya lägenhet?
Ja, varför skulle jag annars posta det?

Sapient

Swashbuckler
Ja, snyggt gjort och många timmars arbete - även om mina associationer nog gick mer till en gillestuga från 70-talet än en krog från 1200-talet. (Betsning var inte så stort på 1200-talet, har jag hört...)

Fast blev jag inbjuden att spela i en så extremt fantasy-anpassad miljö, undrar jag om jag inte skulle få tvångstankar att föreslå: "Nä hörni, vad sägs om att spela Traveller istället?"

:gremsmile:

Jarl

Hero
Sapient said:
Ja, snyggt gjort och många timmars arbete - även om mina associationer nog gick mer till en gillestuga från 70-talet än en krog från 1200-talet.
Haha, ja väldigt najs, men jag tänkte, i samma stil, "Precis såhär tycker amerikaner att 'fantasy' ser ut" :gremsmile:

Vitulv

Jarl said:
Sapient said:
Ja, snyggt gjort och många timmars arbete - även om mina associationer nog gick mer till en gillestuga från 70-talet än en krog från 1200-talet.
Haha, ja väldigt najs, men jag tänkte, i samma stil, "Precis såhär tycker amerikaner att 'fantasy' ser ut" :gremsmile:
Amerikaner? Jag tycker också att det ser fantasy ut.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Vitulv said:
Jarl said:
Sapient said:
Håller helt med, fantasy ska förböveln inte vara på rikt, det är ju ingen jäkla medeltid vi snackar om

Vitulv

Hans E Magnusson said:
Vitulv said:
Jarl said:
Sapient said:
Håller helt med, fantasy ska förböveln inte vara på rikt, det är ju ingen jäkla medeltid vi snackar om
Exakt! Nog för att han som byggde det trodde att det var medeltid, men det här är ju mycket häftigare!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Sapient said:
Fast blev jag inbjuden att spela i en så extremt fantasy-anpassad miljö, undrar jag om jag inte skulle få tvångstankar att föreslå: "Nä hörni, vad sägs om att spela Traveller istället?"
Haha! Klockrent! :gremsmile:

Till skillnad från övriga tråden är jag inte så imponerad alls. Alltså, det är okej och så, men fantasy är inte min grej och det uppfyller inte de saker som jag skulle vilja ha för att praktiskt underlätta spel. Med andra ord, det är inte fult men det tilltalar inte mig. Jag är fel målgrupp for this kind of awesome helt enkelt.

Eksem

Champion
"To each his own" heter det ju, men Hans E och Vitulv är mina idoler så jag tycker som de gör.

Vitulv

Eksem said:
"To each his own" heter det ju, men Hans E och Vitulv är mina idoler så jag tycker som de gör.
:gremlaugh:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag skulle faktiskt gärna haft en gillestuga för annat spel också. Som grabb spelade vi ofta i en polares dito, och det gick utmärkt att köra både DoD och Mutant i den.

chrull

Stockholm Kartell
Magnus Seter said:
Fuck, jag lurar ingen. "Nerdgasm" är väl ordet. Fan när bilden på bordet med plattan av och en hel dungeon under visades då var jag bara shit lixom och my god och sånt.

Fan va coolt. Nina säger att jag kan bygga ett sånt.

/m
Världens.
Bästa.
Växthus.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Till skillnad från övriga tråden är jag inte så imponerad alls. Alltså, det är okej och så, men fantasy är inte min grej och det uppfyller inte de saker som jag skulle vilja ha för att praktiskt underlätta spel. Med andra ord, det är inte fult men det tilltalar inte mig. Jag är fel målgrupp for this kind of awesome helt enkelt.
Jag har funderat på det här med spelrum och hur de skulle se ut för andra genrer.

För scifi skulle jag nog föredra något med inspiration från Alien, alltså första filmen. Illusionen av lite lätt nedgången NASA-design, eller vad man ska säga. Eller, om man tänker mer spektakulär star trek-scifi så är ju någon form av rymdskeppsbrygga självklar.

Horror blir svårare. CoC skulle ju spelas i ett inrökt herrklubbsrum med ekpaneler och bokhyllor, såklart. Modern horror... Betongkällare? Eller skulle man mer efterlikna ett mentalsjukhus; vadderade väggar och ha ett sånt där fasthållningsbord som spelbord?