Götterdämmerung
Gött att det inte var meningen att Götterdämmerung-artikeln skulle vara så svårläslig. Synd att det ändå blev så.
En sak jag tycker är intressant är Fenix' relation till sina annonsörer. Jag skulle bli mäkta förvånad om Western 4 fick en sågningsrecension tryckt i Fenix (ja, av flera anledningar). Men Fenix är hursomhelst modiga nog att våga såga en grundbultsprodukt från en av sina största annonsörer (det första äventyret till ett spel som fått kritik att detta äventyr inte var med i grundutförandet, spelets namn är Götterdämmerung, annonsörens Riotminds).
Det som konfunderar mig än mer är att recensionen är mycket mer kritisk än betygen (besvikelse till intryck, godkänt innehåll). Jag vet att jag ryckt citaten ur sitt sammanhang, och det är ju klart bättre att läsa recensionen i sin helhet. Hursomhelst så tycker jag att recensenten Svante Landgraf verkar vara besviken på innehållet, men ger ändå ett godkänt betyg*.
Fenix/Svante Landgraf said:
[...]borde fördjupa och närmare definiera världsbeskrivningen från grundböckerna [...] Tyvärr är så inte fallet.
Värre är att äventyret är väldigt ologiskt upplagt.
Intrigen är inte sammanfattad någonstans.
Har positiva kommentarer fallit bort ur recensionen på grund av platsbrist?
// Anton, ska spela Übel Staal snart och får nog en egen uppfattning.
<font size="1"> * Sen kuggar jag lite för många tentor, så jag ser nog godkänt som något väldigt bra. </font size>