Varulv Fight Club - Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Jag skulle gärna se att fler grönar sig själva nu innan det är för sent för att använda vårt knep.

Jag tycker att vi ska flytta ut mig ur ringen, i synnerhet eftersom Octa i nuläget inte är ett fullgott alternativ för utröstning.

Vill @Waterhouse och @Andersson vara vänliga och flytta sina röster? Vi behöver få in ogröna spelare i ringen.

Sidd

”Bybo”
Jaha, @Sidd , det här med att den som åker ut åker till sjukhuset... menar du att det är spelmekaniskt relevant eller var det fluff?
Jävla tjat om sjukhuset 😇
Fluff!
Spelaren med flest röster åker ut- vill du ha en egen fight eller?😂
Vandra vidare nu å kolla hur Octa-Impetigo slåss med varandra så livsgnistan kommer tillbaka.

Jag blir mer å mer rädd för att @Anthrox kanske lurar upp oss på läktaren nu igen kanske med det här att åka ut?
Är det det som skulle vara nån form av mål?
Märkligt.

Basenanji

Postd20modernist
Jag tycker att Vimsan är mysko som är så aktiv och jiddret. Inte kyliga coola Vimes så som jag vill se honom. Jag tror helt enkelt att Siddan klantade sig med sjukhus. Octa framstår för mig som grön och likaså Impan.

Kvar har vi Fjodor, Andersson, Waterhouse och Brynolf.

Jag tycker att Andersson är en tjabbig typ som vill ha ut mig bara så där, Waterhouse gör mig nervös för han är passiv? Fjodor verkar Fjodor:a och Brynolf är nog grön, om än lite vevig.

Jag vill ha ut Sidd först av allt. Därefter Vimes, men jag kan också tänka mig någon av Brynolf/Andersson.

Basenanji

Postd20modernist
Det kan ju vara rent fluff men kan det också finnas någon djupare tanke bakom?
Jag tolkar det som att Anthrox vill kunna döda rundor som är ”avklarade”. Eller låta oss spelare ge upp om vi känner att rundan står och stampar.

Sidd

”Bybo”
Jag tror helt enkelt att Siddan klantade sig med sjukhus.
???
Hur menar herrn.
Att jag inte läste Anthrox post 47 (nu vart jag tvungen att gräva fram den) : se sista meningen.

Och du är på riktigt förvånad att jag inte plockar upp det fluff-snacket?
Vore ju nästan mer scumt om jag INTE gjorde.
Ge dig eller in i ringen!

Impetigo

Ärkebiskop
… och jag smular lite casual ”73” för att garantera att jag räknas i gröna gänget längre fram.

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Röst: @Basenanji

Att inte fatta att den med flest röster åker ut kändes påklistrat.
Mm
"Bara två personer i en fajt! (om två personer är i drev samtidigt kan inga röster läggas på andra spelare)"

Vimes

Sillkung
Alright. Ja, det var den tolkning jag gjorde när jag läste igenom utbytet. Sjukhus-gate är en klassisk X-gate, det vill säga en grej som inte alls är en grej egentligen.

Att Octa hugger på det i första läget kan jag köpa lite, att Basse däremot hoppar på är obegripligt imo.

Vimes

Sillkung
Kan @Brynolf, @Sidd och @Vimes påminna oss andra vad som motiverar dem att rösta på Octagonal?! Just nu ligger alltså Octa i topp.
Javisst. Jag vill inte rösta ut Impetigo.

Octagonal tycker jag varit helt off i nästan alla inlägg.

(Det sagt tycker jag mig inte riktigt känna igen coole, smygige ulv-Octa i Octas spel här. Så egentligen tar jag hellre ut någon annan.)

Vimes

Sillkung
Jag tycker att Vimsan är mysko som är så aktiv och jiddret. Inte kyliga coola Vimes så som jag vill se honom.
?

Du lägger mig som nummer 2 efter Sidd... för att jag är "så aktiv" och inte så kylig som du "vill" se mig? (När har jag någonsin varit kylig?)

"och jiddret"?

Extremt oklart inlägg, Basse.

Sjukhusgrejen på Sidd är otroligt svag dessutom.

---

Just nu önskar jag Basse och Fjodor i ringen allra helst. @Andersson och @Waterhouse får gärna flytta sina gamla döda röster från Impetigo så vi kan få lite rotation.

Brynolf

Dum fan
Sjukhus-gate är en klassisk X-gate, det vill säga en grej som inte alls är en grej egentligen.

Att Octa hugger på det i första läget kan jag köpa lite, att Basse däremot hoppar på är obegripligt imo.
Precis. När jag är ulv är det såna där o-grejer som jag lätt hugger på, bara för att visa att man inte lågflyger utan minsann är ute på ulvjakt som en duktig bybo.

Att Basenanji försvarar ett skumt Octa-move och dessutom står på sig är konstigt men lite för ballsy för att vara en stark scumtell IMO.

Brynolf

Dum fan
Regel3:
Jag gissar på nån regelmässig vits i alla fall.
Kanske att Anth inspirerats av div spöktrådar, att det finns nåt incitament (vi kommer fatta när fighters som gett upp åkt ut) som gör att spelare kan påverka tråden via spöktråd eller om man ger upp så får man nåt extra liv, tar med sig valfri spelare i döden eller nåt…

Vad tror ni?
Nä jag är övertygad om att det bara är filler/fluff.