Varulv Fight Club - Runda 1

Impetigo

Ärkebiskop
Du kan ju börja du. För det har du ju inte gjort.
Jodå, du får läsa tillbaka så ser du. Jag har inte använt slägga som vissa andra utan mer en liten mejsel för att få fram min poäng. Andra gröna lär nog ha plockat upp hur jag menar och kan gå i god för det. Annars har jag ju smulat kod för att bekräfta längre fram.

De som vet de vet, även de som inte vet kan ju veta utan att veta att de vet som sagt.

Fler släggor ger ulvarna onödig info så vi arbetar bäst med antydningar än så länge.

De flesta tror väl 2-3 ulvar, om vi förutsätter det betyder det 2-3 bybor som ännu inte bekräftat sin grönhet. Redan nu har vi förkrossande goda odds att vinna men jag tycker att det vore bättre om en eller ett par bybor till vaknade upp och grönade sig innan vi avslöjar vårt knep.

Det är märkligt att @Octagonal skriver att han har gröna spelare men sen inte så mycket som en vink för att signalera att han vet. Kan du ge oss en vink om du vet, @Octagonal ? Annars är jag nöjd med att rösta ut Octa denna runda (för om han inte vet så ljuger han ju när han säger att han har gröna spelare).

Impetigo

Ärkebiskop
God natt alla! Jag flyttar som sagt hela dagen i morgon men ska kika in om jag kan. Jag är
med på att flytta röst 19.00 men har i nuläget inte lagt nån röst att flytta. Jag kommer rösta på den i ringen som inte är grön.
6684200720102024866

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag tycker som sagt att jag grönat mig själv. Tycker även Vimes gjort det. Brynolf, Octagonal och Impetigo fattar grejen, behöver inte betyda att de är bybor, de kan vara ulvar med huvudet på skaft. Men de är grön-ish.

Jag vill ha @Sidd @Basenanji @Andersson och @fjodorsenuba i ringen för där tror jag vi har ett gäng ulvar.

Waterhouse

Bring Them Home Now
@Brynolf och @Impetigo Ni verkar tveka på att Octagonal fattar grejen. Det gör inte jag, kolla hans postingshistorik. Som sagt ska vi försöka vara lite diskreta (om det inte är för sent), annars blir det för lätt för ulvarna att lalla med.

Octagonal

Swashbuckler
Jag fattar grejen. Några av er har insett det och ni andra behöver inte oroa er. Vimes känns ju som sagt ovanligt fladdrig så blir lite nojjig där (förmodligen grön). Basse och Waterhouse ser också ut att vara gröna och som ni redan nämnt fattar även Impetigo och Brynolf grejen.

Antingen är det ju typ klart eller så har vi ulvar bland dessa och då är vi ju helt blåsta.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag fattar grejen. Några av er har insett det och ni andra behöver inte oroa er. Vimes känns ju som sagt ovanligt fladdrig så blir lite nojjig där (förmodligen grön). Basse och Waterhouse ser också ut att vara gröna och som ni redan nämnt fattar även Impetigo och Brynolf grejen.

Antingen är det ju typ klart eller så har vi ulvar bland dessa och då är vi ju helt blåsta.
Varför är Basse grön?

Octagonal

Swashbuckler
Nä, helt rimligt jag kom in i spelet hals över huvud en arbetsdag som varit ganska hektisk. En försiktig typ hade tagit det lugnt och läst noga mm mm men jag är Basenanji en eldefrit som är vild galen och med i en slagsmålsklubb! Och mosar alla oavsett rustning!

(Och bybo)

Waterhouse

Bring Them Home Now
Ok, jag är kanske för obildad gällande rollspel för att se det inlägget som grönande. Men förstår hur du tänker.

Impetigo

Ärkebiskop
Har min egen take på var nånstans Brynolf visat att han förstår men var läser du det @Waterhouse ?
Det är bättre att inte peka ut såna grejer. Om andra gröna säger att de finns så gör man bäst i att lita på det och läsa tillbaka själv om man vill.

Jag vet ju själv som sagt inte hur du @Octagonal grönat dig men andra har ju sett det så då går jag på det.

Basse tycker jag däremotär mer tveksam, jag såg ATT han verkade använda innuendo i det citerade inlägget men förstod inte riktigt.

Nu skulle jag vilja att främst @fjodorsenuba och @Andersson försökte gröna sig själva, i andra hand @Sidd och i tredje hand då @Basenanji

Det är nånstans där min röst hamnar.

Röst: @fjodorsenuba

Brynolf

Dum fan
@Brynolf och @Impetigo Ni verkar tveka på att Octagonal fattar grejen. Det gör inte jag, kolla hans postingshistorik. Som sagt ska vi försöka vara lite diskreta (om det inte är för sent), annars blir det för lätt för ulvarna att lalla med.
Ok den här rundan verkar bli SM i kaksmulning. Jag har gått igenom Basse, Impe och Octa men hittar bara nåt kaknyttigt hos Impe.

Om man bortser från kakgate tycker jag Octa lirat slirigt och udda, med konstiga felslut och missförstånd. Basse också men jag tror inte de är uvar tillsammans. Tror inte Basse hade gått in och stött sin polare i en så fånig sak som sjukhus-debaklet.

Brynolf

Dum fan
Nej förresten, jag måste testa en sak först.

Röst: Ingen

Kan någon rösta på mig lite snabbt? Bara en sekund, sen kan du hoppa tillbaka till din tidigare röst.

Octagonal

Swashbuckler
Blir lite tveksam kring @Impetigo nu. Tycker det är konstigt att denne inte förstår.
Har ju inte heller smulat något själv förutom ”73” och inlägg 73 innehåller ju verkligen nada. Ser att @Waterhouse har tummat det också. Vad har jag missat?

Impetigo har bara sagt att han förstår men ser egentligen inte ut att göra det förutom med sin självsäkerhet. Att förstå varför Vimes och Waterhouse ser ut att vara goda nu i efterhand är ju inte särskilt svårt. Det kan både goda och onda hävda och är inte direkt något som borde gröna folk som hoppat in sent i spel.

Att Basse är god kräver mer bybo syn att förstå och det är förmodligen mycket svårare för ulvar att se den smulningen än för oss bybor!!

@Basenanji vad tänker du själv om detta?