Filmer du skulle vilja se

Minimoni

Homelander
Genesis: sett turkiska dramer men ingen om kösem sultana. Sen vore det trevligt att se något med en budget som inte gör att avsnittet ser ut att ha filmats i ett grustag i Canada.

Hollywood har gjort massor med film som inte utspelar sig i USA. Hollywood gör filmer de tjänar pengar på och jag tror på riktigt att de skulle tjäna ännu mer pengar om de inte vore så Amerika-Eurocentrerade. Jag kan ha fel och det visar sig att allt världspubliken vill ha är skit men jag tror jag har rätt.

Harry S

Swordsman
Maffiabröder

Gökboet och Blåsningen vill jag se igen med en vuxen människas ögon.

Alla tre finns med på den här listan.

Ah jag förstår nu att du menar filmer som du vill se men som inte lär bli gjorda. Trodde du menade som det inte lär bli av att du ser. Det var en annan sak.

Daniel

Swordsman
Visst finns det en ganska kul Little Britain-sketch om detta, när en kille går in i en filmbutik och berättar om en film han vill hyra/köpa, som uppenbarligen inte existerar?

Hursomhelst.

För några år sedan läste jag i GothCon-foldern om ett rollspelsscenario som utspelade sig vid Stalins död och som handlade om hur det nu skulle gå för hans olika hemliga dubbelgångare, vad som skulle hända med dem.
Lät väldigt kul och hade kunnat bli en härlig äventyrskomedi, där de ihopsamlade dubbelgångarna (som är olika karaktärer - nån som är väldigt pretentiös skådespelare, nån som blivit intvingad till jobbet, två som bråkar om vem som gör den bästa Stalin) flyr genom 50-talets Europa från ryska säkerhetsmyndigheter som vill undanröja dem.
Den filmen hade jag velat se!

Rhodryn

Hero
Sedan jag först hittade hans böcker (1992), så har jag velat haft en film- eller tv-serie baserade på David Eddings böcker. And I still feel the same.

Dock så vet jag att Eddings har sagt att han aldrig ville ha sina böcker gjorda till film, han var av åsikten att folk borde läsa böcker och inte titta på tv så mycket. Sen om där faktiskt finns något, nu efter hans död för 6 år sedan, som gör att det inte går göra något baserat på hans böcker... vet jag inte.

Jocke

Man med skägg
Jag skulle vilja att Henrik Möller fick en storbudget till sitt förfogande. Samma sak med bröderna i The Wolfpack.
En tecknad Symabaroum tv serie i samma visuella stil som Samurai Jack och första Clone Wars serien (alltså den som ser ut som samurai jack).
Serietidingen Valhall som film i samma levande-seriefigur still som Asterix-spelfilmerna.

chrull

Stockholm Kartell
Dune-filmen Jodorowsky aldrig gjorde såklart.

Sen, som Krille nämnde, Dredd 2 och kanske en Judge Anderson-film.

Efter det får Canada och Korea gärna fortsätta överraska mig med filmer som jag inte visste att jag ville se, som Snow Piercer, A Company Man (Hoi Sa Won) och Turbo Kid.

JohanL

Champion

Vimes

Sillkung
Hur kände ni för Altered Carbon
Första säsongen var helt ok! Estetisk fullträff, okej ändringar i handlingen, kanske inte superbra manus, men dugligt. Andra säsongen var inget vidare alls. I ett parallellt universum hade de gjort bok 2 ("Broken Angels") till säsong 2 och splittat sista boken ("Woken furies") på två säsongen.

JohanL

Champion
Första säsongen var helt ok! Estetisk fullträff, okej ändringar i handlingen, kanske inte superbra manus, men dugligt. Andra säsongen var inget vidare alls. I ett parallellt universum hade de gjort bok 2 ("Broken Angels") till säsong 2 och splittat sista boken ("Woken furies") på två säsongen.
Har inte sett så stort tapp mellan två säsonger sedan Buffy s03 och s04. Altered Carbon s01 var utmärkt, s02 var ren skit. Jag skyller på att manusförfattarna fick för sig att de skulle klara av att skriva handling själva.