Benevolence/Malevolence är ett jätte coolt namn
Också smart att ge dem ett skepp de kan bygga upp under kampanjen men som från början är ett Tabula rasa.
Jag har två till scenario ideer som du kanske kan få användning för
A pale horse:
En i besättningen blir kontaktade av en gammal kontakt från Browncoat dagarna som heter Mcgregor. Mcgregor var en del av en grupp innom brun rockarna som kallades svart hattarna, enligt brun rockarna elit trupper och enligt The Alliance terrorister. Mcgregor har ett väldigt lukrativt smuggel job för karaktärerna. Han vill att de hämtar upp en väska från planeten närmast planeten Miranda (Den där slut-fighten i Serenity tog plats) och smugglar den till en kontakt på Cerux Prime, en av de 9 ursprungliga Alliance planeterna och en av de mest befolkade planeterna i universum. Där ska de lämna den till kontakten Johnson som jobbar på planetens väder och atmosfärs kontroll. De får absolut inte öppna väskan då den innehåler ett vapen som komemr vara farligt för dem.
På vägen kan spelaran stöta på Reavers som fortfarande hänger kvar nära Miranda, pirater och The Alliance:s tull tjänstemän.
När de väll kommer till Cerux Prime och lyckas ta kontakt med Johnsson för att avlämna väskan erbjuder han dem vaksinering mot vapnet. Spelarkaraktärerna kommer antagligen vara misstänksamma och undra varför. Johnsson öppnar då väskan och avslöjar att den innehåller ett återskapat ämne identiskt med det som användes på Mirande. Mcgregor har tagit prover på de döda kropparna på Mirande och på tillfångatagna reavers och återskapat medlet som användes på Mirande.
Johnsson tänker använda det som ett biovapen mot Cerux Prime vilket kommer döda 10 miljarder Alliance medborgare och skapa över en miljon nya reavers. Detta kommer var mitt i The Alliance kärna och The Alliance kommer vara så upptagna med att åtehämta sig från förlusten och att kämpa bort reaversen att de inte kommer kunna anfalla rebelerna mer och då kommer de yttre planeterna äntligen bli självständiga!
Vad spelarna gör sedan avgör hur resten av kampanjen går.
Black Flagg
Ett märkligt svart skepp har slagit till mot flera ensligt liggande kolonier långt från galaxens kärna. Efter sig har de lämnat extrem förödelse, långt mycket mer än de borde klara av med ett så litet skepp. Spår visar också att de har tagit fångar från planeterna de slår till mot. Dessa fångar har bara varit en eller två per planet men ibland hara de tagit hela familjer och ibland ingen. Spelar karaktärerna blir inhyrda som prisjägare för att spåra upp det svarta skeppet och om möjligt befria fångarna.
När spelarna undersöker de anfallna kolonierna upptäcker de kroppar som slitis sönder med otrolig kraft, kroppar som verkar vara brända innifrån och folk som verkar ha dött från plötsliga hjärtattacker. De hittar heller inga spår efter ett skepps motor, det är precis som om det svarta skeppet har en annan kraftkälla än en vanlig motor.
Det svarta skeppets besättning består av telepater som har flytt från The Alliance labbratorium. De vill nu skapa en koloni av bara telepater eftersom de annser sig överlägsna vanliga människor. Individerna de tagit till fånga är potentiella telepater som besättningen har "aktiverat" krafterna på och sammtidigt hjärntvättat. Deras skepp drivs att telekinetisk kraft genererad av besättningen.
Spelarna kan jaga ifatt dem antingen om de själva har en telepat som kan känna av deras telepatiska signatur, om de kan räkna ut skeppets mönster eller om de kan hitta var deras hemkoloni är.
Om de sedan försöker diplomati, strid eller något annat för att hindra fler attacker och kanske rädda fångarna är upp till spelarna.