Nekromanti Fler forum!

Skuggvarg

Hero
Ja, just det, jag vill ha fler forum, och det är det säkert många som vill. Detta är iaf de forum som JAG saknar, och skulle vilja att ni upprättade:

Warhammer (rollspelet alltså)
Star Wars
Amber Diceless RPG

Någon som håller med mig?

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."

Det skulle bara leda till fler forum där genomströmnigen är dålig och dessvärre också ta från genomströmningen på de större forumen. Men ett figurslagsspelsforum vore inte fel!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Quan'talis

Swashbuckler
Iofs slulle det inte vara helt fel att ha något som sänker genomströmningen på vissa forum. Om man ska lyckas föra en sammanhängande diskussion på Rollspel-forumet måste man vara inloggad dygnet runt (när jag skulle kolla om någon svarat på ett av mina inlägg fanns det redan på sidan 5).

"Halflings are just like rabbits in many ways"
-Murdoch the Necromancer-

Skuggvarg

Hero
Jag tror bara du är nervös att folk ska försvinna från de forum du tycker är intressanta. Ett figurslagsspelsforum går tydligen bra, men inte de andra? Bah! Finns det bara intresse, så finns det nog folk som skriver i forumen också.

/Skuggvarg

Johan K

Gammal & dryg
Ett annat...

vad jag tror skulle bli poppulärt är ett bräd/kortspel-forum.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Kitzune

Swashbuckler
Re: Näh

<B>Warhammer RPG</B> - Kan diskuteras på Rollspelsforumet
<B>Star Wars</B> - Kan diskuteras på SciFirollspelsforumet
<B>Amber Diceless RPG</B> - Kan diskuteras på Rollspelsforumet

Varför inte utnyttja det man redan har?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Krille

Super Moderator
"Ett figurslagsspelsforum går tydligen bra, men inte de andra? Bah! Finns det bara intresse, så finns det nog folk som skriver i forumen också."

Figurslagsspel och kortspel är relativt stora hobbies, eftersom de är rätt generella. Figurslag är inte bara Warhammer, det är också Bonnie Blue, Svarta Korpen, Blood Berets, Chronopia, Micro (diverse system), Harpoon och en kasse andra spel. Kortspel är inte bara Magic: The Gathering, utan även Babylon 5, Star Wars, Star Trek, Harry Potter, Illuminati: New World Order, Fan, hans Moster och ett skitlass med andra.

Däremot, Star Wars är ett (1) rollspel. Amber är ett (1) rollspel, därtill med en tämligen liten kundkrets. Warhammer FRP är ett (1) rollspel. Till skillnad från figurspel och kortspel är de enskilda spel (och inte ens dominerande spel) i en tämligen stor hobby.

Så jag kan tänka mig att det finns plats för ett kortspelsforum och ett brädspelsforum; Amber, Star Wars och Warhammer är dock för små för att motivera egna forum för närvarande.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Skuggvarg

Hero

Jamen, då kan vi ju lika gärna skrota de andra forumen också då, eller hur? Lägg ner EON, lägg ner Drakar och Demoner, lägg ner hela skiten och diskutera ALLT i rollspelsforumet? Nä, ingen bra idé. Visst, det är inte så många som spelar Star Wars, det är ännu färre som spelar Amber, men det ÄR många som spelar Warhammer!

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Nå, Star Wars och Amber må vara små rollspel med liten målgrupp, men Warhammer är, såvitt jag vet, ganska stort och populärt. Jag tror nog det är fler som spelar Warhammer än t.ex. Gemini.
Men ska det vara den teorin, så kan man ju lika gärna slänga in ALLA rollspel i rollspelsforumet...*sarkastisk*

/Skuggvarg

PS. Jo, jag är faktiskt positiv till ett figurslagsforum, ett kortspelsforum, och ett brädspelsforum. DS.

DanielSchenström

Swashbuckler
Nu gillar jag alla tre spel du räknar upp och Amber speciellt men jag tycker det är alldeles lagom med forum som det är nu. Jag skulle till och med kunna tänka mig färre då det inte görs speciellt många inlägg på vissa forum. Jag skulle verkligen ogilla om rollspel.nu degenererade till www.gamingoutpost.com. För om man startar med att ge forum till fler rollspel än nu så rullar det snabbt på.

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.

Sodivra

Champion
Oj oj

Ho ho hooo.. Nu ska vi inte bli militanta här..
Om många postade inlägg om Warhammer RPG så hade ju ett eget forum varit praktist. (Som DoD, EON, osv..) Fast nu gör man ju inte det..

Vad finns det att säga om WFRP egentligen? Jag skaffade det just, men har inte hunnit spela det än..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Azagthoth

Myrmidon
Jag tror nog det är fler som spelar Warhammer än t.ex. Gemini.

Det finns en stor skillnad, vi har fått tillstånd från skaparna av Gemini att kalla forumet för officiellt. Det skulle förmodligen inte kunna gå med Warhammer, där har du vår motivering till vissa av forumen med ganska låg inläggsfrekvens.

Sedan är det precis som Arvidos konstaterade, hade det funnits ett behov efter ett eget forum för Warhammer så hade vi gjort ett. Det diskuteras helt enkelt inte tillräckligt mycket Warhammer för att vi skall känna att det eget forum är aktuellt.

/Azagthoth

Gardener

Champion
Hör! Hör!

Inte för att jag har besökt forumen på Gaming Outpost, men jag har drivit diskussionsforum i olika former sen 1994 och jag har besökt rätt många olika dylika i mina dar.

Vi är väldigt restriktiva till att öppna nya forum, något som vi får ta en del stryk för - vissa kan vara rätt envisa för att få ett speciellt forum till just sitt favoritrollspel. Men just det du nämner är en av orsakerna till att vi är väldigt restriktiva.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Skuggvarg

Hero
Okej, jag ger mig angående de enstaka rollspelsforumen. Men som en del andra här har påpekat, så tror jag väl att det finns plats för ett kortspelsforum, ett brädspelsforum, och ett forum för figurslagsspel? Jag skulle tycka det var intressant, och jag menar, det finns ju ganska gott om kortspel, brädspel, och figurslagsspel, så det borde ju bli en del inlägg i dem?

/Skuggvarg

Kitzune

Swashbuckler

<I>"Jamen, då kan vi ju lika gärna skrota de andra forumen
också då, eller hur? Lägg ner EON, lägg ner Drakar och
Demoner, lägg ner hela skiten och diskutera ALLT i
rollspelsforumet? Nä, ingen bra idé."</I>

Vi gör så här: Du slår upp INKONSEKVENS i en ordlista och
så tar jag mig en varm oboy.

<I>"Visst, det är inte så många som spelar Star Wars, det är
ännu färre som spelar Amber, men det ÄR många som spelar
Warhammer!"</I>

Jo, men i och med att ingen kommer att göra ett Warhammer
forum inom den närmaste framtiden är det ingen idé att
tjata om det. Aceptera läget eller diskutera någon annan
stans, som <A HREF="http://www.rpg.net" target="_new">http://www.rpg.net</A> - Försök att ge
dig på siteskötarna där /images/icons/smile.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Sodivra

Champion
Stopp, stopp, inte SÅ många! Hjälp!

..Isåfall kanske man skulle slå ihop dom 3 till ett "Spel"-forum bara..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Staffan

Myrmidon
I fallet Magic så finns det redan forum för det på Svenskamagic.com, som ligger på samma server som rollspel.nu (fast forumen ligger på en annan server som ägs av Portal).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Stopp, stopp, inte SÅ många! Hjälp!

Nu vet inte jag vad för spännande och hemligt som försiggår med de kommande nya Codexsidorna, men eftersom tidningen tar upp de olika speltyperna så kan de ju, om inte annat, åtminstone ha klara tydliga länkar till sina samarbetssidor som svenskamagic.com och så. Om man prompt vill ha forumen så finns de ju på andra siter och ett klick eller två på musen ska väl inte vara så svårt? Rollspel.nu heter ju inte allmännaspel.nu.

Så finns det en eta för nya Codexsidorna? Ju längre jag går och väntar desto större underverk förväntar jag mig. Just nu ser jag dem som pärlemorsskimrande mångspirade palats. Om ett tag till så ...

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.

Gardener

Champion
Re: Stopp, stopp, inte SÅ många! Hjälp!

Tycker inte du ska förhöja saker och ting till något det inte är... Finns det inga som kan göra sidorna så blir det ju ingenting. Som jag har sagt åtskilliga gånger tidigare påpekat så finns det inte så många som tycker det är så fruktansvärt kul att lägga ner större delen av sin fritid för att göra saker åt andra.

Dessutom är det mer än bara skapandet av sidorna som tar tid, man måste komma fram till upplägget, hur saker och ting ska fungera, vad som ska finnas var osv. Sen så har de flesta inblandande en hel massa annat att göra också, det är inte direkt så att folk jobbar på heltid med att göra webbsidor åt Codex.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu