Nekromanti Flest inlägg

Re: OT, but aren't we all?

Jamen om han antingen hänger här, fixar läxor/projekt eller spelar spel. När berättar han då? /images/icons/crazy.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
Forumets Raket

...är en titel som borde tillfalla Rising. Han har verkligen avancerat i graderna väldigt snabbt. Ett hett tips för att få många inlägg kan väl vara att ha motsatt åsikt som honom eller Krille och sedan försöka försvara den. Eller varför inte bli osams med dem båda?/images/icons/smile.gif

Quan'talis

Swashbuckler
Han kanske går i sömnen (nt, OT, over and out)

Här kommer en historia till:

<font face="Comic Sans MS">Jag var inte där när tomten dog. De andra barnen berättade om det efteråt, men jag var inte där. De andra barnen berättade om hur tomten steg ut på övergångsstället utan att se sig för och om busschauffören som inte hann bromsa. De andra barnen skrattade åt tomten då han flög genom luften. Tomten landade i ett dike och där låg han medan hans skägg långsamt blev lika rött som hans kläder. Tomtens svarta stövlar och hans plastpåse full med tomflaskor lämnade kvar på övergångsstället. Efter en stund kom polisen och tog hand om renarna.</font face=comic>

-JPS-

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du luras!!

Det där var ju inte alls nt! Däremot var det en lite morbid historia om en alkholiserad tomte. Försöker du gömma undan sådana godbitar ifrån oss andra eller? Fy skäms på dig!

Sodivra

Champion
Falska rykten och osanningar!

Hmmpf. Visserligen har jag inte skrivit en historia på länge, men visst har det hänt:

här, här, här, här, här, här, här, här och här.

Men som sagt, det var länge sedan.. Kanske dags för en ny nu?

Historieberättaren satte sig lugnt tillrätta på stubben, hans stubbe, i mitten av den torgliknande öppna ytan. Det var höst, och marken var täckt av löv, och ständigt singlade nya löv ner mot marken, stora, gula och väldoftande i den fuktiga luften. Bakom sig hade han skogens stora träd, framför sig den lilla byn. Runt omkring honom stod byns invånare och tittade spänt på honom, för berättaren hade inte varit här på flera månader.. Berättaren såg sig om på dom samlade.. Sedan så talade han.

"Jag har rest, och under min resa har jag lärt mig en saga. Den handlar om en ung man, ungefär i din ålder.."

När berättaren började tala så slappnade byborna av, alla flyttade lite närmare varandra, och med ens var dom förlorade i sagans värld, med ett tryggt leende hos dom äldre, och hungriga ögon som lyste hos dom unga.. Berättaren fortsatte.

<small>Illustration av den konstnärlige Gurgeh. Respekt!</small>

"Denne yngling levde ett liv så som unga bör.. Lek och glädje, och lite lagom arbete. Han var inte så obehaglig att se på, och inte heller var han sjuk. Han hade goda vänner och ett gott humör. Han var en lyckosam ung man.

En dag när han hade begett sig ut för att vandra i skogen så tyckte han sig höra något.. Vet ni vad?"

"En uggla!" ropade ett litet barn.

Sagoberättaren log under huvan, och lutade sig bakåt för att plocka fram en rot från en ficka. Han stoppade änden i munnen och tuggade outgrundligt lite på den, under publikens andäktiga tystnad. Han lutade sig bakåt igen och plockade sedan fram några till. Han kastade ut dessa till dom yngsta i publiken, under förtjusta rop.

"Just det, en uggla. Han hörde en ugglas hoande -Vilket var konstigt, eftersom det var mitt på dagen. Han såg sig om, och fick mycket riktigt syn på en uggla som satt på en gren. Han tyckte att det var märkligt, och lät sina ögon hålla sig kvar på ugglan ett tag. Ugglan tittade tillbaka, och hoppade nerför kvisten. Med ett flaxande ställde den sig på marken en bit bort, och tittade gåtfullt på vår vän. Den vred fundersamt på huvudet som ugglor kan.. Och sedan flaxade den återigen med vingarna, och flög en bit bort, för att sedan titta på yngligen igen. Det verkade nästan som att den vill att han skulle följa efter den.

Vår unge man följde efter, och ugglan flög en bit bort till.. han följde efter, och den flög en bit bort igen.. Så pågick ynglingens vandring, och han undrade vart ugglan skulle föra honom egentligen.. Ugglan satte sig på en klipphäll och studerade vår vän igen. Han klättrade uppför den, och samtidigt flög ugglan iväg. När han väl kommit uppför den, så fick han syn på ett stort träd, i vilket nu ugglan satt.

Trädet var såg gammalt och knotigt ut. Det sträckte sig högt upp i bland trädkronorna, och det såg ut att ha börjat växa i nya lager på sig själv efter att ha växt klart på höjden.. Knotiga rötter sträckte sig över marken runt trädet, och trädet var också något böjt bakåt, som om det låg tillbakalutat i fundering.

Trädet kändes verkligen magiskt, och vår yngling närmade sig det försiktigt.. Var det det här ugglan ville visa honom? Det var verkligen speciellt. Ugglan själv satt på sin gren och tittade gåtfullt på honom.. Ynglingen gick fram till trädet mellan två stora rötter.. Han kände en lust att röra vid detta gamla träd, detta gamla visa träd.

Han sträckte ut handen och smekte barken. Den var sval och slät. Han tyckte sig kunna känna någonting från under ytan.. Något mullrande, knarrande, som svepte igenom trädet. Ett tag stod han så, när han avbröts av ett klart hörbart knarrande ljud från träden.. Förskräckt vände han sig om.. Och trädet talade till honom.

'Hmmm.. suck.. Var hälsad, Yngling.'

Han tog förskrämt ett steg bakåt.. Men sedan samlade han sig: Visserligen är talande träd ovanliga, men dom behöver ju inte vara farliga för det.. Trädet fortsatte sin talan när han samlat sig lite, knarrande, suckande susande suckar.

'Mmm.. Du är en lyckosam yngling.. suck.. Mmmen det är något du inte vet om dig själv.. som jag ska berätta. mmmm.'

Ynglingen svalde, och gick försiktigt lite närmare trädets stam.

'Suuck.. Du kan inte se det.. men du har egentligen inte något hjärta.. mmmm. Det är ditt öde. Att hitta ditt hjärta. Suck. Först då kan du bli dig själv.'

Återigen blev ynglingen skrämd -Skulle inte han ha något hjärta? Han försökte stamma ett svar, men fick inte fram något. Trädet fortsatte.

'Ge dig av hem nu, yngling. Mmmm. Och imorgon så ska du ge dig av på vandring. Ge dig ut på vandring österut. Mmmm.'

Ynglingen svalde igen, och nickade.. Domnad så vände han sig om och gav sig av hemåt."

Historieberättaren stannade upp i sitt berättande. Byborna var alla andäktigt tysta. "Hmm.." sa berättaren. Byborna väntade med spänning på fortsättningen. "Jag är utsvulten.. Vi fortsätter sagan imorgon!" Konstaterade historieberättaren.

To be continued..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Märkliga ugglor

"Just det, en uggla. Han hörde en ugglas hoande -Vilket var konstigt, eftersom det var mitt på dagen. Han såg sig om, och fick mycket riktigt syn på en uggla som satt på en gren. Han tyckte att det var märkligt, och lät sina ögon hålla sig kvar på ugglan ett tag. Ugglan tittade tillbaka, och hoppade nerför kvisten. "

En märklig uggla.....Det kan väl aldrig ha varit Storuggla som den stackars yngligen träffade på?/images/icons/wink.gif

Sodivra

Champion
Hehehe..

Nej, Rising postar visserligen 6.59 inlägg per dag, men Krille postar 9.46 inlägg per dag!
För övrigt så har Rising varit här i exakt 350 dagar idag, och snart blir det 1-årsjubileum..

/Arvidos firade 2-års rätt nyligen..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Hehehe..

Det går faktiskt inte att jämföra med Krille. Är det någon som vet om han ens är mänsklig? Han kanske är en åttaarmad rymdvarelse, med en dator för varje arm som aldrig sover? Det är iallafall min teori.

Quan'talis

Swashbuckler
Naturligtvis (nt)

<font face="Comic Sans MS">Min kusin Alexander hade en tam apa. För det mesta satt den bara i sin bur och stirrade tomt framför sig, men en gång glömde Alexander att låsa buren och då slapp apan ut och skrämde Alexanders farmor och bet Alexanders farmors hund. Vi försökte locka in apan i buren med bananer, men den ville inte ha. Alexander sa att den som ägde apan innan hade matat den med meskalin.</font face=comic>

-JPS-

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nu gör du det igen!!(nt)

Jag ska aldrig mer lita på dig din sabla luring./images/icons/mad.gif

Rickard

Urverk speldesign
Re: Falska rykten och osanningar!

'Ge dig av hem nu, yngling. Mmmm. Och imorgon så ska du ge dig av på vandring. Ge dig ut på vandring österut. Mmmm.'"
...varav ynglingen svarade "Måste du säga 'Mmmm' hela tiden? Jag blir så sugen på choklad." /images/icons/smile.gif

~Kommer ihåg när [color:448800]Han</font color=448800> skrev ett äventyr och väntar fortfarande på äventyret

Weatherman

Hero
Melankoliska funderingar

"Hatten har man inte sett heller på länge, tyvärr"

Neej. Var tusan har hatten tagit vägen? Han kanske är på avvänjningsklinik. Han var ju faktiskt ohyggligt aktiv; plats nummer tolv på inläggstoppen trots att han inte skrivit något sedan 2001-12-15 13:44.

En annan personlighet man inte sett på länge är Nightowl. I slutet av juli kom hans senaste inlägg (och första som administrator, märk väl den läckra färg han valt!). Har han glömt bort lösenordet månne?

Och under den period jag häckade på Geminiforumet fanns flera aktiva postare. MrChina (visste ni förresten att det finns 24 Mr. men inte en enda Ms. eller Mrs?), Horus och Blasphemy är några jag minns på rak arm. Nu är de borta...

En annan sak jag funderar över är alla användare med få eller inga inlägg. Vad är det som skrämmer/lockar iväg dem härifrån? Man kanske skulle maila nån av dem och fråga vad fan de håller på med...

Förresten hittade jag en beaktningsvärd sak när jag letade efter mig själv bland alla användare. De här två skapades dagen efter mig: R2d2 (skapad 2000-07-26 17:56) och R3D3 skapad (2000-07-26 17:57). Undrar om det är samma kille. Om inte; tänk vad förbannad R3D3 måtte ha blivit ifall han hade tänkt registrera R2D2 men till sin förgrymmelse upptäcker att nån luspudel gjort det en minut innan honom! Det mest trovärdiga är emellertid att det är samma upphovsman, som skaffade sig ett nytt login för att d:et i R2d2 råkade bli litet (visst ser det löjligt ut!). Undrar om han kände sig frustrerad när han fått tag på ett sånt fräsigt nick och råkar felstava sönder det.

Är det förresten någon som kommer ihåg Bajsätaren_No1?

Tänk vad livet är förgängligt och fyllt av förändringar...

/Mats, borde sluta nattflummandet nu... snart...

Sodivra

Champion
Bajsätaren, ojoj..

Det underliga var att en gång när [color:magenta]Sereg</font color=magenta> räknade upp sjuka, inaktiva namn, så nämnde han den inaktive Bajsätaren_No1 med 0 inlägg.. Och några månader senare dök den samme upp!

R2d2 tror jag jag letade efter av någon anledning.. Jo, han ville arrangera Clay-O-Rama på GothCon, jag med.. Om det nu är samma. Slarvigt, man kan ju ta bort användaren, och det ska också gå att trixa med små och stora bokstäver, beroende på hur man loggar in..

Hasse

Hero
å vilket liv det blev

"Och några månader senare dök den samme upp!"

När han väl dök så tog inte lång tid innan han blev avstängd efter en lång debatt pga sitt namn. Det är möjligt att han är tillbaka under att namn men det är isf mer än vad jag vet.

Sedan har vi Doedinan som skrev en kränkande kommentar i ett av sina inlägg som ledde till lång och infekterad tråd och tillslut att Doedinan att han blev avstängd.

Weatherman

Hero
Re: å vilket liv det blev

"Det är möjligt att han är tillbaka under att namn men det är isf mer än vad jag vet."

Jo det gjorde han. Jag tror han hette "allt är skit" fast på latin. Moderatorherrarna blev än en gång sura. Tråkigt, för jag har för mig att killen i övrigt var ganska ödmjuk... (kolla förresten vilken grym bild han hade i sin profil: http://forum.rollspel.nu/showprofile.pl?...hat=showmembers)

"Sedan har vi Doedinan som skrev en kränkande kommentar i ett av sina inlägg som ledde till lång och infekterad tråd och tillslut att Doedinan att han blev avstängd."

Det måste jag kolla upp! Jag älskar att fullkomligt vältra mig i forumsintriger!

/Mats, borde hitta på något bättre att göra

Hasse

Hero
störtskön bild

"Det måste jag kolla upp! Jag älskar att fullkomligt vältra mig i forumsintriger!"

Tråden jag syftade på har du här.

Doedinan kom sedan tillbaka under namnet partyboy bråket fortsatte på den här tråden.