Nightowl
Champion
OT: Nightowl orerar om sin favoritfilm
KALKON!?! Välkommen till min ignore list.. vänta, jag är inte på RPG.NET.
A, Den ignorerar allt som gör Richeliue till en COOL skurk, och gör honom till en fjantig Hollywood-skurk.
Mer om detta nedan, men det är det värsta brottet.
B, Den har låtit musketörerna slåss för något obestämt skumt frihetsideal, vilket är fjantigt Hollywood-båg. Mer nedan om hur all personlighet tvättas bort av Hollywood-smörja!
Men observera hur all tragik försvunnit ur Atos historia med Mylady.
C, Den avviker alldeles för inåthelvete från originalet, och tenderar att ta bort det götta. Den förstör den ursprungliga plotten, i vilket drottningen har en ytterst oegentlig och därför romantisk affär, för att den pryda publiken inte skulle tåla detta. Richelieu i maskopi med hertigen av Buckingham?! MERDE!
I Disney-toalettpappret som låtsas vara en film agerar folk utefter obestämda Hollywood-ideal; i originalhistorien handlar de mestadels av passion - kärlek, vänskap, hämndlystnad. Den store 'skurken' är egentligen den mest disciplinerade och ordnade herrn i historien, och emotsats till fjantiga Hollywood-skurkar har Richelieu avsagt sig mänskliga svagheter som lusta och hämndbegär. I originalet erbjuder han - precis som i världens bästa film - en officersfullmakt till hjälten som besegrat honom, och köper honom över på sin sida. Varför? Jo, de är bara fiender för att de har motsatta mål, inte för att en är ond och en är god (och för att Dumas inte kunde ta livet av Richelieu hur som helst, eftersom hans läsare visste vem det var ), och när motsättningen försvinner kan de till och med agera tillsammans. Snacka om coolt!
D, Eftersom världens bästa filmer redan handlar om de tre musketörerna, varför göra fler filmer?
Sjuttiotalsfilmen har värme, humor, fantastisk (och orealistisk, men det ger jag fan i) koreografi, romantik och skitcoola bakgrundsscener med underbar rekivisita. Den har Christopher Lee som Rocquefort och Charlton Heston som Richelieu, bara det är ju två plus! (Vad har Disneys dravel-dadda-film - den där Sutherland-pågen?)
Fyrtiotalaren kan jag ge en hel del poäng, den är häftig. Men Disneys skit? För så grova brott behöver man inte stämma någon - man har rätt, och hedras, om man skjuter dem direkt!
Erik, borde egentligen kräva upprättelse men låter bli eftersom han antagligen skulle förlora.
KALKON!?! Välkommen till min ignore list.. vänta, jag är inte på RPG.NET.
Bah! En äckligt sliskig kvalitets-lös-variant! Förutom kasst skådespel har den:(Äh, OK, jag erkänner, jag tycker Disneyfilmatiseringen är skitbra. Stäm mig.)
A, Den ignorerar allt som gör Richeliue till en COOL skurk, och gör honom till en fjantig Hollywood-skurk.
Mer om detta nedan, men det är det värsta brottet.
B, Den har låtit musketörerna slåss för något obestämt skumt frihetsideal, vilket är fjantigt Hollywood-båg. Mer nedan om hur all personlighet tvättas bort av Hollywood-smörja!
Men observera hur all tragik försvunnit ur Atos historia med Mylady.
C, Den avviker alldeles för inåthelvete från originalet, och tenderar att ta bort det götta. Den förstör den ursprungliga plotten, i vilket drottningen har en ytterst oegentlig och därför romantisk affär, för att den pryda publiken inte skulle tåla detta. Richelieu i maskopi med hertigen av Buckingham?! MERDE!
I Disney-toalettpappret som låtsas vara en film agerar folk utefter obestämda Hollywood-ideal; i originalhistorien handlar de mestadels av passion - kärlek, vänskap, hämndlystnad. Den store 'skurken' är egentligen den mest disciplinerade och ordnade herrn i historien, och emotsats till fjantiga Hollywood-skurkar har Richelieu avsagt sig mänskliga svagheter som lusta och hämndbegär. I originalet erbjuder han - precis som i världens bästa film - en officersfullmakt till hjälten som besegrat honom, och köper honom över på sin sida. Varför? Jo, de är bara fiender för att de har motsatta mål, inte för att en är ond och en är god (och för att Dumas inte kunde ta livet av Richelieu hur som helst, eftersom hans läsare visste vem det var ), och när motsättningen försvinner kan de till och med agera tillsammans. Snacka om coolt!
D, Eftersom världens bästa filmer redan handlar om de tre musketörerna, varför göra fler filmer?
Sjuttiotalsfilmen har värme, humor, fantastisk (och orealistisk, men det ger jag fan i) koreografi, romantik och skitcoola bakgrundsscener med underbar rekivisita. Den har Christopher Lee som Rocquefort och Charlton Heston som Richelieu, bara det är ju två plus! (Vad har Disneys dravel-dadda-film - den där Sutherland-pågen?)
Fyrtiotalaren kan jag ge en hel del poäng, den är häftig. Men Disneys skit? För så grova brott behöver man inte stämma någon - man har rätt, och hedras, om man skjuter dem direkt!
Erik, borde egentligen kräva upprättelse men låter bli eftersom han antagligen skulle förlora.