Nekromanti Folk i detta forum

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Moi?

Aha, där ser man. Tillräckligt intresserad för att följa ett forum för ett spel du inte vill spela. Intressant.
Med tanke på hur många av deltagarna här som har hela bokhyllor fulla av spel de aldrig har spelat, aldrig kommer att spela och förmodligen heller aldrig tänkte sig att spela men ändå köpte så är jag rätt sansad.

Johan K sammanfattade det rätt bra.

Dewil

Ram

Skev
Nån som försökt övertala admin att ge D&D ett helt eget forum?
Det här är väl en ganska intressant idé, är det inte? Vad säger Admins om detta?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Troberg said:
Vi hoppas att vi kanske ska lyckas rädda någon enstaka.
Rädda från vad då?

Jag är fullt kapabel att själv avgöra vad jag gillar eller inte, tack så mycket.

Och jag är övertygad om att det gäller en överväldigande majoritet av hobbyns utövare.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vi säger ...

… att det är alldeles för lite trafik på detta forum för att motivera en delning.

Färre forum, inte fler, är modellen.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag spelar d20 och D&D, men jag är inte alltid helt nöjd med hur det funkar, och anser att det befrämjar en spelstil som delvis går emot mina preferenser. Jag har däremot inget emot dess existens, och kan fortfarande ha roligt med det.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det är snarare en fråga om vad man antingen kan kalla rollspelsallmänbildning (om man vill vara snäll mot mig och Krille) eller toknördighet (om man vill vara snäll mot dig). :gremwink: Mongoose är en av marknadens största tredjepartstillverkare av d20-grejer, Engel är ett ursprungligen tyskt postapokalypsspel som gavs ut på engelska med d20-regler och "Hexalogy Edition" syftar antagligen på att man rullade d6 i stället för d20 i de gamla reglerna till Star Wars.

Troberg

Sinister eater
Mycket av den d20-kritik jag sett har legat på ungefär samma nivå som jehovas-tomtarnas argument.
Ska vi undvika att dra ner diskussionen på den nivån, eller?

Troberg

Sinister eater
Det är snarare en fråga om vad man antingen kan kalla rollspelsallmänbildning
Exakt. Även om man betraktar det som en motståndare så vill man veta vad som händer.

En general som inte bryr sig om vad fienden sysslar med vinner inte (och med det inte sagt att det garanterar seger att snoka på fienden).

Necross

Swashbuckler
Att jag inte sett dem nämnas här innebär inte att jag inte vet vad de är.

Duddmannen

Hero
Folk och Forum

Varför hänger det så väldigt många personer på det här d20/D&D-forumet som INTE verkar gilla d20/D&D? (Det förefaller mig mycket konstigt!)
Det är bara konstigt om man inte förstår att syftet inte handlar om att gilla/hata d20 eller whatever - allt är bara för att öka antalet posts. Om man säger "D20 är bra" i en tråd om d20 får man bara ett par svar som säger "håller med". Säger man istället "d20 suger" så blir det fler som svarar och man kan hålla fler diskussioner igång (läs: slänga mer käft).

Testa att skriva "Eon suger" på Eon-forumet, "Friform suger" i friformstråden, "Kultur suger" i kultur-tråden.

Eller, kanske bäst att låta bli. Inget bra kan komma av att gnälla. Vi som gillar D&D och d20 vet ju att alla som inte gör det har fel. Oavsett vad de säger.

Necross

Swashbuckler
Om jag ogillade d20 och D&D lika mycket som jag tycker du verkar göra så skulle jag gå min väg och aldrig återvända. Allvarligt, det måste ju finnas hundra andra forum som är mer intressanta för dig?

Krille

Super Moderator
"Hexalogy Edition" syftar antagligen på att man rullade d6 i stället för d20 i de gamla reglerna till Star Wars.
Egentligen så ville jag mest ha ett namn på en hypotetisk icke-d20-Star Wars från WotC som då skulle ersätta den nuvarande Saga Edition. Jag skulle bli tokglad om den fanns, och det skulle nog Necross också eftersom det skulle finnas ett mindre skäl för mig att hänga på den här brädan, men nu finns den inte. Tyvärr.

Troberg

Sinister eater
Om jag ogillade d20 och D&D lika mycket som jag tycker du verkar göra så skulle jag gå min väg och aldrig återvända. Allvarligt, det måste ju finnas hundra andra forum som är mer intressanta för dig?
Vet inte om det finns hundra, men jag har redan en viss närvaro på andra forum. Skulle gissa att jag har cirka 20 000 inlägg utspridda på 7-9 andra forum.

Necross

Swashbuckler
Re: Folk och Forum

allt är bara för att öka antalet posts.
Så det är bara en bekräftelsegrej? Många svar = mycket bekräftelse. Jo, jag misstänker ofta det, men jag vill ogärna anklaga folk efter min förra avhyvling från admin, när jag sagt vad jag tyckte om vissa.

Men i sådana fall är det ju ganska tragiskt och inte alls särskilt konstruktivt för de som vill diskutera annat än spelets vara eller inte vara.

Vi som gillar D&D och d20 vet ju att alla som inte gör det har fel. Oavsett vad de säger.
Inkorrekt. Vi vet bara att de som inte gillar det, inte gillar det. Eller vi vet faktiskt inte ens det. De kanske bara inte testat under bra förhållanden.

Krille

Super Moderator
Vad är problemet?

Liksom, jag har 20 000 inlägg bara på det här forumet. En del av dem har till och med tillkommit genom att inte gnälla på d20. Vad är problemet?

G

Guest

Guest
Det är ju dom som lägger dig på den nivån hela tiden... Jehovas, Motståndare, Fiender och va fan du nu kallar det för...