Nekromanti Folk i detta forum

Rosen

Myrmidon
Ungefär så, ja

Jag spelar D&D, tycker att dess spelvärldar är riktigt mysiga och trivs ganska bra med spelstilen - when in D&D, do the dungeons.
Däremot skulle jag aldrig kunna spelleda det, för nånting gör att jag aldrig kan lära mig d20-systemet; det är inte krångligare än många andra jag lirat, bara... mer o-intuitivt. Mina spelpolare har förhoppningsvis vant sig vid att jag forfarande ställer nybörjarfrågor om systemet efter flera års lirande.

Ja, och så är magin ett skatbo av oväntade regler, tillägg, undantag och genvägar (det påminner mig mest av allt om reklam från telefonföretag: "om du ringer inrikessamtal för upp till men inte mer än din ackumulerade pott av bonuspoäng varje betalningsperiod så slipper du minutkostnaden för de första femton minuterna på alla samtal efter 18.00 under nästföljande betalningsperiod, undantaget samtal till mobilabonnemang från andra operatörer"), så det ska jag nog hålla mig borta från.

Men förutom det har jag inga problem med det. (-:

--
Åke

Man Mountainman

Storsvagåret
Sen har jag faktiskt aldrig hört någon lägga fram ett relevent argument vaför D&D nu skulle vara så jäfla dåligt.
Vadå argument? Det är väl för höge farao över huvud taget inte en fråga om argument. Det är en fråga om åsikter.

/Kalle

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En liten påminnelse ...

Jag tänkte bara, i största vänskaplighet, påminna trådens deltagare om att moderatorkåren inte är särdeles förtjusta i personangrepp.

Jag hoppas att inga sådana tillgrips och att diskussionen även fortsättningsvis håller en saklig nivå.

Man Mountainman

Storsvagåret
Right back at ya.

Varför skulle folk behöva försvara sina åsikter om D&D för dig med argument? Dom är väl lika berättigade till sin subjektiva åsikt som du till din?

/Kalle

Necross

Swashbuckler
Re: Ungefär så, ja

för nånting gör att jag aldrig kan lära mig d20-systemet; det är inte krångligare än många andra jag lirat, bara... mer o-intuitivt. Mina spelpolare har förhoppningsvis vant sig vid att jag forfarande ställer nybörjarfrågor om systemet efter flera års lirande.
Jag känner igen mig i det där. Klarar själv inte av mycket mer än core-reglerna. Och inte ens det ofta :gremsmile:

G

Guest

Guest
Nej, du missförstår mig....

Ingen behöver egentligen argumentera för något, man behöver inte ha åsikter om spelet överhuvudtaget. Men om man nu verkligen anstränger sig så djupt att hata något så mycket så tycker jag att man bör få höra den personen ÅSIKTER om vad det nu som är så extremt fel med spelet...

Argument/Åsikter, Whatever, du fattar ju vad jag menar...

Eller vill du fortsätta?

Necross

Swashbuckler
Re: Vad är problemet?

Mitt problem? Jag har inget problem med att Troberg har många inlägg på olika forum.

Om jag har nåt problem så är det väl att för det första att jag tycker det är trist att så många snackar skit om d20/D&D (särskilt på dess eget forum!), och för det andra att jag tycker det är tråkigt att D&D-kritikerna inte ödslar sin fritid på något mer konstruktivt än att kritisera D&D. Tycker liksom lite synd om dem helt enkelt.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag tror vad du är ute efter är folks skäl till varför de ogillar spelet.

Men om man nu verkligen anstränger sig så djupt att hata något så mycket så tycker jag att man bör få höra den personen ÅSIKTER om vad det nu som är så extremt fel med spelet...
Well, varför då? Spelar det någon roll? Trobergs anledning till att ogilla d20 kan ju vara min anledning till att gilla det. Skälen är över huvud taget inte intressanta, och det är ju precis det som gör Trobergs korståg så meningslöst och irriterande.

/Kalle

Necross

Swashbuckler
Påminnelse: Ämnet för tråden var egentligen åsikter (eller vad det nu kan tänkas heta på retorik-semantik-runt-språk) om varför man som D&D-kritiker hänger på ett D&D-forum.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Till Trobergs försvar måste jag säga att han vid tillfällen faktiskt har lagt fram en hel del synpunkter om sådant han ogillar med D&D. Ibland nästan helt utan att vara onödigt provokativ.

Necross

Swashbuckler
Mmm, med det förklarar inte (för trögtänkte mig iaf) varför han egentligen ödslar fritid med att ventilera allt det där HÄR.

G

Guest

Guest
Men vänta lite här... För mig kanske det är intressant eftersom personen i fråga dyker upp ibland och svänger till med den ena dumheten efter den andra. Nu har han lyckats med klipp och klistra konsten och framförde sina skäl/argument/åsikter, punkt... Inget mer med det... Jag har ju inte ens kommenterat hans inlägg...

G

Guest

Guest
Jo, det har han... och som jag krev nedan så är det bra för mig... Uppenbarligen går det att framföra kritik mot ett spel utan att vara spydig...

Fina fisken för mig :)

Nåväl... Nu ska jag faktiskt iväg och spela, hör och häpna D&D!

Trevlig helg på er alla, även er som inte gillar D&D :)

Dewil

Skrivbordsgeneral

Om jag har nåt problem så är det väl att för det första att jag tycker det är trist att så många snackar skit om d20/D&D (särskilt på dess eget forum!), och för det andra att jag tycker det är tråkigt att D&D-kritikerna inte ödslar sin fritid på något mer konstruktivt än att kritisera D&D. Tycker liksom lite synd om dem helt enkelt.
Tja, de är ju bara en. Du behöver ju inte läsa hans inlägg. Eller starta hela trådar om honom.

Dewil

Troberg

Sinister eater
Till Trobergs försvar måste jag säga att han vid tillfällen faktiskt har lagt fram en hel del synpunkter om sådant han ogillar med D&D. Ibland nästan helt utan att vara onödigt provokativ.
Hey, även mästaren kan ibland fumla (utom i d20, som inte har fummel). Kan du inte låta mig misslyckas någon enstaka gång utan att tjata om det? :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Mmm, med det förklarar inte (för trögtänkte mig iaf) varför han egentligen ödslar fritid med att ventilera allt det där HÄR.
Du gör en stor miss i den meningen, och jag tänker inte påpeka vad den är på ett publikt forum.

Troberg

Sinister eater

Om jag har nåt problem så är det väl att för det första att jag tycker det är trist att så många snackar skit om d20/D&D (särskilt på dess eget forum!), och för det andra att jag tycker det är tråkigt att D&D-kritikerna inte ödslar sin fritid på något mer konstruktivt än att kritisera D&D.
Det är här du inte riktigt förstår oss (eller kanske mig).

1. Det är på det här forumet som diskussion om D&D ska ske, så det är den naturliga platsen för det.
2. Vi tycker att det är en konstruktiv sysselsättning.

Det är ungefär som att (utan att göra några vidare jämförelser av företeelserna) gå på ett nynazistmöte och försöka starta allsång med "Hitler has only got one ball". Det är rätt plats för det och det är en konstruktiv syssla.

Krille

Super Moderator
Nyehnyeh! Du förlorade! [OT]

Det är ungefär som att (utan att göra några vidare jämförelser av företeelserna) gå på ett nynazistmöte och försöka starta allsång med "Hitler has only got one ball". Det är rätt plats för det och det är en konstruktiv syssla.
Owned by Godwin!