Hmmm... låt mig se. Jag har ett eget BRP-hack som jag plockar upp lite då och då.
* 3T6 i alla Grundegenskaper. Inget går om. Är jag på bra humör så får spelarna placera ut sina resultat.
* Inga yrken eller sysselsättningar utan det finns en lista på skills som spelarna får köpa för poäng.
* Färdigheter rullas med 1d100. Slår man samma siffra på båda tärningarna (ex. 55) så är det ett exceptionellt slag. Rullar man under sitt FV så är det ett exceptionellt lyckat och slår man över så är det ett exceptionellt misslyckat. Tror jag snodde det från Noir.
* Traumatröskel. Fungerar typ som i Mutant: UA men man rullar på en tabell för att se vad som händer. Inget trams som snitt på öronsnibben utan det är mer grejer som punkterat öga, kapat finger, artärblödning osv. Seriösa grejer helt enkelt.
* Exceptionellt lyckade slag genererar stuntpoäng. Tiotal-tärningen är antalet poäng du får. För dessa kan du aktivera massa olika Stunts under din runda. Exempelvis öka skadan, extra attack, greppa fienden, välta fienden, knuffa bort, extra förflyttning, avväpning osv.
* Enkelt skadesystem: Lätta vapen gör 1T6 i skada, medeltunga gör 2T6 och Tunga gör 3T6. Smidigt när man som SL snabbt improviserar en massa skurkar med olika vapen.
Annars är det väldigt mycket Drakar och Demoner/Mutant över det hela.
Jag gillar det, enkelt, lättöverskådligt och snabbt.