Punch
Veteran
Som återvändare till rpgs och NX är det kul att ta del av världsbygget. Det hela växer på mig och många delar jag varit tveksam avhandlas på ett bra vis.
men.
hur ser världen ut bortom landskapsbilderna i böckerna? Svävar alla fordon? Måste jag lusläsa eqip bara för att förstå det?
den flytande, påtagliga virtuella närvaron gör sig tydlig böckerna igenom men inte hur grejer funkar/ser ut/utvecklats de senaste 50 åren.
eller så är jag trög.
ge mig en moodboard av filmreferenser (inte andra spel - kan vara svårt att sälja på oinsatta) som belyser var eqip och tech befinner sig (inte miljöer el alt settingvarianter)
funkar dessa, och vilka fler kan du lägga till isf bland film och tv-referenser? :
bladerunner - fordon
alien - rymdfart
äkta människor - simulering/ai
5e elementet - bostadsmodul
altered carbon - tech/eqip
john wick - superteflontyg
men.
hur ser världen ut bortom landskapsbilderna i böckerna? Svävar alla fordon? Måste jag lusläsa eqip bara för att förstå det?
den flytande, påtagliga virtuella närvaron gör sig tydlig böckerna igenom men inte hur grejer funkar/ser ut/utvecklats de senaste 50 åren.
eller så är jag trög.
ge mig en moodboard av filmreferenser (inte andra spel - kan vara svårt att sälja på oinsatta) som belyser var eqip och tech befinner sig (inte miljöer el alt settingvarianter)
funkar dessa, och vilka fler kan du lägga till isf bland film och tv-referenser? :
bladerunner - fordon
alien - rymdfart
äkta människor - simulering/ai
5e elementet - bostadsmodul
altered carbon - tech/eqip
john wick - superteflontyg